Page 2 of 34

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 21 Jul 2023, o 15:53
by Marslo
Skoro nie RZ to moze Kia E6 AWD?
Dzisiaj bylem na jezdzie probnej modelem RWD ok 230 KM (AWD 325 kM nie byl dostepny), a we wtorek dostane RX450h+ na dwa dni.
Kia zrobila bardzo dobre wrazenie , miala na komputerze srednia 17 kWh/100 km po 800 km.
Bardzo przyzwoicie wykonczona, dobre “jedrne “ zawieszenie , mz b. udany design, nawiazujacy do mojego ulubionego modelu z przeszlosci - Citroena DS 19. Jazda jak to w elektryku - cisza i swietne przyspieszenia. Podstawowy model audio raczej kiepski po moim ML . Dostepne jest audio Meridian z rozsadna doplata 4 tys pln, podobno b dobre wg opinii na forach. Dla mnie to wazne , jestem audiofilem od bardzo dawna.
Na minus male rabaty, 16 miesiecy oczekiwania i brak gwarancji ceny.
Na 90% wybiore wiec RX , ale musze najpierw pojezdzic kilka godzin.
 Gdyby RZ mial parametry tej EV6 AWD bylby moim nastepnym autem. Niestety koncern Toyoty zaspal i jego modele  elektryczne odstaja in minus od konkurencji poki co.
Za to moj FSport z 2016 bije rekordy ekonomicznej jazdy. W ostatnich dwoch dniach zrobilem ponad 250 km drogami krajowymi i po miescie ( w tym Poznan i Pila) , srednie spalanie 7 l/100 km i nie bylem zawalidroga;)
Czy warto go zmieniac?
Oto jest pytanie;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 21 Jul 2023, o 22:09
by mcendrju
Marslo wrote: 21 Jul 2023, o 15:53 Skoro nie RZ to moze Kia E6 AWD?
Dzisiaj bylem na jezdzie probnej modelem RWD ok 230 KM (AWD 325 kM nie byl dostepny), a we wtorek dostane RX450h+ na dwa dni.
Kia zrobila bardzo dobre wrazenie , miala na komputerze srednia 17 kWh/100 km po 800 km.
Bardzo przyzwoicie wykonczona, dobre “jedrne “ zawieszenie , mz b. udany design, nawiazujacy do mojego ulubionego modelu z przeszlosci - Citroena DS 19. Jazda jak to w elektryku - cisza i swietne przyspieszenia. Podstawowy model audio raczej kiepski po moim ML . Dostepne jest audio Meridian z rozsadna doplata 4 tys pln, podobno b dobre wg opinii na forach. Dla mnie to wazne , jestem audiofilem od bardzo dawna.
Na minus male rabaty, 16 miesiecy oczekiwania i brak gwarancji ceny.
Na 90% wybiore wiec RX , ale musze najpierw pojezdzic kilka godzin.
 Gdyby RZ mial parametry tej EV6 AWD bylby moim nastepnym autem. Niestety koncern Toyoty zaspal i jego modele  elektryczne odstaja in minus od konkurencji poki co.
Za to moj FSport z 2016 bije rekordy ekonomicznej jazdy. W ostatnich dwoch dniach zrobilem ponad 250 km drogami krajowymi i po miescie ( w tym Poznan i Pila) , srednie spalanie 7 l/100 km i nie bylem zawalidroga;)
Czy warto go zmieniac?
Oto jest pytanie;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Nie przeszkadza Ci, że KIA w środku mówiąc delikatnie jest ascetyczna? W EV6 brak zabudowania tunelu itp, a w RX IV wg mnie tunel jest wzorowy i daje uczucie integracji z pojazdem, do tego bardzo praktyczny. EV6 fajne ale z RXa bym się nie przesiadł.

Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 21 Jul 2023, o 22:13
by Klaudiusz
Dzisiaj siedzialem w Mirai. Tak to dopiero tunel daje poczucie otulania. Hehehe.

A Prius PlugIn?

Image



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 22 Jul 2023, o 07:01
by Marslo
Co do pierwszego pytania kolegi @mcendrju to Kia naprawde mi sie spodobala, gdyby nie wspomniane ograniczenia pewno bym sie mocno lamal. Majac NX 450h+ zony w garazu nie martwilbym sie o zasieg i dluzsze podroze. Nie odczuwalem braku czegokolwiek we wnetrzu, wielkosc siedzen na poziomie nowego NX, tunel srodkowy mi nie przeszkadzal , jego minimalistyczny design przekonuje, podobnie jak skierowane w strone kierowcy ekrany.
Jednak brak gwarancji ceny i 16 mcy oczekiwania sa dla mnie nie do przyjecia.
Co do Mirai to przygladam sie temu autu od czasu powstania, ale niestety mieszkajac na wsi nie ma zadnych szans na tankowanie tego modelu. Innym ograniczeniem , ktore wystepuje rowniez w Priusie jest fakt, ze ze wzgledu na problemy z kregoslupem potrzebuje wysokiego otworu drzwiowego, ktory jest np w RX.
Ten w EV6 czy w NX sa na granicy, mniejsze byc dla mnie nie moga. W RX jest w sam raz.
Toyota popelnila mz blad stawiajac na wodor i zaniedbujac elektryki, teraz musi szybko nadrobic dystans. Moze kiedys doswiadczenia z technologia wodorowa jeszcze sie im przydadza, ale poki co brakuje im wyraznie kompetencji w zakresie aut elektrycznych, a szczegolnie baterii do nich. Tesla korzysta i bije rekordy sprzedazy, prowadzac bardzo agresywna polityke cenowa. Nowy preses Toyoty probuje nadrobic dystans, ale potrzeba kilku lat , zeby zobaczyc, czy to sie uda.
W tym czasie PHEV pozostaje najlepszym wyborem w ofercie koncernu mz.
Sila marki pozostaje legendarna niezawodnosc, wlasnie opublikowano ranking niezawodnosci na podstawie badania wsrod 37 tys polskich czytelnikow Auto Swiat. Lexus jest najbardziej niezawodna marka,  a RX najbardziej niezawodnym SUV klasy wyzszej.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 24 Jul 2023, o 11:18
by tipsi
Ja ostatnio bardzo się przyglądam Zeekr'owi 001. Na razie nie do zamówienia w PL, jedynie Szwecja i Holandia, ale to bardzo obiecujący model. Mając do wyboru RX i Kijankę EV6 wybrałbym jednak chyba RX'a, choć jeżdżę elektrykiem i bardzo doceniam zalety. EV6 wydaje mi się przyciasna (Ioniq 5 jest dużo luźniejszy, a przy okazji lepiej robi test łosia, właściwie w porównaniu do innych to genialnie, na poziomie Tesli). Jeśli się nie mylę, RX pozostaje nadal lepiej wykończony niż NX. Poza tym zdaje się, że Lexus się zmieni na lepsze -- zapowiada to LBX, który najwyraźniej wygląda w środku znacznie lepiej niż NX czy RX. Więc nowe edycje większych SUVów Lexa chyba się poprawią względem obecnej żenady. W efekcie dla siebie brałbym Zeekr'a, a dla małżonki -- LBX'a ;-)
 

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 24 Jul 2023, o 11:23
by tipsi
W uzupełnieniu -- Tesla ma genialną mechanikę, ekonomię i dobre zasięgi, ale nędza wnętrza jest przerażająca. To nawet nie stało w pobliżu premium. No i ten wygląd mydelniczki... Poza tym twardy zawias. Ale ceny jadą w dół, zaraz zejdą poniżej 200 tys. za "3", to chyba rozrusza branżę. No i chinole ostrzą sierpy i zaraz wejdą na rynek Europy z konkurencyjnymi pod każdym względem modelami. Dzieje się.

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 24 Jul 2023, o 14:24
by Klaudiusz
tipsi wrote:W uzupełnieniu -- Tesla ma genialną mechanikę, ekonomię i dobre zasięgi, ale nędza wnętrza jest przerażająca. To nawet nie stało w pobliżu premium. No i ten wygląd mydelniczki... Poza tym twardy zawias. Ale ceny jadą w dół, zaraz zejdą poniżej 200 tys. za "3", to chyba rozrusza branżę. No i chinole ostrzą sierpy i zaraz wejdą na rynek Europy z konkurencyjnymi pod każdym względem modelami. Dzieje się.
201k za long range z zasiegiem
WLTP ponad 600 wyglada juz zacnie. Bralbym zamiast obecnego auta.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 24 Jul 2023, o 16:29
by Marslo
Nie podoba mi sie filozofia Tesli , kupic auto i za 2 mce sie dowiedziec ze sie przeplacilo to nie dla mnie.
Wg amerykanskich rankingow Tesla nalezy do najbardziej usterkowych marek , pytam zatem - gdzie jest jej siec serwisowa?
Jakosc zawieszenia i b slabe wykonczenie wnetrza oraz brak takich elementow wyposazenia jak czujniki odlegosci dyskwalifikuje to auto mz.
Rozne grupy klientow oczekuja innych rozwiazan - mi np design NX 2 gen i RX 5 gen b.odpowiada. Jesli moglbym miec wybor to wolalbym ekran z myszka i wiecej klasycznych przyciskow, obsluguje sie je latwiej i bez odrywania wzroku od drogi.
Najbardziej przemawia do mnie ten test RX 450h+.

https://m.youtube.com/watch?v=o8LmmCu1zWg&pp=ygUIcnggNDUwaCs%3D
 

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 25 Jul 2023, o 08:33
by tipsi
Tak, Tesla ma swoje ograniczenia i wady, wynikające zresztą z chłodnej kalkulacji Muska. I to mu się sprawdza, bo produkcja i sprzedaż rosną. Ja tego akurat nie kupuję, ale wielu Amerykanów, Chińczyków, a nawet Europejczyków -- tak. A skoro są chętni i kasa się zgadza...

Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+

Posted: 25 Jul 2023, o 09:46
by Marslo
tipsi wrote: 25 Jul 2023, o 08:33 Tak, Tesla ma swoje ograniczenia i wady, wynikające zresztą z chłodnej kalkulacji Muska. I to mu się sprawdza, bo produkcja i sprzedaż rosną. Ja tego akurat nie kupuję, ale wielu Amerykanów, Chińczyków, a nawet Europejczyków -- tak. A skoro są chętni i kasa się zgadza...











 
Wlasnie , dla niego kasa liczy sie bardziej, niz klienci.
Na moja moze nie liczyc;)
Zamiast porzadnej pracy nad niezawodnoscia duzo PR i agresywnego celebryctwa. Jak juz klient da sie wrobic w te marke to zostaje sam ze swoimi problemami.
Lexus testuje auta  na dystansie ponad 1 mln km ,zanim wypusci nowy model, Tesla zamiast tego daje niedopracowane auta klientom i zbiera dane na podstawie usterek, z jakimi sie borykaja.
Ma sie wrazenie, ze Tesla to nie marka samochodu tylko religia, mlodzi wyznawcy wybaczaja tym  autom wszystkie niedostatki. Disruption w klasycznym wydaniu.
Byc moze Musk zna swoich klientow i wie co do nich trafia, ale mnie rozczarowuje.