Faktycznie system ML w Lexusie no powiedzmy jest ok. Moje wrażenie jest takie, że gra to dobrze, i widzę pewną przewagę miedzy innymi systemami, mianowicie ML nie męczy słuchu podczas jazdy. Ilość podawanych impulsów dźwięku jest na idealnym poziomie dzięki czemu słuchanie muzyki na długich trasach nie męczy. Można powiedzieć, że system gra bardzo płasko i faktycznie tak jest! Jak zrobimy sobie pomiar pasma to wyjdzie niemalże płaska charakterystyka. Podobnie jest z kolumnami w naszych salonach. Wymieniając kolumny szukamy pewnych niuansów, pięknie wybrzmiewających talerzy, dobrej przestrzeni, idealnego wokalu, po czym dochodzimy do momentu, że znajdujemy kolumny które na pierwszy "rzut ucha" nie powalają, ale z czasem okazuje się, że zaczynamy słuchać na nich nie niuansów ale muzyki jako całokształt, bo grają one poprostu naturalnie i pięknie! Może właśnie o to chodziło twórcom systemu i może właśnie w tą stronę powinniśmy szukać wyjątkowości ML? Nie wiem, ale spróbować warto. Wiem natomiast, że jeżeli chcemy coś więcej w ML poprawić to kończy się to grubą ingerencją w wiązke. Faktycznie pewnym rozwiązaniem jest wstawianie DSP tak jak kolega wyżej powiedział i poprostu przestrojenie zestawu pod siebie i z tego co coraz częściej zauważam przydałby się "normalny" subwoofer, czyli jakiś porządku closed bo oryginalny jest lekko ospały i nieprecyzyjny. Generalnie to jest potencjał żeby zrobić coś konkretnego bo baza sama w sobie jest dobra. Udało mi się jeszcze wyczytać że dobre rezultaty daje wytłumienie drzwi, bo oryginalne wytłumienie drzwi w IS nie powala. Porzadne maty butylowe i usztywnienie konstrukcji drzwi powinny dać ciekawy rezultat
