Dobry gaz to koszt ok. 3600-4000 + przegląd ok150pln - orientowałem sie, bo sam sie zastanawiam czy nie założyć.
Żeby być szczerym to kilka wad is200:
- kiepski widok na światła na skrzyżowaniu, is ma małą przednia szybę i bynajmniej mnie jak podjadę pod linie na skrzyżowaniu wszelkie sygnalizatory giną z widoku i musze sie wychylać
- zawiasy tylnej klapy w sedanie, mega zło, niby wejdziesz z bagażem ale jakie zdziwienie cie ogarnie jak będziesz próbował zamknąć klapę

- brak siłowników maski, no przepraszam ale lexus mógł juz dorzucić te 2kg do tych 1,5t, wstyd.
- napęd na tył mimo swoich zalet potrafi przeszkadzać - latem spróbuj wycofać skręcając na takim piasku ala plaża, robisz pług z przednich kol i dobranoc, zima znowu gorsze prowadzenie, tam gdzie przednionapedowkę uratujesz kontrami i dobrym operowaniem gazem tak z tył napędem tylko w zasadzie modlitwa, na szczęście is maja kontrole trakcji (choć tez nie bez wad) i przy odrobinie rozsądku nie jest zima wcale źle

- za slaby silnik przy niskich obrotach, paradoksalnie zima ułatwia jazdę z napędem na tył

- brak komputera podroży za to jest wskaźnik chwilowego spalania
- nawi bezużyteczna w Polsce, nie ma map.
Zalety:
- Zawieszenie dla mnie idealne, nie za twarde i nie za miękkie
- Prowadzenie
- dźwięk silnika
- nie tylko w is ale składane elek. Lusterka - gdzie ja sie nie przeciskałem

- zegary i mimo wszystko wnętrze
- szybko sie nagrzewa zima i dobre działanie klimy latem
- dużo miejsca pod maska i generalnie konstrukcja przyjazna mechanikom
- b.niska awaryjność w zasadzie eksploatacja czyli zawieszenie, hamulce,
- dobre fabryczne audio
- Tanie części na giełdzie bo nie ma popytu
- części ze sklepu w normalnych cenach, niestety gorzej dostępne np. zapomnij o filtrach w norauto czy żarówkach na stacji.
- zerowe zużycie oleju po 200k o czymś swiadczy

- zabezpieczenie antykorozyjnie nadwozia
mimo wszystko ja uważam, ze warto
