Page 2 of 4
Re: CHECK SILNIKA
Posted: 26 Nov 2010, o 01:04
by LinkPL
Musi być coś z zapłonem ... głównym sterownikiem zapłonu jest czujnik położenia wału, idąc tym śladem może wymienialiście rozrząd, może mechanik przedobrzył i przestawione jest coś o zęba ... wartałoby to sprawdzić ... Cewka również może być powodem, świeca, przewody ... trzeba szukać igły w stogu siana. A najlepiej do znachora, może byłby w stanie pomóc bigelectron z forum toyoty, on buszuje gdzieś w Katowicach.
Re: CHECK SILNIKA
Posted: 26 Nov 2010, o 01:08
by tomekb
zaplon nie pokaze nic przestawiony o zab jezdzilem tak pol roku nieswiadomy szukajac przyczyny gdzie indziej
jelsi ktos z katowic to w dziale warsztaty jest gosc (AMO-SERWIS) ktory wie co w lexusasach piszczy sam jezdzi toyota ale w lexusie pracowal troche
Re: CHECK SILNIKA
Posted: 26 Nov 2010, o 16:19
by dommell
Jeśłi chodzi o mnie, to tak jak pisałem, świece nowe były (nie zmieniałem odstępu, Wiem, że mógłbym to jeszcze o jakieś 0,1mm skrócić). Cewki miałem dwie walnięte, wymieniłem, sondy wymieniłem dwie przy silniku (tej trzeciej za katalizatorem nie mogę dostać, bo nie wiem jaki to numer i jaką tam kupić). Co do cewek jak tu większość pisze to na pewno nie to, bo już przekładałem do różnych cylindrów a i tak zawsze pokazuje 1,2,3. I na postoju... Dziwne. Bardziej się skłaniam ku regulacji zapłonu, albo że coś z gazem nie teges, bo cała ta instalacja mi się nie podoba. Co do rozrządu to też wydaje mi się, że przydałoby się wymienić. Mam już 230tys przejechane, a nic nie wiem na temat jego wymiany....Nie wiecie ile to kosztuje? I gdzie można w Kielcach albo w Warszawie takie coś u dobrego fachmistrza zrobić?
Albo czy nie znacie dobrego gazownika?
Re: CHECK SILNIKA
Posted: 26 Nov 2010, o 18:29
by janasek
konik_80 wrote:Sterownik LPG nie ma nic do kąta wyprzedzenia zapłonu - wpina się go we wtryski benzynowe i jeden przewód do jednej cewki dla czytania obrotów silnika - tam ewentualnie można poszukać czy luty są OK.
Do instalacji CNG montuje się wariatory zapłonu - do LPG nie są one potrzebne.
Jasne że nic nie ma wspólnego.

Ja bym prędzej szukał wady w samym sterowniku niż na lutach.
Cena rozrządu na aledrogo w granicach 600-700 zł plus robota. W 1k powinieneś się zmieścić razem z płynem chłodzącym. Tylko nie wiem czy w komplecie jest pompa.
Pozdro
Re: CHECK SILNIKA
Posted: 27 Nov 2010, o 11:36
by konik_80
janasek wrote:Jasne że nic nie ma wspólnego.

Ja bym prędzej szukał wady w samym sterowniku niż na lutach.
Jeśli mówisz o sterowniku LPG to to co napisałeś przeczy samemu sobie

(nie obraź się)
Jeszcze raz napiszę, że sterownik LPG nie ma wpływu na kąt wyprzedzenia zapłonu - czy to przy jeździe na benzynie czy na LPG.
Mnie się zdarzyło, że za pierwszym razem gazownik druciarz zamontował mi instalkę i samochód podczas jazdy na gazie przy pewnych obrotach i średnim obciążeniu szarpał - wymieniałem wtryski , poprawiałem całą instalkę a problem dalej był - okazało się, że to sterownik był zrypany (na 2 cylindrze miał zaniki sygnałowe i nie dawkował gazu) mimo to nie wywalało mi żadnych błędów. Wymiana sterownika na nowy rozwiązało problem.
Re: CHECK SILNIKA
Posted: 27 Nov 2010, o 11:46
by janasek
konik_80 wrote:janasek wrote:Jasne że nic nie ma wspólnego.

Ja bym prędzej szukał wady w samym sterowniku niż na lutach.
Jeśli mówisz o sterowniku LPG to to co napisałeś przeczy samemu sobie

(nie obraź się)
Jeszcze raz napiszę, że sterownik LPG nie ma wpływu na kąt wyprzedzenia zapłonu - czy to przy jeździe na benzynie czy na LPG.
Mnie się zdarzyło, że za pierwszym razem gazownik druciarz zamontował mi instalkę i samochód podczas jazdy na gazie przy pewnych obrotach i średnim obciążeniu szarpał - wymieniałem wtryski , poprawiałem całą instalkę a problem dalej był - okazało się, że to sterownik był zrypany (na 2 cylindrze miał zaniki sygnałowe i nie dawkował gazu) mimo to nie wywalało mi żadnych błędów. Wymiana sterownika na nowy rozwiązało problem.
Heh konik - chyba sie do końca nie rozumiemy

cytat: "Jeszcze raz napiszę, że sterownik LPG nie ma wpływu na kąt wyprzedzenia zapłonu - czy to przy jeździe na benzynie czy na LPG." W 100% się z Tobą zgadzam.

Nic jużnie piszę o o kącie wyprzedzenia zapłonu - po prostu radzę tylko podmienić na inny sterownik LPG (i nic więcej przy tej opercji nie grzebać, a na pewno nie przy zapłonie) i sprawdzić czy usterka nadal wystepuje. Tylko Tyle.
Pozdro
[rx300]Pomocy kontrolka VSC i silnik
Posted: 31 May 2012, o 21:54
by kitunia69
Witam
Bardzo proszę o pomoc zapaliła mi się nagle kontrolka od silnika i VSC czy ktoś podejrzewa co mogło się stać?
z góry Dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam
ADA
Re: Pomocy kontrolka VSC i silnik
Posted: 31 May 2012, o 23:03
by angrzeda
Same kontrolki niewiele mówią - wiemy tylko czego dotyczą. Spróbuj odłączyć klemę akumulatora na kilka minut, jeśli problem nie zniknie - napisz czy są jakieś inne objawy niesprawności - spadek mocy, nierówne obroty itp... Ktoś na pewno postara się pomóc. A jak nie - pozostaje zapięcie pod kompa...
Aha, auto przypadkiem nie jest na gazie???
Re: Pomocy kontrolka VSC i silnik
Posted: 1 Jun 2012, o 01:26
by kitunia69
Ja bym w życiu auta nie zagazowała. To tylko 3 litry w benie wiec mało pali. Dzięki za odpowiedz zobacze co sie da zrobic
Re: Pomocy kontrolka VSC i silnik
Posted: 1 Jun 2012, o 09:47
by LinkPL
Jedź gdzieś na komputer niech sprawdzą błędy i będziesz wiedziała co się dzieje ...
A tak to każesz nam się bawić w czarodzieja ...