Page 2 of 2
Re: [IS 200] Stukające zawory?
Posted: 2 Dec 2010, o 20:50
by carinus
Nie chciałbym krakac na wyrost ale sprawdz luz na tłokach.Miałem podobny problem z silnikiem 4AFE kolegiu.Zmieniłem panewki które wydawały się dobre i..były dobre.Dopiero jak wyciągnołem silnik na stół wyszedł problem z luzem na tłoku.Po odpaleniu zimnego silnika olej jeszcze kasował luz,po nagrzaniu stukało jak w polonezie.
Wyciągaj na pracującym silniku po kolei kable ze świec i zobacz czy po takim manewrze zaniknie stukania na któryms cylindrze.
Re: [IS 200] Stukające zawory?
Posted: 2 Dec 2010, o 21:23
by lukas78
Po objawach jakie opisuję kolega Przemassss ja również obstawiam na luz sworzni tłokowych, bo dokładnie jest tak jak opisuje kolega carinus - jak jest silnik zimny to góry nie słychać, ale jak sie rozgrzeję to góra (sworznie tłokowe) nabiera luzów i silnik zaczyna grechotać jak przy polonezie - ja takie same objawy miałem kiedyś przy renault. Przy wypieprzonym dole (panewki) już po chwili po przegazowaniu słychać charakterystyczny stukot silnika.
Re: [IS 200] Stukające zawory?
Posted: 2 Dec 2010, o 23:28
by Przemassss
carinus wrote:Nie chciałbym krakac na wyrost ale sprawdz luz na tłokach.Miałem podobny problem z silnikiem 4AFE kolegiu.Zmieniłem panewki które wydawały się dobre i..były dobre.Dopiero jak wyciągnołem silnik na stół wyszedł problem z luzem na tłoku.Po odpaleniu zimnego silnika olej jeszcze kasował luz,po nagrzaniu stukało jak w polonezie.
Wyciągaj na pracującym silniku po kolei kable ze świec i zobacz czy po takim manewrze zaniknie stukania na któryms cylindrze.
Dzięki, po kolei będe odłączać cewki i zobaczy czy coś się zmieni, jeśli okaże się to prawdą to zastanawiam się jako rzędu to koszt, czy bardziej opłaca się kupić drugi silnik....
Re: [IS 200] Stukające zawory?
Posted: 3 Dec 2010, o 21:12
by carinus
lukas78 wrote:Po objawach jakie opisuję kolega Przemassss ja również obstawiam na luz sworzni tłokowych, bo dokładnie jest tak jak opisuje kolega carinus - jak jest silnik zimny to góry nie słychać, .
Miałem na myśli luz obwodowy pomiędzy tłokiem a cylindrem.Nie spotkałem sie z wybiciem sworznia tłoka,a nawet gdyby tak sie stało to stukanie zanikałoby w miare nagrzewania się elementów.
Re: [IS 200] Stukające zawory?
Posted: 3 Dec 2010, o 23:00
by lukas78
carinus wrote:lukas78 wrote:Po objawach jakie opisuję kolega Przemassss ja również obstawiam na luz sworzni tłokowych, bo dokładnie jest tak jak opisuje kolega carinus - jak jest silnik zimny to góry nie słychać, .
Miałem na myśli luz obwodowy pomiędzy tłokiem a cylindrem.Nie spotkałem sie z wybiciem sworznia tłoka,a nawet gdyby tak sie stało to stukanie zanikałoby w miare nagrzewania się elementów.
A ja się właśnie z takim luzem sworzni spotkałem i po rozgrzaniu stukot nie zanika (po rozebraniu silnika, gdy złapałem za korbowód i za tłok był wyraźnie wyczuwalny luz). Tłok rownież pod wpływem temperatury sie rozszerza i teoretycznie też powinien cichnąć.
Re: [IS 200] Stukające zawory?
Posted: 4 Dec 2010, o 13:35
by konik_80
lukas78 wrote:A ja się właśnie z takim luzem sworzni spotkałem i po rozgrzaniu stukot nie zanika (po rozebraniu silnika, gdy złapałem za korbowód i za tłok był wyraźnie wyczuwalny luz).
Potwierdzam - w przypadku wyrobionego w tłoku otworu na sworzeń stukanie jest cały czas.
Re: [IS 200] Stukające zawory?
Posted: 4 Dec 2010, o 19:20
by carinus
Trzeba brać pod uwagę wszystkie możliwości.Po odkręceniu miski olejowej i odkręceniu panewki korby,można chwycić za korbe i wymacac gdzie jest luz.
Re: [IS 200] Stukające zawory?
Posted: 5 Dec 2010, o 23:47
by bioly_jaslo
Koledzy, a jakie mają być wartości liczbowe luzów zaworowych? Orientujecie się może ?