Strona 2 z 4

Re: Dyfer LSD - wymiana oleju

: 6 lip 2012, o 01:18
autor: KRYSPIN
W firmach olejowych jak zawsze króluje marketing... a najlepsze / dedykowane, jest to na czym można najwięcej zarobić :dash: Zapewne ten do LSD jest droższy ;)

TOYOTA MOTOR POLAND:

Dla rocznika produkcji 1999 2001

w/LSD
1,00 1JG-FE
w/o LSD
1,05 1JG-FE

Dla rocznika produkcji 2002 - 2004

w/LSD
1,00 1JG-FE
1,15 2JZ-GE
w/o LSD
1,05 1JG-FE
1,15 2JZ-GE

Hypoid gear oil API GL-5
SAE90 powyżej -18 stopni C
SAE80W lub 80W-90 poniżej - 18 stopni C

TMP nie różnicuje oleju przy LSD lub jego braku.

Zapewne producent na tyle się zna na tym co produkuje, że stosując jego olej z właściwymi dodatkami nie ma potrzeby go różnicować.

Osobiście bym polegał na zdaniu producenta :mrgreen:

Re: Dyfer LSD - wymiana oleju

: 6 lip 2012, o 17:19
autor: Bartek85
ceny wszystkich olei Motula są porównywalne. zaleję jednak do skrzyni GAER 300 75W90 a do dyfra GEAR COMPETITION 75W140. co syntetyk to syntetyk :biggrin2:

Re: Dyfer LSD - wymiana oleju

: 6 lip 2012, o 20:30
autor: KRYSPIN
Bartek85 pisze:ceny wszystkich olei Motula są porównywalne. zaleję jednak do skrzyni GAER 300 75W90 a do dyfra GEAR COMPETITION 75W140. co syntetyk to syntetyk :biggrin2:
a potem będzie płacz że coś się rozsypało, twój cyrk twoje małpy :beach:

Re: Dyfer LSD - wymiana oleju

: 9 lip 2012, o 11:12
autor: Bartek85
ale dlaczego ma się rozsypać??? przecież zalewająć czy dyfer czy skrzynię lepszym olejem nie robimy mu krzywdy. do silnika też każdy leje tutaj syntetyki. czy Ty do silnika lejesz minerał?

Re: Dyfer LSD - wymiana oleju

: 20 lip 2012, o 15:26
autor: KRYSPIN
Bartek85 pisze:czy Ty do silnika lejesz minerał?

Przy zmianie oleju czy to w silniku czy w skrzyni manual czy automat czy innym mechanizmie wymagającym oleju i jego wymian, sugeruję się tym co zaleca producent danej jednostki przy założeniu, że jednostka jest seryjna bez modyfikacji.

Re: Dyfer LSD - wymiana oleju

: 20 lip 2012, o 15:35
autor: LPGK
Przykładowo w dyfrze do IS300 ze szperą serwis zaleca olej firmy Castrol SYNTRAX API GL5, zatem taki u nich nabyłem i zalałem a czy on kosztuje 70 czy 100zł/1L to nie ma znaczenia bo wchodzi raptem pewnie coś koło 2L i tak Jak już wcześniej pisałem i Kryspin potwierdził, że z olejem nie ma co eksperymentować, tylko zalewać to co przewidział producent.

Re: Dyfer LSD - wymiana oleju

: 22 lip 2012, o 15:23
autor: Ralfx
Szkoda że wcześniej tu nie trafiłem zaoszczędziłbym wam czasu. Ja może wam wytłumaczę czemu Toyota podaje ten sam olej w przypadku szpery jak i jej braku.

Trzeba zacząć od tego że mechanizmy różnicowe występują w trzech typach. Niestety oba mylnie nazywane są LSD, jednak cięzko chyba to będzie teraz ludziom w głowach poodkręcać. Przyznaje się że sam ten błąd powielam :blush:
- mechanizm o ograniczonycm poślizgu ( LSD )
- mechanizmy helikalne (Torsen, ATB)
- szpery sterowane elektronicznie np. za pomocą cieczy zmieniającej właściwości zależnie od napięcia

Toyota montuje szpery o konstrukcji helikalnej. Jest to dosyć skomplikowany w swoim działaniu zestaw zębatek. Taka szpera w odróżnieniu od szpery płytkowej jest bardziej pancerna i nie potrzebuje żadnych wynalazków i dodatków do oleju. Ze względu na brak powierzchni trących.
Przykładem szpery helikalnej jest np. Torsen czy Quaife. Tego typu rozwiązanie jest znacznie droższe, lecz w prowadzeniu sprawdza się znacznie lepiej jak szpera płytkowa, nie posiada opóźnień jak LSD.

Podsumowując są oleje do mechanizmów różnicowych bez szpery oraz ze szperą helikalną jak i druga grupa: oleje do szper z LSD, np. Motul Gear Competition FF (z dodatkiem teflonu). Jeśli ktoś by miał jakieś pytania postaram się co jakiś czas zajrzeć tutaj i odpowiedzieć ;)

Re: Dyfer LSD - wymiana oleju

: 22 lip 2012, o 16:05
autor: Travis
mi po rozkodowaniu VIN'u wyskoczyło coś takiego REAR DIFFERENTIAL 013J F19SX 3.909 LSD więc nie wiem czy to jest błąd w programie czy były montowane dwa rodzaje szpery

Re: Dyfer LSD - wymiana oleju

: 22 lip 2012, o 17:56
autor: Ralfx
Wydaje mi się że to kwestia semantyki. Tak jak napisałem. Ogólnie jako LSD określa się wszystkie szpery, bodajże nawet te elektryczne. Nadal nie zmienia to faktu że Toyota montowała wtedy wyłącznie szpery o budowie helikalnej i za to dla nich szacun bo BMW robiło wtedy płytkowe.

Re: Dyfer LSD - wymiana oleju

: 25 lip 2012, o 11:53
autor: Bartek85
Ralfx - w takim razie mam pytanie do Ciebie. zakładając że u siebie w IS200 mam tą szperę helikalną to można to zalać Motulem GEAR 300 LS? czy może się coś stać?