Page 2 of 5

Re: pomysl na zwiekszenie mocy w IS200

Posted: 4 Sep 2012, o 10:01
by Lex
ledziu wrote:Ja znam sposób na zwiększenie mocy w Is200 bez modyfikacji. Po prostu trzeba sprzedać Is200 i kupić IS300 :acute:
dokładnie tak jak kolega pisze to jedyne rozwiązanie :rtfm: , będę tego posta wklejał we wszystkie tego typu tematy by oszczędzić wam zmarnowanego czasu i kasy bo nic to nie da ani nie poprawią się doły ani góry , filtry i kolektory to tez strata kasy nie odczujecie żadnej różnicy a zawód będzie spory :szok: jest u nas kolega który robił już taką watę cukrową na patyku i ....
są trzy opcje
1. najmądrzejsza is300
2. kompresor viewtopic.php?t=2563&p=17088#p17088
3. brak

Re: pomysl na zwiekszenie mocy w IS200

Posted: 4 Sep 2012, o 10:04
by forest
zaraz zaraz.... co wy tu piszecie o jakiś innych wyziewach, apexi, przelot... przeciesz to miało być bez modyfikacji :fiu:

a tak serio to chcesz coś odmulać to faktycznie sprawdź wydech, a 155KM w R6 i 195Nm to piękny wynik i jak ci nie pasuje to poco kupowałeś IS200 bo chyba nikt Ci jej nie "wcisnął" a jazde próbną robiłeś przed kupnem...
szybka zmiana na IS300 lub na IS250 i kłopot z głowy :rtfm:

Re: pomysl na zwiekszenie mocy w IS200

Posted: 4 Sep 2012, o 10:21
by carsik
tomekb wrote: Pozatym paru kolegów ma powyciny katalizator i charakterystyka dołu sie poprawiła.
jakieś wykresy na potwierdzenie teorii oprócz wrażeń z dupohamowni?

Re: pomysl na zwiekszenie mocy w IS200

Posted: 4 Sep 2012, o 10:29
by Narf
Lex wrote:są trzy opcje
1. najmądrzejsza is300
2. kompresor viewtopic.php?t=2563&p=17088#p17088
3. brak
4. soft turbo

Re: pomysl na zwiekszenie mocy w IS200

Posted: 4 Sep 2012, o 10:42
by tomekb
carsik wrote:
tomekb wrote: Pozatym paru kolegów ma powyciny katalizator i charakterystyka dołu sie poprawiła.
jakieś wykresy na potwierdzenie teorii oprócz wrażeń z dupohamowni?
Wiesz jak ktos jezdzi autem pare lat i mowi ze lepiej chodzi to mu wierze pozatym praw fizyki nie da sie oszukac jak pierdzisz bez przeszkód to dalej napierdzisz ;) joke
Katalizatory to nie wymysł konstruktorów aut tylko pseudoekologów
Wykresy jak beda to dostarcze na forum od razu.
Jak forest napisał ten wynik z tej motorowni jest bardzo dobry a to ze is jest ciezki i ma tylny naped to bardziej czujesz na drodze straty mocy niz przednonapedowa laguna 2,0 16v heheh ale jak chcesz papierkowe efekty to musisz poczekac sobie do konca miesiaca badz na poczatek nastepnego na moje efekty

Re: pomysl na zwiekszenie mocy w IS200

Posted: 4 Sep 2012, o 10:51
by Marchol
W tytule brakuje jeszcze tylko z przodu słowa WINIARY :laugh1:

Re: pomysl na zwiekszenie mocy w IS200

Posted: 4 Sep 2012, o 10:52
by tomekb
Marchol wrote:W tytule brakuje jeszcze tylko z przodu słowa WINIARY :laugh1:
Dobre

Re: pomysl na zwiekszenie mocy w IS200

Posted: 4 Sep 2012, o 11:12
by bonares89
carsik wrote:co prawda nie w IS200 bo po tym co napisałeś chce się tylko powiedzieć, że najprościej jest zmienić model samochodu. Bez żadnych modyfikacji nie ma żadnej szansy na cokolwiek. :biggrin2:
o zadnej zmianie samochodu nnie ma mowy a co do zwiekszenia mocy to mnie zle zrozumiales chodzilo mi o motor ze jest nie tkniety :dash: :dash:jak najwiecej modyfikacji ma byc :D :secretyb:

Re: pomysl na zwiekszenie mocy w IS200

Posted: 4 Sep 2012, o 11:32
by carsik
no to przeczytaj swojego pierwszego posta i zweryfikuj swoje oczekiwania :biggrin2: jak widać wszyscy tak zrozumieli.

ile chcesz przeznaczyć na to złotówek? i czego oczekujesz?

Re: pomysl na zwiekszenie mocy w IS200

Posted: 4 Sep 2012, o 13:06
by Ralfx
bonares89 wrote:o zadnej zmianie samochodu nnie ma mowy a co do zwiekszenia mocy to mnie zle zrozumiales chodzilo mi o motor ze jest nie tkniety :dash: :dash:jak najwiecej modyfikacji ma byc :D :secretyb:
Nie wiem ile masz doświadczenia w kwestii modyfikacji aut ale radzę poszperać po tematach u nas bo modzenie tego silnika jest mało opłacalne. 1 koń mechaniczny jest bardzo drogi.
Po pierwsze zawieź auto na hamownie albo porównaj osiągi z identycznym modelem. Często auta są zamulone i warto najpierw zabrać się za podstawowe czynności serwisowe. W moim samochodzie w ten sposób znalazło się zagubione 1,2s do setki.

Odpowiem jednak na Twoje pytanie. Nie ruszając silnika można by dodać ja myślę że koło 30KM jak się to dobrze zrobi.
1. Dolot zimnego powietrza spod zderzaka i termoizolacja tego dolotu.
2. Wydech bez katalizatora pół przelotowy (żeby Ci głowy nie urywało) dobrej firmy dedykowany. Odmula troche silnik.
3. Planowanie głowicy, zwiększenie stopnia sprężania.
4. Tzw. świnia czyli Piggyback. Po powyższych modyfikacjach trzeba przeprogramować komputer a że komputer w IS200 jest nietykalny potrzebna jest świnia. Przy okazji zaryzykowałbym i przesunął troche odcięcie zapłonu pod 7000obr.

koszt około 4,5 - 5 tyś zł - nie warto.

W przypadku IS200 to tylko swap albo doładowanie - masz do wyboru 3 silniki: 1JZ-GTE, 2JZ-GTE, 1UZ-FE, koszt oczywiście wyższy ale od razu dostajesz moc w okolicy 300KM

Można zrobić lekkie doładowanie kompresorem seryjnego motoru. Wydasz koło 6 tyś i bedziesz miał 200-210KM - moim zdaniem też nie warto
Turbienie tego silnika jest mało opłacalne bo bebechów mocniejszych ze świecą szukać a łatwiej zrobić to auto na kompresorze niż na softturbo.