Page 2 of 2
Re: problem z tuleją w zwrotnicy wahacz poprzeczny dolny tył
Posted: 6 Dec 2012, o 23:11
by michalm320
tomekb wrote:tulei plywajacej nie zastepowalbym poliuretanem do jazdy na codzien szczegolnie ze jest dostepna
Czemu?
Re: problem z tuleją w zwrotnicy wahacz poprzeczny dolny tył
Posted: 7 Dec 2012, o 00:13
by LinkPL
Słuchaj, jeśli była za duża to po co wbijał na siłę ?? Może się czepiam trochę, może to jest Twój dobry znajomy, może sam nawet to robiłeś ... Ale trzeba było zmierzyć starą, zmierzyć nową, zmierzyć otwór, czy to na pewno pasuje jak trzeba i wtedy brać się za wciskanie ... A jak była za duża, to liznąć u tokarza delikatnie i pewnie by weszła na wciska, a jak nie to do zamrażarki ją wcześniej i tyle ...
Może rzeczywiście jakieś ścierwo ... ten gość co dałem do niego maila załatwiał mi wszystko i dobry sit ...
U nas nie ma z tym akurat dużego problemu, bo zwrotnica jest odlew ... Ale przy Beemie to jest aluminium i po drugiej wymianie trzeba ciąć puszkę od piwa i wkładać na blachę ... bo inaczej będzie wypadać ...

Re: problem z tuleją w zwrotnicy wahacz poprzeczny dolny tył
Posted: 7 Dec 2012, o 09:26
by tomekb
Tuleja plywajaca ma za zadanie lekkich ruchow by nie bylo za sztywno polieturan jest twardy jak skala. Ta tuleja nie poleci aleinne elementy zawieszenia beda bardziej narazone na ugiecia do czego nie byky przystosowanoe dodac polskie drogi i sie rozleci gdyby tobylo takiedovre rozwiazanie to by producenci juz dawno stisowali to w autach przynajmniej tych premium co innego auta wyczynowe tamczesciej zagladasie do zawieszenia i te auta nie robia takich przebiegow jeslu sie myle to mnie poprawcie ale na chlopski rozum jak bedzie za sztywno to buda dostanie fizyki sie nie oszuka i sil dzialajacych na. nasze auta podczas jazdy. juz nie jedno takie auto widzhalem nawet w rajdowniach gdzie polieturan +sztywne zawieszenie +niskie kola+ dziury z buda rozne rzeczy sam myslalem o tym w moim aucie ale duzo znajomych mechanikow znajacych sie na sporcie motorowym mi to w cywilnym aucie odradzilo
Re: problem z tuleją w zwrotnicy wahacz poprzeczny dolny tył
Posted: 7 Dec 2012, o 13:27
by carsik
W celikach też są tuleje typu unibol z tyłu a poliuretan daje radę bez problemu. Nie rozumiem co znaczy twardy jak skała. Twardość wykonuje się na życzenie. Generalnie produkujemy twardości nieco większe niż seryjne tuleje gumowe a na specjalne życzenie twardsze.
Re: problem z tuleją w zwrotnicy wahacz poprzeczny dolny tył
Posted: 7 Dec 2012, o 13:51
by Mariano
LinkPL wrote:Słuchaj, jeśli była za duża to po co wbijał na siłę ?? Może się czepiam trochę, może to jest Twój dobry znajomy, może sam nawet to robiłeś ...
robiłem to ze znajomym ale mądry polak po szkodzie

0,5mm byliśmy pewnie, że wejdzie i zaczęła wchodzić już wlazł ok 1 cm gdy się nagle "otworzyła" zamówiłem z tego adresu co podałeś zobaczymy co to przyjdzie....dzieki wszystkim za adresy i rady napisze jak ogarnę temat do końca lecz dopiero za tydzień bo wyjeżdzam

Re: problem z tuleją w zwrotnicy wahacz poprzeczny dolny tył
Posted: 16 Dec 2012, o 19:36
by Mariano
ok zrobione zamówione z adresu od Link'a i wszystko ok ... mam nadzieje, że przysłowie się nie sprawdzi (niedziela praca w gówn. się obraca

)