Re: Lexus- uzywany !! Koszta eksplatacji ??
Posted: 17 Jan 2011, o 07:50
cut
Forum użytkowników samochodów marki Lexus
http://www.lexus-forum.pl/
konik_80 wrote:Lex jako taki w eksploatacji drogi nie jest - owszem części trochę kosztują ale na szczęście nie trzeba ich wymieniać za często także wychodzi na jedno.
Moim zdaniem jak ktoś ma Lexa to z miejsca jest to pasjonata i osoba z sercem do motoryzacji i poza wymianą części i eksploatacją dochodzą jeszcze koszty różnych ulepszeń które tanie nie są bo do LExa nie wypada wsadzać gó..a.
Na moim przykładzie napiszę co ile kosztowało mnie w GB
1. Tarcze + klocki przednie = 90Funa
2. Przednie dolne przeguby zawieszenia 50F x 2 czyli 100
3. Opony to dość droga historia bo minimum 75F za sztuke
4. Świece to 40F
5. Regenerowane zaciski hamulcowe 80F za strone
6. Amortyzatory przednie KYB 150F
7. Filtr do silnika ori 30F - później kupwałem zamienniku JC Premium za pare zeta w Inter Carsie
8. Kabinowy ori w salonie Toyoty w Szczecinie 110zł - kolejne JC Premium za chyba 20pare zł.
Doszła instalacja gazowa - z późniejszymi modernizacjami
Tyle z eksploatacji
Dodatki o których wspomniałem głównie w postaci audio
1. Radio 390F
2. Głośniki przód i tył około 170F
3. Wzmacniacz i subwoofer 150F
4. Maty bitumiczne na drzwi i podłogę 100zł
Tak to wyglądało w moim przypadku - aż się łezka kręci jak pomyślę, że go już nie mam(ale głośniki i alu zabrałem)
No masz rację maxkow - trochę się rozpędziłemmaxkow wrote:Konik 80 ale mysle ze sprzetu Audio i LPG tak naprawde nie mozna liczyc do kosztow ekspalatacji , LPG zakladales zeby taniej jezdzic , a jesli chodzi o audio wymieniles je bo pewnie nie podobalo ci sie jak gralo orginalne .
Zgadzam się z tym plusem, miałem okazje się o tym przekonać niedawno.tomekb wrote:
P.S> Plus nastepny dzieki braku zammienikow czesci ubezpiecznie wyplaca super sumy a czesci z angielskich lexow sa w przyzwoitej cenie pozatym jest duzo magikow co mloteczkiem duzo potrafia zdzialac by szpachli nie bylo za duzo
Niezła statystyka
Dziwne troszkę bo w szczegółowym rozpisie jest dużo mniejsza kwota więc tez nie rozumiem skąd te 14 ktomekb wrote:ciekawe gzoom na co wydales 14000 w serwisie bo ja przez 55000km 3600 wydałem razem z zepsutym kolem zamachowym z rozrzadu i gumami w zawieszenie i zmiana oleju w automacie i 4 wymiany oleju w tym
nie no ja czegoś tu nie rozumiemgzoom wrote:Przegląd po 90tyś - 2837PLN
Wymiana tarcz przód, żarówek deski rozdzielczej, koło pompy wody - 2800PLN
Amortyzatory przód - 680PLN (poza ASO)
Przegląd po 105tyś - 1450PLN
Przegląd po 120tyś - 2725PLN
Sprzęgło - 3450PLN
Przegląd po 135tyś, wymiana wahaczy górnych przód plus tulei dolnych tylnych przedniego zawieszenia - 3707PLN
Sworzeń wahacza - 560PLN
Na wszystko powinienem mieć rachunki.
Do tego drobiazgów jak ustawianie geometrii zawieszenia x3, wymiana amortyzatorów na TEIN SuperStreet, wymiana sprężyn z SuperStreet na Flex, komplet nowych felg Tomasson TN1, renowacja starych zniszczonych, opony (3 komplety, 2x letnie i 1x zimowe), ubezpieczenie (pierwsze OC kosztowało 850PLN, teraz już jest trochę lepiej, 700PLN), oleje na dolewki (40PLN/1L/8kkm) nie wyszczególniam, ale są w podanych prze Riciego kwotach.