Page 2 of 6
Re: Komputer do odczytywania błędów
Posted: 29 Jan 2014, o 16:12
by turmoll
Yarecki wrote:turmoll wrote:Hej,
Poczytaj tu:
viewtopic.php?f=33&t=5479
Jak byś kupował coś to daj znać, ja chętnie podłącze się do zamówienia żeby zoptymalizować koszty przesyłki.
/turmoll
Pytanie po co bawić się w takie wysyłki i duperele, żeby zaoszczędzić 50zł.
ceny tych zabawek spadły mocno i jest tego do oporu nawet na alledrogo.
To juz nie czasy gdzie była przepaść cenowa.
No nie wiem:
http://allegro.pl/mvci-toyota-lexus-vol ... 16919.html
vs:
http://www.aliexpress.com/item/2013-new ... 64081.html
różnica ponad 100%
Pozatym, OBD2 to nazwa gniazda/interfejsu, który jest taki sam w lexusie i skodzie.
/turmoll
Re: Komputer do odczytywania błędów
Posted: 29 Jan 2014, o 16:25
by Alex200
W autach produkowanych po 2000 roku występuje złącze OBDII (w kształcie trapezu). Mój elm połączył się z teelfonem bez problemu. tu masz podstawową wersję, która pozwoli na przeprowadzenie inspekcji i odczytanie bieżących błędów zgłoszonych do komputera:
http://allegro.pl/elm-327-mini-bluetoot ... 37299.html
Re: Komputer do odczytywania błędów
Posted: 29 Jan 2014, o 16:34
by turmoll
Hej,
Kupiłem kiedyś jedną z chińskich wariacji interfejsu ELM oraz zainstalowałem aplikację Torque ze Sklepu Play. Można odczytać błędy, choć opisy są bardzo ogólne i nie zawsze zgodne z prawdą.
Ja uważam ELM raczej za gadżet. Jeśli zależy ci tylko na kasowaniu błędów to jest ok ale moim zdaniem do niczego innego się nie nadaje.
Np w oplu używałem OP-COM interfejs dedykowany do Opli, który podaje dokładne błędy. Pozatym w ELM nie będziesz mógł
(o ile ktoś nie napisał takiego softu na telefon) testować i konfigurować różnych podzespołów auta.
/turmoll
Re: Komputer do odczytywania błędów
Posted: 29 Jan 2014, o 16:36
by Kazikmazik
nie chce konfigurować, ani nic testować - no bo niby po co?
chciałbym tylko, aby taki interfejs podał mi zgodnie z prawdą czy jest jakiś błąd i jakie ma oznaczenie, żeby je wygoglować lub podpytać was

Re: Komputer do odczytywania błędów
Posted: 29 Jan 2014, o 17:02
by turmoll
Re: Komputer do odczytywania błędów
Posted: 29 Jan 2014, o 17:07
by Kazikmazik
turmoll, a czemu?
Re: Komputer do odczytywania błędów
Posted: 29 Jan 2014, o 21:03
by turmoll
Hej,
Tak jak pisałem, ELM jest 'uniwersalny' i co prawda poda ci jakieś kody błędów ale zgodnie z jakimś tam ogólnym standardem. Mogą się różnić od tego co lexus/toyota zastosowała u siebie.
Pamiętam, że w oplu nie podawał dokładnych kodów tj. podawał np. P1125 Throttle Position Sensor "A" Intermittent
Zaś OP-COM podawał:
P1125 - Sygnał zwrotny siłown. przepustn. poza zakresem (21) - Nie występuje
P1125 - Usterka siłownika przepustnicy (0F) - Nie występuje
P1125 - Usterka siłownika przepustnicy (62) - Nie występuje
P1125 - Za wysoka temp. etapu zasilania zwrotnego siłownika przepustnicy (54) - Nie występuje
Jest jednak zasadnicza różnica i nie chodzi mi o tłumaczenie

Na podstawie tych błędów w TISie znajdziesz dokładną instrukcję co trzeba przetestować i jak wykryć usterkę. Zaś ELM powie ci tyle że coś jest nie tak z przepustnicą.
Tak jak pisałem: ELM - gadżet. Chcesz interfejs diagnostyczny to tego nie kupuj.
/turmoll
mój ELM leży w szufladzie ... mogę sprzedać, zainteresowany to pisz na prv
Re: Komputer do odczytywania błędów
Posted: 29 Jan 2014, o 21:05
by bamss
podpene sie pod temat, sa gdzies linki do tis`a ?
Re: Komputer do odczytywania błędów
Posted: 29 Jan 2014, o 21:19
by Kazikmazik
Re: Komputer do odczytywania błędów
Posted: 29 Jan 2014, o 23:02
by turmoll
Nie mam żadnego więc, trudno mi powiedzieć ale wg:
http://obd2diag03.snappages.com/blog/20 ... ould-i-buy
mvci służy (poza diagnostyką) także do programowania (e.g. programowanie świateł) i testów podzespołów (e.g. zamknij przepustnicę, otwórz EGR etc.) czyli taki chiński odpowiednik techa którym posługują się mechanicy w ASO
/turmoll