Page 11 of 15

Re: IS200 zamulony i jedzie 160km/h MAX

Posted: 26 Nov 2014, o 15:45
by Yarecki
carinus wrote:Może ktoś jeszcze wypowie się na ten temat,osobiście spotkałem sie tylko z jedną opinią na temat uszkodzeń fizycznych kata-niespalone paliwo podawane przez dłuższy czas na sprawnego kata.
Kata najszybciej uwala niesprawny zapłon ( padająca cewka itd), niespalone paliwo dostaje się do niego i zapala w nim co powoduje jego destrukcję, niezależnie czy to noPB czy LPG.
Przy LPG układ zapłonowy musi być w dobrej kondycji bo łatwiej przepuścić trudniej palną mieszanką jaką jest LPG + powietrze.
Czasem niedomagający zapłon nie objawia się "jeszcze " na noPB ale na bardziej dla niego wymagającym paliwie jakim jest LPG już może kuleć.

Re: IS200 zamulony i jedzie 160km/h MAX

Posted: 26 Nov 2014, o 16:21
by KrzysiekLex
Yarecki wrote:Kata najszybciej uwala niesprawny zapłon ( padająca cewka itd), niespalone paliwo dostaje się do niego i zapala w nim co powoduje jego destrukcję, niezależnie czy to noPB czy LPG.
Przy LPG układ zapłonowy musi być w dobrej kondycji bo łatwiej przepuścić trudniej palną mieszanką jaką jest LPG + powietrze.
Czasem niedomagający zapłon nie objawia się "jeszcze " na noPB ale na bardziej dla niego wymagającym paliwie jakim jest LPG już może kuleć.
Jeśli u mnie się już zepsuł to raczej go nie naprawię, ale chętnie sprawdzę też zapłon. Można dokonać jakąś diagnostykę samemu bez aparatury, ew. możecie polecić kogoś kto będzie potrafił to ocenić i nie zapłacę sum takich jak w ASO? (Pytam, gdyż jak zauważyłem nie wszystkie serwisy widziały IS200 na oczy. Ostatnio przy kontroli zawieszenia, gdy Pan serwisant zobaczył 6 wahaczy z tyłu to nie wiedział gdzie ręce włożyć i ostatecznie ustawił geometrię tylko z przodu. :down: )

Katalizator

Posted: 1 Dec 2014, o 21:49
by rkiljan
Witam, ostatnio po ok 2 tygodniach na prawdę spokojnej jazdy(max 100km/h) zapalił się check i samochód osłabł, na trasie ciężko było go rozpędzić powyżej 150 na PB jak i na LPG... :down: Dzisiaj miałem czas podjechać na kompa i mechanik powiedział że prawdopodobnie już jest zawalony kat z tego co sondy pokazują. Doszedłem do wniosku że najlepiej będzie go wyciąć i wspawać strumienicę, lecz mechanik radził zapytać na forum czy po takim zabiegu nic się dziwnego nie dzieje i czy emulator sondy sprawdza się? Po za tym że go wytnę zmieni się na głośniejszy i czy wzrośnie spalanie ?
Pozdrawiam

Re: Katalizator

Posted: 1 Dec 2014, o 22:03
by forest
Po wycięciu kata i wspawaniu zwykłej rury zapala się CHECK ENGINE i wzrasta ciut spalanie, ale po zastosowaniu tego emulatora sondy wszystko wraca do normy.
Mam wspawaną zwykłą rure zamiast kata więc wydech jest trochę głośniejszy przy 3000rpm

Re: Katalizator

Posted: 1 Dec 2014, o 22:06
by rkiljan
Ok, bardzo głośniejszy jest? Czy mało wyczuwalne? Potrzeba jakiś specjalny emulator czy te zwykłe z allegro dadzą radę ?

Re: Katalizator

Posted: 1 Dec 2014, o 22:08
by Dawid0ss
rkiljan wrote:Ok, bardzo głośniejszy jest? Czy mało wyczuwalne? Potrzeba jakiś specjalny emulator czy te zwykłe z allegro dadzą radę ?
Jest głośniejszy i uwierz mi, że od razu wyłapiesz różnicę. Po jakimś czasie po prostu do do tego przywykniesz. Pzdr

Re: [is200] Katalizator

Posted: 1 Dec 2014, o 22:14
by rkiljan
Bardziej chodzi mi o to czy będzie jak w mojej wcześniejszej hondzie, gdy przekraczałem 140 nie dało się porozumieć z pasażerem :szok: A co do emulatora najzwyklejszy z alledrogo się nada?

Re: [is200] Katalizator

Posted: 1 Dec 2014, o 22:20
by forest
Nikt ci nie podowie czy IS bedzie głośny jak twoja honda, jest głośniejszy bez kata ale uszy nie odpadają, nikt miernikiem nie mierzył ;)
przeszukaj ten temat to może znajdziesz odpowiedz + linki do emulatora
(połączyłem większość tematów o katalizatorze IS200 w jeden wątek)

Re: [is200] Katalizator

Posted: 2 Dec 2014, o 00:07
by Dawid0ss
rkiljan wrote:Bardziej chodzi mi o to czy będzie jak w mojej wcześniejszej hondzie, gdy przekraczałem 140 nie dało się porozumieć z pasażerem :szok:
Akurat u mnie nawet przy 160 km/h problemu nie stanowi odgłos silnika. Problem stanowi za to powietrze, które zaczyna przy 180 km/h wyraźnie hałasować na bocznych szybach. Pzdr

Re: [IS200] Katalizator

Posted: 15 Feb 2015, o 17:25
by rkiljan
Witam,jeśli wyjąłem środkowego kata i wysypały mi się małe rurki,szczególnie z jednej strony to oznacza że kat górny uległ uszkodzeniu. Jak myślicie, czy jeśli założę innego kata(mam tanio w dobrych pieniądzach z anglika) to czy ten górny kat w kolektorze nie będzie się nadal sypał i zapchał ostatni katalizator?