Page 11 of 15
Re: IS200 zamulony i jedzie 160km/h MAX
Posted: 26 Nov 2014, o 15:45
by Yarecki
carinus wrote:Może ktoś jeszcze wypowie się na ten temat,osobiście spotkałem sie tylko z jedną opinią na temat uszkodzeń fizycznych kata-niespalone paliwo podawane przez dłuższy czas na sprawnego kata.
Kata najszybciej uwala niesprawny zapłon ( padająca cewka itd), niespalone paliwo dostaje się do niego i zapala w nim co powoduje jego destrukcję, niezależnie czy to noPB czy LPG.
Przy LPG układ zapłonowy musi być w dobrej kondycji bo łatwiej przepuścić trudniej palną mieszanką jaką jest LPG + powietrze.
Czasem niedomagający zapłon nie objawia się "jeszcze " na noPB ale na bardziej dla niego wymagającym paliwie jakim jest LPG już może kuleć.
Re: IS200 zamulony i jedzie 160km/h MAX
Posted: 26 Nov 2014, o 16:21
by KrzysiekLex
Yarecki wrote:Kata najszybciej uwala niesprawny zapłon ( padająca cewka itd), niespalone paliwo dostaje się do niego i zapala w nim co powoduje jego destrukcję, niezależnie czy to noPB czy LPG.
Przy LPG układ zapłonowy musi być w dobrej kondycji bo łatwiej przepuścić trudniej palną mieszanką jaką jest LPG + powietrze.
Czasem niedomagający zapłon nie objawia się "jeszcze " na noPB ale na bardziej dla niego wymagającym paliwie jakim jest LPG już może kuleć.
Jeśli u mnie się już zepsuł to raczej go nie naprawię, ale chętnie sprawdzę też zapłon. Można dokonać jakąś diagnostykę samemu bez aparatury, ew. możecie polecić kogoś kto będzie potrafił to ocenić i nie zapłacę sum takich jak w ASO? (Pytam, gdyż jak zauważyłem nie wszystkie serwisy widziały IS200 na oczy. Ostatnio przy kontroli zawieszenia, gdy Pan serwisant zobaczył 6 wahaczy z tyłu to nie wiedział gdzie ręce włożyć i ostatecznie ustawił geometrię tylko z przodu.

)
Katalizator
Posted: 1 Dec 2014, o 21:49
by rkiljan
Witam, ostatnio po ok 2 tygodniach na prawdę spokojnej jazdy(max 100km/h) zapalił się check i samochód osłabł, na trasie ciężko było go rozpędzić powyżej 150 na PB jak i na LPG...

Dzisiaj miałem czas podjechać na kompa i mechanik powiedział że prawdopodobnie już jest zawalony kat z tego co sondy pokazują. Doszedłem do wniosku że najlepiej będzie go wyciąć i wspawać strumienicę, lecz mechanik radził zapytać na forum czy po takim zabiegu nic się dziwnego nie dzieje i czy emulator sondy sprawdza się? Po za tym że go wytnę zmieni się na głośniejszy i czy wzrośnie spalanie ?
Pozdrawiam
Re: Katalizator
Posted: 1 Dec 2014, o 22:03
by forest
Po wycięciu kata i wspawaniu zwykłej rury zapala się CHECK ENGINE i wzrasta ciut spalanie, ale po zastosowaniu tego emulatora sondy wszystko wraca do normy.
Mam wspawaną zwykłą rure zamiast kata więc wydech jest trochę głośniejszy przy 3000rpm
Re: Katalizator
Posted: 1 Dec 2014, o 22:06
by rkiljan
Ok, bardzo głośniejszy jest? Czy mało wyczuwalne? Potrzeba jakiś specjalny emulator czy te zwykłe z allegro dadzą radę ?
Re: Katalizator
Posted: 1 Dec 2014, o 22:08
by Dawid0ss
rkiljan wrote:Ok, bardzo głośniejszy jest? Czy mało wyczuwalne? Potrzeba jakiś specjalny emulator czy te zwykłe z allegro dadzą radę ?
Jest głośniejszy i uwierz mi, że od razu wyłapiesz różnicę. Po jakimś czasie po prostu do do tego przywykniesz. Pzdr
Re: [is200] Katalizator
Posted: 1 Dec 2014, o 22:14
by rkiljan
Bardziej chodzi mi o to czy będzie jak w mojej wcześniejszej hondzie, gdy przekraczałem 140 nie dało się porozumieć z pasażerem

A co do emulatora najzwyklejszy z alledrogo się nada?
Re: [is200] Katalizator
Posted: 1 Dec 2014, o 22:20
by forest
Nikt ci nie podowie czy IS bedzie głośny jak twoja honda, jest głośniejszy bez kata ale uszy nie odpadają, nikt miernikiem nie mierzył

przeszukaj ten temat to może znajdziesz odpowiedz + linki do emulatora
(połączyłem większość tematów o katalizatorze IS200 w jeden wątek)
Re: [is200] Katalizator
Posted: 2 Dec 2014, o 00:07
by Dawid0ss
rkiljan wrote:Bardziej chodzi mi o to czy będzie jak w mojej wcześniejszej hondzie, gdy przekraczałem 140 nie dało się porozumieć z pasażerem

Akurat u mnie nawet przy 160 km/h problemu nie stanowi odgłos silnika. Problem stanowi za to powietrze, które zaczyna przy 180 km/h wyraźnie hałasować na bocznych szybach. Pzdr
Re: [IS200] Katalizator
Posted: 15 Feb 2015, o 17:25
by rkiljan
Witam,jeśli wyjąłem środkowego kata i wysypały mi się małe rurki,szczególnie z jednej strony to oznacza że kat górny uległ uszkodzeniu. Jak myślicie, czy jeśli założę innego kata(mam tanio w dobrych pieniądzach z anglika) to czy ten górny kat w kolektorze nie będzie się nadal sypał i zapchał ostatni katalizator?