Re: Lexus ES model 2023
Posted: 9 Oct 2023, o 11:10
no ciekawe, słyszałem ze AWD oraz PHEV ma dołączyć do gamy.
Forum użytkowników samochodów marki Lexus
http://www.lexus-forum.pl/
Są dodatkowe rabaty za grupę zawodową oraz za posiadanie pojazdu z grupy toyota.qubokurek wrote: ↑9 Oct 2023, o 07:23Lexus daje kilkunastoprocentowe rabaty. Porozmawiaj z handlowcem w salonie, zadzwoń/napisz do 2-3 dealerów. Na pewno nie kupisz samochodu za cenę katalogową. To jak duży upust wywalczysz jest już tylko w twoich rękach. Z tego co pamiętam to 13-14% dają każdemu kto wejdzie do salonu z ulicy... O więcej trzeba już powalczyćredhot76 wrote: ↑8 Oct 2023, o 15:22Gdzie można nowego kupić za 250 tys ?? Nie ma takiej ceny za F Sport.qubokurek wrote: ↑4 Oct 2023, o 08:13
Nie wiem jak wygląda polityka rabatowa Lexusa na ten model obecnie, ale zakładając scenariusz realistyczny, to nowego ES 300h F Sport Edition powinieneś dostać za 250 kilka tyś zł. Jeśli możesz poczekać, to raczej warto. Te nowe multimedia i brak pada są moim zdaniem warte wydania 20 kilku tyś zł... Dodatkowo masz fabrycznie nowy samochód z pełną gwarancją. Szkoda, że w tej wersji na Europę nie ma wentylowanych foteli, choć w USA w F Sporcie wentylacja jest w standardzie. Latem brak tej opcji robi różnicę.
Klasyczny AWD jest połączony z silnikiem spalinowym i jest oferowany obecnie na rynkach poza EU z silnikiem spalinowym 2,5l. Wątpię żeby taki wariant był oferowany u nas w przyszłości. Co innego ten nowy silnik 2,4l turbo... To była by fajna opcja, pytanie czy eko normy nie usuną tej opcji z oferty na nasz rynek? A PHEV powinien być, technologia w NX i RX już jest, kwestia nowej płyty podłogowej w następnym modelu, która pomieści dodatkowe baterie i napęd na tylną oś.
Plyta podlogowa RAV4, Camry, ES, NX, RX to jest ta sama konstrukcja. Kwestia po prostu zapakowania odpowiedniej liczby baterii.qubokurek wrote:Klasyczny AWD jest połączony z silnikiem spalinowym i jest oferowany obecnie na rynkach poza EU z silnikiem spalinowym 2,5l. Wątpię żeby taki wariant był oferowany u nas w przyszłości. Co innego ten nowy silnik 2,4l turbo... To była by fajna opcja, pytanie czy eko normy nie usuną tej opcji z oferty na nasz rynek? A PHEV powinien być, technologia w NX i RX już jest, kwestia nowej płyty podłogowej w następnym modelu, która pomieści dodatkowe baterie i napęd na tylną oś.
Pytanie ile zostanie bagażnika jak w tym modelu dodadzą większą baterię(PHEV) i dodatkowy silnik na tył? Takie zmiany wprowadza się przeważnie wraz z nowym modelem. Pewnie pojemność bagażnika i tak ucierpi przy takich zmianach, wystarczy porównać przednionapędowego ES i LS. Ta różnica na korzyść ES jest zauważalna. Nowa Camry ma mieć premierę w 2024 i wtedy wszystko będzie jasne. Dużo łatwiej doszukiwać się jakichś analogii względem tego modelu niż SUVów mimo tej samej płyty podłogowej. Realnie w nowym modelu powinny być 3 warianty, zwykła hybryda jak obecnie, hybryda eAWD i PHEV.Klaudiusz wrote: ↑10 Oct 2023, o 10:48Plyta podlogowa RAV4, Camry, ES, NX, RX to jest ta sama konstrukcja. Kwestia po prostu zapakowania odpowiedniej liczby baterii.qubokurek wrote:Klasyczny AWD jest połączony z silnikiem spalinowym i jest oferowany obecnie na rynkach poza EU z silnikiem spalinowym 2,5l. Wątpię żeby taki wariant był oferowany u nas w przyszłości. Co innego ten nowy silnik 2,4l turbo... To była by fajna opcja, pytanie czy eko normy nie usuną tej opcji z oferty na nasz rynek? A PHEV powinien być, technologia w NX i RX już jest, kwestia nowej płyty podłogowej w następnym modelu, która pomieści dodatkowe baterie i napęd na tylną oś.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jak aktualne jest to info? Wczoraj wysłałem zapytanie do 4 różnych salonów, na razie dostałem odpowiedzi z 2 z ofertą identyczną co do złotówki i rabatem na poziomie 11%.qubokurek wrote: ↑9 Oct 2023, o 07:23Lexus daje kilkunastoprocentowe rabaty. Porozmawiaj z handlowcem w salonie, zadzwoń/napisz do 2-3 dealerów. Na pewno nie kupisz samochodu za cenę katalogową. To jak duży upust wywalczysz jest już tylko w twoich rękach. Z tego co pamiętam to 13-14% dają każdemu kto wejdzie do salonu z ulicy... O więcej trzeba już powalczyćredhot76 wrote: ↑8 Oct 2023, o 15:22Gdzie można nowego kupić za 250 tys ?? Nie ma takiej ceny za F Sport.qubokurek wrote: ↑4 Oct 2023, o 08:13
Nie wiem jak wygląda polityka rabatowa Lexusa na ten model obecnie, ale zakładając scenariusz realistyczny, to nowego ES 300h F Sport Edition powinieneś dostać za 250 kilka tyś zł. Jeśli możesz poczekać, to raczej warto. Te nowe multimedia i brak pada są moim zdaniem warte wydania 20 kilku tyś zł... Dodatkowo masz fabrycznie nowy samochód z pełną gwarancją. Szkoda, że w tej wersji na Europę nie ma wentylowanych foteli, choć w USA w F Sporcie wentylacja jest w standardzie. Latem brak tej opcji robi różnicę.
Jeden znajomy w lipcu wyszarpał 17% rabatu na ES w Warszawie, drugi na RX 350h dostał 16%, ale auta nie zamówił. Ja swojego zamawiałem i negocjowałem w grudniu 2021 roku. Zabawa zaczyna się jak zaczniesz rozmawiać na żywo/przez telefon z konkretną osobą. Czytałem, że LEXUS bije rekordy sprzedaży, ale nie sądzę, żeby aż tak mocno zmienili politykę cenową...?! Daj znać jak Ci finalnie poszło.Konlin wrote: ↑25 Oct 2023, o 10:25Jak aktualne jest to info? Wczoraj wysłałem zapytanie do 4 różnych salonów, na razie dostałem odpowiedzi z 2 z ofertą identyczną co do złotówki i rabatem na poziomie 11%.qubokurek wrote: ↑9 Oct 2023, o 07:23Lexus daje kilkunastoprocentowe rabaty. Porozmawiaj z handlowcem w salonie, zadzwoń/napisz do 2-3 dealerów. Na pewno nie kupisz samochodu za cenę katalogową. To jak duży upust wywalczysz jest już tylko w twoich rękach. Z tego co pamiętam to 13-14% dają każdemu kto wejdzie do salonu z ulicy... O więcej trzeba już powalczyć
Przychodzę tu z forum Volvo gdzie było info o rabatach na poziomie 20% i to by było w moim zasięgu. Przy 11% niestety nie.