Hehe, Panowie z GT4 są odporni na sugestie.
Po krótce:
GT4 przysłało mi poprawione metalowe wkłady do tulei. Wyjąłem wahacze, zawiozłem do mechanika na wymianę (febest out, GT4 in).
Tuleje w wahaczu górnym tak spuchły po wciśnięciu, że nie mieściły się w gniazdo. ze 4mm wystawały, generalnie wyglądało to zabawnie, ale nie było mi do śmiechu.
GT4 próbowało mi pomóc, polecili mi jechać do tokarza, który "w 5 minut poprawi mi to na miejscu". Ostatecznie wysłałem im wahacze z tulejami, wyjęli, oszlifowali, obcięli nadmiar materiału, założyli na nowo.
Tak skutecznie poprawili to wszystko, że aktualnie przy jeździe próbnej tuleje w dolnym wahaczu poprzecznym poprzesuwały się w przód i na kołach pojawiła się rozbieżność. Patrząc od góry koła stoją tak: \ /
OEM tuleja ma kołnierze o grubości 7mm. GT4 ma 6mm. Rozmawiałem o tym ze 100 razy. Mam to w mailach, gadałem przez telefon, ostrzegałem, że to się przesunie... "Będzie dobrze, wszystko się ustawi na środek, to nie pracuje w tej płaszczyźnie". Trolololo.
Jeżeli chodzi o banany. Swoje ustawiłem prasą na idealny środek. Aktualnie lewy przedni wahacz przesunął się do góry i trzyma go kołnierz. Ten temat także poruszyłem przez telefon z GT4. Podobno "tuleje nie są do zastosowań w autach obniżanych". Heheszki.
Od tygodnia mam unieruchomione auto. Wszystko miało pasować. Tymczasem podróżuję po Polsce pożyczanymi samochodami i pociągami. Dzięki GT4!
Łapcie materiały.
1. Fotki tulei po wciśnięciu (sorry za słabą jakość, środek nocy i mega zdenerwowanie dały się we znaki):
https://www.dropbox.com/sc/gqp9vh854kyq ... spjdQqv9Ya
2. Fotki tulei po poprawce w GT4
https://www.dropbox.com/sc/phskrynxbz68 ... zNvwsU7kra
3. Video z tulejek po poprawce w GT4:
https://youtu.be/OX48mpn8Z30
4. Video z pracującego wahacza skreconego w opór:
https://youtu.be/Bja_S_r7hUo
Mam ponad 40 maili korespondencji. W razie gdyby ktoś chciał mi coś zarzucić, upublicznię materiały.
Może nie jestem zawodowym mechanikiem, ale mam na swoim koncie setki napraw w autach swoich, rodziców, znajomych. Zawieszenie w IS200 rozkładałem i składałem co do śrubki wielokrotnie. Pierwszy raz mam jakikolwiek problem z częściami. (dotychczas wszystko OEM, febest, Febi, TRW, 555, ISC).
Na koniec kawałek korespondencji:
