Page 11 of 28
Posted: 21 Jul 2014, o 20:50
by dommell
Znalazl sie luz na sworzniu dolnym. Wymieniam w obu kolach bo drugi tez popuscil smar. Wiec pewnie niedlugo bedzie to samo. Biore ten Febest...ktos juz przetestowal?
Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200
Posted: 1 Nov 2014, o 18:05
by Dragonn
Febestu nie sprawdzałem, ale Oni maja dużo gum i tulei do Lexusa, więc powinno być dobre.
Osobiście jesli słychać jakieś skrzypienia, albo auto ewidentnie zaczyna nam "pływać" szczególnie na zakrętach, albo jakieś skrzypienia dojdą od koła, od razu na podnośnik i sprawdzać.
Mój sworzeń też raz dał znać skrzypieniem o sobie,i ucichł na długo, ale okazało się że jest kompletnie zużyty, a grozi to zerwaniem i "rozjechaniem" się koła.
Jak słyszycie jakieś skrzypienia czy zgrzyty, nie ignorować tego! zaoszczędzicie sobie może niemiłego postoju na środku drogi, nie licząc już innych uszkodzeń, np jak koło wypadnie z dolnego sworznia to błotnik, na pewno felga, i może opona
Ja teraz dolne sworznie wymieniałem na Oyodo, i zobaczymy jak się spiszą. Jak jakieś pytania, to walić, może pomogę. Szczególnie odnośnie GS300 MK1 i MK2.
Pozdrawiam
Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200
Posted: 1 Nov 2014, o 18:17
by DziadekCBO
Ooooo... To postrasztyiscie mnie bo mi cos piszczy... To wymieniam

Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200
Posted: 1 Nov 2014, o 23:17
by medyss
Panowie może powiedzcie przy jakich przebiegach wam te sworznie się odzywały i padały? Bo tak czytam ten temat i się zaczynam bać.. Co prawda u mnie na szarpakach nic nie wykazało, pukania żadnego po dołach nie słychać ale auto ma już 180 tys km i póki co pierwszy raz od nowości wymieniłem tarcze klocki płyny rozrząd... Teraz się przejąłem tymi sworzniami

Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200
Posted: 1 Nov 2014, o 23:24
by forest
raczej nie ma reguły...
od czasu kupna ISa wymieniałem sworznie 2 razy
za pierwszym razem padły oryginalne z ASO (nie wiem po jakim przebiegu) i wymieniłem je na TRW
TRW z kolei padły (głównie lewy) po roku z "haczykiem" i teraz jeżdżę na sworzniach 555, żeby w razie co ciśnąć je smarem

Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200
Posted: 2 Nov 2014, o 15:26
by Dragonn
Dokładnie, nie ma reguły w sumie.
Ja mam swoim najechane już 250 000 km, i dopiero teraz sworznie robiłem, bo ściągałem oryginały jeszcze. Zresztą, górne wahacze np. też robiłem przy takim przebiegu dopiero, też nie ruszany nigdy oryginał.
Ale to róznie bywa, nie sugerować się czyimś przebiegiem, tylko znać swoje auto najlepiej, i tyle. Najbezpieczniej. Pamiętajcie o tulejach wahacza, sworzniach wahacza, i drążkach stabilizacyjnych.
Dolne sworznie mogą wam ucichnąć, głównie dlatego że wpadają do środka. Piszczą na początku, albo skrzypią na chwile, a później ucichają. Głównie dlatego że np w GS, kula wyciera się do tego stopnia, że cała wpada do sworznia, i w nim się kręci. Ucichnie, a sworzeń jest już bezużyteczny, tylko czekać aż kompletnie wypadnie. Jak tylko wytrze się warstwa teflonu, kula przestanie trzeć, tylko zacznie pływać.
Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200
Posted: 4 Nov 2014, o 21:35
by forest
objawy zużycia sworznia (filmik zapożyczony, mam nadzieje że autor się nie pogniewa)
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=HnRs8DXw ... e=youtu.be[/youtube]
Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200
Posted: 5 Nov 2014, o 15:50
by jordi007
Panowie moj ma przebieg 170 i jest raczej prawdziwy juz dwa razy wymieniałem swoznie dolne szczegolnie pada mi prawy, strona pasazera. ale dlatego wymieniam bo go slysze po wymianie dalej delikatne stuki, teraz moje pytanie bo nie ruszałem nigdy gornych tulei ani swoznia bo mechanik mowi ze sa oki ale mozna zdjagnozowac to bez demontazu bo sorawdzał jakas lycha i luzu nie wyczuwa. Stukanie, sptrykanie pojedyncze mam przy hamowaniu i skrecaniu jednoczesnym
Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200
Posted: 5 Nov 2014, o 23:37
by Dragonn
Objaw tego typu jak u Ciebie, pojawia się bardzo często i w IS i w GS.
Według mnie, i bazując na własnym doświadczeniu, to może być wina drążka stabilizacyjnego. Oczywiście nie na 100% tylko jego. Sprawdziłbym dokładnie górne wahacze, oraz tylne tuleje dolnego przedniego wahacza. Nie pamiętam dokładnie, jak to w IS jest rozwiązane, ale może miec to znaczący wpływ własnie na stabilizacje przedniej osi przy skręcie. Tuleje te, raczej są dość schowane więc może pominięto je przy oględzinach, nie wiem, tak tylko zakładam.
Pozdrawiam
Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200
Posted: 6 Nov 2014, o 00:23
by artek
jordi007 wrote:Stukanie, sptrykanie pojedyncze mam przy hamowaniu i skrecaniu jednoczesnym
Ja mam to samo, z tym że nie słychać tego od razu, ale dopiero po przejechaniu paru kilometrów. Byłem na szarpakach na stacji diagnostycznej, nic nie znaleźli. Sprawdzałem na kanale u siebie i wszystko wygląda ok. Oglądało to już paru mechaników i nic.
jutro rano muszę tego spróbować może i u mnie coś w końcu wyjdzie
