Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.
Posted: 5 Dec 2012, o 08:53
Nie każdy is300 miał szperę. A jak sprawdzić? Skręć kierę , wkręc go na obroty i rusz. Później zobacz czy zostawił 1 ślad czy 2.
Forum użytkowników samochodów marki Lexus
http://www.lexus-forum.pl/
to znaczy co zle napisałem, VSC potrafi uaktywnić sie jadąć po prostej śliskiej bez gazu robiąć gwałtowne ruchy kierownicą, tak jak juz kiedyś pisałem za wszystko odpowiada czujnik żyroskopowy,Damian87 wrote:tutaj się nie zgodzę, VSC to nic innego jak ESP po prostu toyota nazwała to inaczej. VSC wykorzystuje wszystkie systemy w tym i TRC, przyhamowuje boksujące koło, w zależności od sytuacji reguluje obrotami silnika, potrafi wykonać manewr kierownicą, a TRC przyhamowuje tylko zbyt szykbo kręcące się koło(-a) i przymyka przepustnice, nie reguluje jem kąta otwarcia.klexus wrote:Kontrola trakcji no tylko przyhamowywanie napędzanych kół które w danej chwili zbyt szybko sie obraca względem drugiego czyli TRC, a VSC to wyprowadzanie z poślizgu czyli jak dupa zaczyna uciekać wtedy przednie koła +tylne są odpowiednio przyhamowywane. W obu przypadkach przepustnica zostaje przymknięta
jedym słowem szkoda że w IS 200 nie mamy tego VSC..chociaż są zwolennicy i przeciwnicy tych systemów.
VSC nie zamyka przepustnicy tylko reguluje jej otwarcie, dodatkowo reguluje ruchy kierownicą + przychamowanie uślizgujących się kół ( nawet kiedy ma miejsce poślizg boczny, TRC " na pałe" przychamowyje po prostu buksujące koło / oś )klexus wrote:to znaczy co zle napisałem, VSC potrafi uaktywnić sie jadąć po prostej śliskiej bez gazu robiąć gwałtowne ruchy kierownicą, tak jak juz kiedyś pisałem za wszystko odpowiada czujnik żyroskopowy,Damian87 wrote:tutaj się nie zgodzę, VSC to nic innego jak ESP po prostu toyota nazwała to inaczej. VSC wykorzystuje wszystkie systemy w tym i TRC, przyhamowuje boksujące koło, w zależności od sytuacji reguluje obrotami silnika, potrafi wykonać manewr kierownicą, a TRC przyhamowuje tylko zbyt szykbo kręcące się koło(-a) i przymyka przepustnice, nie reguluje jem kąta otwarcia.klexus wrote:Kontrola trakcji no tylko przyhamowywanie napędzanych kół które w danej chwili zbyt szybko sie obraca względem drugiego czyli TRC, a VSC to wyprowadzanie z poślizgu czyli jak dupa zaczyna uciekać wtedy przednie koła +tylne są odpowiednio przyhamowywane. W obu przypadkach przepustnica zostaje przymknięta
jedym słowem szkoda że w IS 200 nie mamy tego VSC..chociaż są zwolennicy i przeciwnicy tych systemów.
Jeden ma a drugi nie ma.Lukas wrote:A ja tak z innej troche beczki...
Czy dyfer w soarer 2,5TT ma fabrycznie szpere?
pozdrawiam
a miałeś wyłączone TRC?Damian87 wrote:dziś pierwszy raz zdarzyło mi się trochę zakopać w zaspie ( pozostałość po pługu) jak tak kręciły mi się koła otworzyłem drzwi od kierowcy aby zobaczyć czy lewe koło się obraca i czy dużo tego śniegu ( prawego koła niezdołałem zaobserwować
) i tu moje zaskoczenie, prawe koło chyba cały czas się kręciło a lewe się kręciło, na chwilę przestawało i znów.. Czy to oznacza że torsen pada?
![]()
![]()