[ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Post Reply
kamilb
Lex user
Posts: 169
Joined: 21 Sep 2010, o 17:10
Model Lexusa: GS-F
Skąd:: Łomianki
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by kamilb »

Tak wygląda to w moim RC
Image
Nie sprawdzałem czasów do 100 czy 100-200, ale samochód jest wyraźnie żwawszy w użytecznym środkowym zakresie obrotów, polecam :)
User avatar
gmiter
Lex Master
Posts: 1247
Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Location: Gdynia
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by gmiter »

kamilb wrote:Tak wygląda to w moim RC
Image
Nie sprawdzałem czasów do 100 czy 100-200, ale samochód jest wyraźnie żwawszy w użytecznym środkowym zakresie obrotów, polecam :)
Dostaje dobrego strzała pomiędzye 2400 a 3000 obr/min :)
Straty na pewno dobrze wyliczone?
ledziu
Lex Master
Posts: 2582
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by ledziu »

Nie chce być malkontentem tuningowym ale ... ten wykres jest idealnie taki jak bym go... nie chciał :down:
glowix
Lex user
Posts: 22
Joined: 3 Aug 2014, o 21:31
Model Lexusa: IS Mk3
Skąd:: Polska
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by glowix »

ledziu wrote:Nie chce być malkontentem tuningowym ale ... ten wykres jest idealnie taki jak bym go... nie chciał :down:
Super, czyli jakim? Taka opinia niewiele wnosi do rozmowy :-)
User avatar
gmiter
Lex Master
Posts: 1247
Joined: 9 Mar 2016, o 12:07
Model Lexusa: IS350
Skąd:: Gdynia
Location: Gdynia
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by gmiter »

Miałem podobny z hamowni jak mi padał zawór regulacji doładowania w aucie - był pik doładowania(przeładowania nawet) oraz uczucie jebnięcia momentem, ten wykres podobnie trochę daje złudzenie nadmierne mocy której faktycznie nie ma aż tak dużo.
bartolini9
Lex user
Posts: 52
Joined: 21 Sep 2018, o 21:33
Model Lexusa: Lexus NX300
Skąd:: Gdańsk
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by bartolini9 »

glowix wrote:95. Racechip po testach i malej awanturze oddany. Sam dhstrybutor na koniec przyznal, ze nie jestem pierwszy i przestaja go sprzedawac do ISa. Wg niemieckiej strony RC zostal zrobiony do NXa. Moze tam jest troche inna mapa i dziala.
Na NX nie dość, że słabe przyrosty liczbowe, to na dupohamowni bez szału. A jak już zaczęło jechać lepiej na innych ustawieniach potencjometru to wskakiwał tryb awaryjny. U kumpla w IS nie działało to tak jak życzył sobie, więc oddał szybko.
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1797
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by Dawid0ss »

Pany,

A czy może ktoś w końcu jednak pomierzyć te czasy ? "Znacznie lepiej", "wyraźnie żwawszy" c'mon !!! Nawet w tel są zwykłe appki na GPS do pomiaru 0-100 60-100 i 80-120 i za chwilę będzie wszystko wiadomo vs fabryka.

Dla przykładu mogę podać u siebie na dmuchniętym IS200 mk1 na 250KM. Naprawdę uważam, że tak przedstawione dane będą z pewnością stanowiły konkret do porównania z innym autami

80-120
mój 3,95 (3 bieg)
seria 6,3s

100-140
mój 4,1s (4 bieg)
seria 7,9s

Pzdr
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1797
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by Dawid0ss »

glowix wrote:Nie mam tego, ja robiłem kupę pomiarów różnymi metodami rok temu. głównie 100-200, gaz w podłogę z 80 kmh do końca. RC +3 sekundy 100-200, TTI -3 sekundy. W pomiary 0-100 się nie bawiłem, bo nawet po sofcie skrzyni start ISa to loteria.

Przy czym pamiętajcie, że flat out typowy nie idzie głównie wysokimi obrotami i nie ma takiego przyrostu. Subiektywnie, bo tego nie zmierzysz dokładnie (zależy jak turbina dmuchnie) wyprzedzanie z 2-3 tys obrotów i początek rozpędzenia to przepaść do serii.

Jeżeli masz nadal serię i mamy tu RC z RC(hip) z Łomianek to może trzeba na priv się umówić na obwodnicy i to sprawdzić wszystko head to head.
Ale 0-100 to zawsze trochę loteria, bo masz różne warunki. Natomiast międzyczasy na wyprzedzanie to już w pełni miarodajny temat.

A dane fabryka, polecam poniższą stronkę (tutaj macie RC200t)

https://www.automobile-catalog.com/perf ... _200t.html
kamilb
Lex user
Posts: 169
Joined: 21 Sep 2010, o 17:10
Model Lexusa: GS-F
Skąd:: Łomianki
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by kamilb »

Mój RC z racji braku miejsca na podwórku, stoi i czeka na kupca w serwisie :LEXUS: na ul.Osiedle. Jak nie z sprzeda się do końca roku to muszę go zabrać na badanie okresowe to wtedy mogę sprawdzić czas 100-200. Moje subiektywne odczucie jest takie,że samochód jest elastyczniejszy a czy szybszy.. nie wiem, na pewno mi się jeździło przyjemniej z chipem niż bez. RC to moje pierwsze auto z turbo i jednak zdecydowanie wolę charakterystykę i dźwięk silnika wolnossącego V6/R6/B6( lub jeszcze lepiej V8 :biggrin2: ale to już inna liga).Szkoda, że R4 turbo jest teraz zamiennikiem dla sześciocylindrowców :angry:
ledziu
Lex Master
Posts: 2582
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by ledziu »

glowix wrote:
ledziu wrote:Nie chce być malkontentem tuningowym ale ... ten wykres jest idealnie taki jak bym go... nie chciał :down:
Super, czyli jakim? Taka opinia niewiele wnosi do rozmowy :-)
Typowa ściema z Nm czyli walnięcie z dołu garb wielbłąda i sajonara pigi :biggrin2: No ale i tak wszyscy posługują się tylko mocą to że za jazdę akurat ten parametr średnio będzie odpowiadał to szczegół :biggrin2:

Problemy mogą być dwa. Kiepskie strojenie albo uparte denso nie dające się oszukać. Dobrze że jest nowoczesna skrzynia biegów bo przy starym lexowym automacie albo manualu uroczo by wyglądała jazda. :laugh1:

Ogólnie średnio.
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests