Page 111 of 233
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 26 Mar 2023, o 09:48
by Jacek Kon
Mam pytanie odnośnie zagłówka do użytkowników wersji F Sport. Czy nie wydaje się Wam, że nawet w przypadku regulacji zagłówka na najbardziej oddalony od głowy kierowcy, szyja znajduje się nienaturalnie pochylona do przodu?
Tam są 3-4 poziomy regulacji do przodu. Mam ustawione najdalej do tyłu i ta pozycja kierowcy w przypadku oparcia głowy o zagłówek przypomina trochę kształt litery „C”.
Jak jest u Was z ergonomią i czy ktoś to regulował?
Kręgosłup już trochę zajechany i szukam lepszej pozycji. Ktoś na forum w 2021 r w temacie NX 1 gen. wrzucił podobny post z możliwością regulacji takiego zagłówka przez serwis po rozebraniu go (ponad te ustawienia manualne), tylko tam temat umarł i nie wiem czy coś można z tym zrobić?
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 26 Mar 2023, o 10:43
by RafalWawa
Jacek wrote:3 Jan 1970, o 22:52
Mam pytanie odnośnie zagłówka do użytkowników wersji F Sport. Czy nie wydaje się Wam, że nawet w przypadku regulacji zagłówka na najbardziej oddalony od głowy kierowcy, szyja znajduje się nienaturalnie pochylona do przodu?
Tam są 3-4 poziomy regulacji do przodu. Mam ustawione najdalej do tyłu i ta pozycja kierowcy w przypadku oparcia głowy o zagłówek przypomina trochę kształt litery „C”.
Jak jest u Was z ergonomią i czy ktoś to regulował?
Kręgosłup już trochę zajechany i szukam lepszej pozycji. Ktoś na forum w 2021 r w temacie NX 1 gen. wrzucił podobny post z możliwością regulacji takiego zagłówka przez serwis po rozebraniu go (ponad te ustawienia manualne), tylko tam temat umarł i nie wiem czy coś można z tym zrobić?
Każdy ma inną wygodną pozycję więc trochę trudno na to pytanie odpowiedzieć ogólnie, z mojej perspektywy - przejechałem już 8000km, w tym jazdy po 1200 dziennie, i nie zauważyłem by coś było nie tak z pozycją zagłówka ( i w konsekwencji moim karkiem)
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 26 Mar 2023, o 10:59
by Jacek Kon
RafalWawa wrote: ↑26 Mar 2023, o 10:43
Jacek wrote:3 Jan 1970, o 22:52
Mam pytanie odnośnie zagłówka do użytkowników wersji F Sport. Czy nie wydaje się Wam, że nawet w przypadku regulacji zagłówka na najbardziej oddalony od głowy kierowcy, szyja znajduje się nienaturalnie pochylona do przodu?
Tam są 3-4 poziomy regulacji do przodu. Mam ustawione najdalej do tyłu i ta pozycja kierowcy w przypadku oparcia głowy o zagłówek przypomina trochę kształt litery „C”.
Jak jest u Was z ergonomią i czy ktoś to regulował?
Kręgosłup już trochę zajechany i szukam lepszej pozycji. Ktoś na forum w 2021 r w temacie NX 1 gen. wrzucił podobny post z możliwością regulacji takiego zagłówka przez serwis po rozebraniu go (ponad te ustawienia manualne), tylko tam temat umarł i nie wiem czy coś można z tym zrobić?
Każdy ma inną wygodną pozycję więc trochę trudno na to pytanie odpowiedzieć ogólnie, z mojej perspektywy - przejechałem już 8000km, w tym jazdy po 1200 dziennie, i nie zauważyłem by coś było nie tak z pozycją zagłówka ( i w konsekwencji moim karkiem)
Też masz maksymalne odchylenie zagłówka do tyłu?
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 26 Mar 2023, o 17:04
by vki
RafalWawa wrote: ↑25 Mar 2023, o 23:59
vki wrote: ↑25 Mar 2023, o 22:28
Tak z ciekawości: czy ktoś już ładował akumulator 12V prostownikiem ?. najpierw należy chyba wyłączyć alarm/y. Vodafone ustawić w stan serwisowy?.
Czy po podniesieniu maski, podłączeniu prostownika i zostawieniu auta na cały dzień/noc na ładowaniu - alarm się włączy ?
Nie ćwiczyłem tego z NX-em, ale miałem jakiś czas temu przygody z rozładowanym aku 12V w toyocie c-hr, a podejrzewam że mechanizm jest ten sam. W C-HR nie było potrzeby ładowania akumulatora - wystarczyło odpalic auto z boostera i . .zostawić na trochę. Wbrew temu co ktoś tu pisał - nie jest potrzebna praca silnika spalinowego do naładowania aku 12v ( zwłaszcza że te auta nie mają alternatora

). Tam jest najprawdopodobniej wbudowany układ "ładowarki" który przy włączonym aucie ładuje aku 12V z akumulatora trakcyjnego. Tak przynajmniej działało to w C-HR więc podejrzewam że w NX jest identycznie: bezpośrednio ładowany jest jedynie akumulator trakcyjny ( do tego służyły w C-HR dwa silniki elektr: MG1 - słaby, o niewielkiej mocy, spełniający trochę rolę alternatora ale dostarczającego prąd do aku trakcyjnych, i MG2 - główny silnik trakcyjny ( ok 100KM), służący za obciążenie np podczas hamowania elektrodynamicznego ( rekuperacja).
1. Chodziło mi o prewencyjne podpięcie prostownika do akumulatora w celu podładowania akumulatora 12V przy postoju np. 2 tygodniowym.
Zapobieganie stopniowemu zasiarczeniu w przypadku krótkich tras lub postojów > 2 tygodnie.
2. Czy oddając samochód do serwisu, po wybraniu w aplikacji Vodafone na telefonie opcji TRYB SERWISOWY i DEZAKTYWACJA ZABEZPIECZEŃ
POJAZDU można zostawić serwisowi sam elektroniczny kluczyk bez pastylki Vodafone (samochód "odpali").
3. Jaki olej zalewa serwis 0W16 czy 0W20.
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 26 Mar 2023, o 19:28
by Klaudiusz
vki wrote:RafalWawa wrote: ↑25 Mar 2023, o 23:59
vki wrote: ↑25 Mar 2023, o 22:28
Tak z ciekawości: czy ktoś już ładował akumulator 12V prostownikiem ?. najpierw należy chyba wyłączyć alarm/y. Vodafone ustawić w stan serwisowy?.
Czy po podniesieniu maski, podłączeniu prostownika i zostawieniu auta na cały dzień/noc na ładowaniu - alarm się włączy ?
Nie ćwiczyłem tego z NX-em, ale miałem jakiś czas temu przygody z rozładowanym aku 12V w toyocie c-hr, a podejrzewam że mechanizm jest ten sam. W C-HR nie było potrzeby ładowania akumulatora - wystarczyło odpalic auto z boostera i . .zostawić na trochę. Wbrew temu co ktoś tu pisał - nie jest potrzebna praca silnika spalinowego do naładowania aku 12v ( zwłaszcza że te auta nie mają alternatora

). Tam jest najprawdopodobniej wbudowany układ "ładowarki" który przy włączonym aucie ładuje aku 12V z akumulatora trakcyjnego. Tak przynajmniej działało to w C-HR więc podejrzewam że w NX jest identycznie: bezpośrednio ładowany jest jedynie akumulator trakcyjny ( do tego służyły w C-HR dwa silniki elektr: MG1 - słaby, o niewielkiej mocy, spełniający trochę rolę alternatora ale dostarczającego prąd do aku trakcyjnych, i MG2 - główny silnik trakcyjny ( ok 100KM), służący za obciążenie np podczas hamowania elektrodynamicznego ( rekuperacja).
1. Chodziło mi o prewencyjne podpięcie prostownika do akumulatora w celu podładowania akumulatora 12V przy postoju np. 2 tygodniowym.
Zapobieganie stopniowemu zasiarczeniu w przypadku krótkich tras lub postojów > 2 tygodnie.
2. Czy oddając samochód do serwisu, po wybraniu w aplikacji Vodafone na telefonie opcji TRYB SERWISOWY i DEZAKTYWACJA ZABEZPIECZEŃ
POJAZDU można zostawić serwisowi sam elektroniczny kluczyk bez pastylki Vodafone (samochód "odpali").
3. Jaki olej zalewa serwis 0W16 czy 0W20.
Powinien 0W16 ale ze nie ma to wlewa 0W20 ale wtedy mowi ze na nastepnej wizycie prosze przypomniec o 0W16.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 26 Mar 2023, o 20:02
by koloramat
vki wrote: ↑26 Mar 2023, o 17:04
RafalWawa wrote: ↑25 Mar 2023, o 23:59
vki wrote: ↑25 Mar 2023, o 22:28
Tak z ciekawości: czy ktoś już ładował akumulator 12V prostownikiem ?. najpierw należy chyba wyłączyć alarm/y. Vodafone ustawić w stan serwisowy?.
Czy po podniesieniu maski, podłączeniu prostownika i zostawieniu auta na cały dzień/noc na ładowaniu - alarm się włączy ?
Nie ćwiczyłem tego z NX-em, ale miałem jakiś czas temu przygody z rozładowanym aku 12V w toyocie c-hr, a podejrzewam że mechanizm jest ten sam. W C-HR nie było potrzeby ładowania akumulatora - wystarczyło odpalic auto z boostera i . .zostawić na trochę. Wbrew temu co ktoś tu pisał - nie jest potrzebna praca silnika spalinowego do naładowania aku 12v ( zwłaszcza że te auta nie mają alternatora

). Tam jest najprawdopodobniej wbudowany układ "ładowarki" który przy włączonym aucie ładuje aku 12V z akumulatora trakcyjnego. Tak przynajmniej działało to w C-HR więc podejrzewam że w NX jest identycznie: bezpośrednio ładowany jest jedynie akumulator trakcyjny ( do tego służyły w C-HR dwa silniki elektr: MG1 - słaby, o niewielkiej mocy, spełniający trochę rolę alternatora ale dostarczającego prąd do aku trakcyjnych, i MG2 - główny silnik trakcyjny ( ok 100KM), służący za obciążenie np podczas hamowania elektrodynamicznego ( rekuperacja).
1. Chodziło mi o prewencyjne podpięcie prostownika do akumulatora w celu podładowania akumulatora 12V przy postoju np. 2 tygodniowym.
Zapobieganie stopniowemu zasiarczeniu w przypadku krótkich tras lub postojów > 2 tygodnie.
2. Czy oddając samochód do serwisu, po wybraniu w aplikacji Vodafone na telefonie opcji TRYB SERWISOWY i DEZAKTYWACJA ZABEZPIECZEŃ
POJAZDU można zostawić serwisowi sam elektroniczny kluczyk bez pastylki Vodafone (samochód "odpali").
3. Jaki olej zalewa serwis 0W16 czy 0W20.
ad1 Bez problemu.Ładowałem już co najmniej kilka razy. Podpięcie prostownika (+) w komorze silnika - box z bezpiecznikami. Nie włączasz alarmu. Jeśli prostownik ma układ sterujący napięciem i prądem ładowania możesz śmiało zostawić na noc. Po ładowaniu akumulator ma około 12.85 V i jeśli samochód nie jest eksploatowany napięcie powili z dnia na dzień będzie powoli spadać .
ad2 Jeśli to serwis Lexusa oddajesz samochód z kluczykiem elektronicznym i kartą Vodafone. Procedura o której tu piszesz raczej nie jest konieczna i może sprawić problem.
ad3 Możesz sam kupić olej 0W16 i dostarczyć serwisowi do wymiany.
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 26 Mar 2023, o 21:40
by vki
koloramat wrote: ↑26 Mar 2023, o 20:02
vki wrote: ↑26 Mar 2023, o 17:04
RafalWawa wrote: ↑25 Mar 2023, o 23:59
Nie ćwiczyłem tego z NX-em, ale miałem jakiś czas temu przygody z rozładowanym aku 12V w toyocie c-hr, a podejrzewam że mechanizm jest ten sam. W C-HR nie było potrzeby ładowania akumulatora - wystarczyło odpalic auto z boostera i . .zostawić na trochę. Wbrew temu co ktoś tu pisał - nie jest potrzebna praca silnika spalinowego do naładowania aku 12v ( zwłaszcza że te auta nie mają alternatora

). Tam jest najprawdopodobniej wbudowany układ "ładowarki" który przy włączonym aucie ładuje aku 12V z akumulatora trakcyjnego. Tak przynajmniej działało to w C-HR więc podejrzewam że w NX jest identycznie: bezpośrednio ładowany jest jedynie akumulator trakcyjny ( do tego służyły w C-HR dwa silniki elektr: MG1 - słaby, o niewielkiej mocy, spełniający trochę rolę alternatora ale dostarczającego prąd do aku trakcyjnych, i MG2 - główny silnik trakcyjny ( ok 100KM), służący za obciążenie np podczas hamowania elektrodynamicznego ( rekuperacja).
1. Chodziło mi o prewencyjne podpięcie prostownika do akumulatora w celu podładowania akumulatora 12V przy postoju np. 2 tygodniowym.
Zapobieganie stopniowemu zasiarczeniu w przypadku krótkich tras lub postojów > 2 tygodnie.
2. Czy oddając samochód do serwisu, po wybraniu w aplikacji Vodafone na telefonie opcji TRYB SERWISOWY i DEZAKTYWACJA ZABEZPIECZEŃ
POJAZDU można zostawić serwisowi sam elektroniczny kluczyk bez pastylki Vodafone (samochód "odpali").
3. Jaki olej zalewa serwis 0W16 czy 0W20.
ad1 Bez problemu.Ładowałem już co najmniej kilka razy. Podpięcie prostownika (+) w komorze silnika - box z bezpiecznikami. Nie włączasz alarmu. Jeśli prostownik ma układ sterujący napięciem i prądem ładowania możesz śmiało zostawić na noc. Po ładowaniu akumulator ma około 12.85 V i jeśli samochód nie jest eksploatowany napięcie powili z dnia na dzień będzie powoli spadać .
ad2 Jeśli to serwis Lexusa oddajesz samochód z kluczykiem elektronicznym i kartą Vodafone. Procedura o której tu piszesz raczej nie jest konieczna i może sprawić problem.
ad3 Możesz sam kupić olej 0W16 i dostarczyć serwisowi do wymiany.
ad ad1. Czy nie jest tak, że nawet gdy samochód zostawię w garażu otwarty to po jakimś czasie automatycznie zostanie zamknięty i uzbroi się alarm. (-) w komorze silnika, (+) box z bezpiecznikami.
ad ad3. Olej można kupić np Ravenol tylko co z gwarancją w przypadku awarii silnika lub jego usterki. Serwis może powiedzieć, że olej był klienta i może był powodem awarii np. podróbka.
Serwis leje 0W20 bo jak rozrzedzisz benzyną to będziesz miał 0W16
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 27 Mar 2023, o 07:52
by koloramat
vki wrote: ↑26 Mar 2023, o 21:40
koloramat wrote: ↑26 Mar 2023, o 20:02
vki wrote: ↑26 Mar 2023, o 17:04
1. Chodziło mi o prewencyjne podpięcie prostownika do akumulatora w celu podładowania akumulatora 12V przy postoju np. 2 tygodniowym.
Zapobieganie stopniowemu zasiarczeniu w przypadku krótkich tras lub postojów > 2 tygodnie.
2. Czy oddając samochód do serwisu, po wybraniu w aplikacji Vodafone na telefonie opcji TRYB SERWISOWY i DEZAKTYWACJA ZABEZPIECZEŃ
POJAZDU można zostawić serwisowi sam elektroniczny kluczyk bez pastylki Vodafone (samochód "odpali").
3. Jaki olej zalewa serwis 0W16 czy 0W20.
ad1 Bez problemu.Ładowałem już co najmniej kilka razy. Podpięcie prostownika (+) w komorze silnika - box z bezpiecznikami. Nie włączasz alarmu. Jeśli prostownik ma układ sterujący napięciem i prądem ładowania możesz śmiało zostawić na noc. Po ładowaniu akumulator ma około 12.85 V i jeśli samochód nie jest eksploatowany napięcie powili z dnia na dzień będzie powoli spadać .
ad2 Jeśli to serwis Lexusa oddajesz samochód z kluczykiem elektronicznym i kartą Vodafone. Procedura o której tu piszesz raczej nie jest konieczna i może sprawić problem.
ad3 Możesz sam kupić olej 0W16 i dostarczyć serwisowi do wymiany.
ad ad1. Czy nie jest tak, że nawet gdy samochód zostawię w garażu otwarty to po jakimś czasie automatycznie zostanie zamknięty i uzbroi się alarm. (-) w komorze silnika, (+) box z bezpiecznikami.
ad ad3. Olej można kupić np Ravenol tylko co z gwarancją w przypadku awarii silnika lub jego usterki. Serwis może powiedzieć, że olej był klienta i może był powodem awarii np. podróbka.
Serwis leje 0W20 bo jak rozrzedzisz benzyną to będziesz miał 0W16
W czasie ładowania akumulatora, samochód nie uzbroi alarmu. Automatyczne uzbrojenie i zamknięcie może nastąpić w sytuacji gdy napięcie akumulatora spadnie poniżej wartości krytycznej - w moim przypadku było to około 10 V
Możesz bez problemu wymienić olej zakupiony poza ASO Lexus. Musi spełniać standardy lepkości, te zalecane przez producenta. Nie utracisz żądnej gwarancji. Powiem więcej - zgodnie z dyrektywą UE możesz przegląd zrobić w innym ASO niż Lexus, nawet w innym warsztacie i nie utracisz gwarancji. To dyrektywa, która ukróciła monopol ASO i tym samym dyktowanie monopolistycznych - kosmicznych cen przeglądów.
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 27 Mar 2023, o 11:40
by gfr
Pozostawienie otwartego samochodu nie powoduje, że po jakimś czasie auto zostanie automatycznie zamknięte. I bardzo dobrze moim zdaniem

Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 27 Mar 2023, o 19:16
by Ampersand
Ampersand wrote: ↑24 Mar 2023, o 17:57
Czy ktoś wie jak otworzyć bagażnik z kluczyka po otwarciu auta z kluczyka gdy wcześniej użyliśmy kombinacji zamknij + 2 x otwórz? U mnie nie działa albo nie umiem. Jest 2 x sygnał dźwiękowy ale się nie otwiera, trzeba ręcznie.
Ponawiam prośbę.