Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 6 Apr 2023, o 15:26
11. Naprawione w MY2024.RafalWawa wrote:as 1 - nic ci nie pomogą, to typowy efkt uboczny pracy hamulców hybrydy Toyoty: przede wszystkim hamowanie odzyskowe ( elektrodynamiczne - bez użycia klocków i tarcz), a dopiero pod koniec załączająskię klocki - i to właśnie słyszysz.adku666 wrote: ↑4 Apr 2023, o 00:51 No cóż, ja jestem raczej niezadowolony z tego samochodu. Wpływ na to ma przede wszystkim wyjątkowo wadliwe oprogramowanie, bo mechanicznie samochód sprawia dobre wrażenie.
Z mechanicznych problemów mam tylko jeden i pewnie na serwisie go usuną:Natomiast jeżeli chodzi o błędy, które ewidentnie są związane z softwarem, to jest tego masa, tak że odechciewa się używać tego auta. To co do tej pory dało mi w kość:
- Zgrzytanie podczas hamowania (w ostatniej fazie hamowania) / przy ruszaniu. Tak jakby gumy amortyzatora trzeszczały, chociaż na wybojach nic nie trzeszczy.
Jeżeli jakaś aktualizacja w najbliższym czasie tego nie naprawi, to raczej na stałe zniechęcę się do tej marki. Zamiast po prostu wsiąść i jechać, to muszę się użerać z głupimi problemami.
- Po wejściu do samochodu nie zawsze fotel i kierownica się przysuwają w docelowe położenie. Raz na kilka razy to nie działa.
- Losowo, raz na kilka jazd samochodem, włącza się funkcja „Automatyczne odbl. wszystkich drzwi z użyciem funkcji odblok. powiązanej z prędkością”. Powoduje ona, że można otworzyć drzwi bez przełączania biegu na "P". To jest spoko i by mogło być jak by działało cały czas. Ale nie ma jej nigdzie w ustawieniach, i jak napisałem, włącza się losowo.
- Co kilka dni system wylogowuje użytkownika i każe mu ponownie wpisywać hasło! Szalony absurd, co za badziew! Wylogowałem się z konta, żeby mieć z tym spokój, ale teraz za każdym razem po włączeniu samochodu pojawia się uciążliwy komunikat z informacją, że jestem wylogowany, który trzeba ręcznie wyłączyć aby używać systemu.
- Kilkakrotnie się zdarzyło, że nie dało się uruchomić samochodu - ikona READY się nie zapalała, pomimo że karta vodafone była aktywna.
- Zdarza się, że z samochodu nie da się wysiąść! Trzeba wtedy użyć awaryjnego mechanicznego otwierania drzwi. Dzieje się tak, jeżeli przez dłuższy czas samochód jest włączony w trybie „akcesoria” i ktoś przebywa w środku.
- Przy zaśnieżeniu przodu samochodu, pojawia się komunikat o wyłączeniu radaru. OK, niech się pojawia, problem w tym że nie da się go wyłączyć - po zamknięciu komunikatu, po kilku sekundach pojawia się kolejny i tak w kółko, zasłaniając informacje na wyświetlaczu.
- „Hej Lexus” bardzo często nie działa, zwracając informację „nie można przetworzyć komunikatu”. Bardzo często jest wtedy informacja, że „połączenie internetowe niedostępne” (w centrum miasta gdzie nie ma żadnych problemów z zasięgiem sieci komórkowej)
- Samochód nie włącza świateł mijania podczas deszczu (ale czujnik deszczu działa prawidłowo i prawidłowo steruje pracą wycieraczek)
- Samochód śledzi gdzie i kiedy jeździcie i wysyła te dane na serwery Toyoty. Bardzo to niebezpieczne, pozwala poznać wasze zachowania i tryb życia. Wyciek tych informacji jest tylko kwestią czasu. Można oczywiście wyłączyć to śledzenie, ale wtedy "za każdym razem po włączeniu samochodu pojawia się uciążliwy komunikat z informacją, że niektóre funkcje są nieaktywne, który trzeba ręcznie wyłączyć aby używać systemu" (tak więc obecnie po każdym uruchomieniu samochodu mam już dwa komunikaty do wyłączenia, zanim coś będę mógł kliknąć w systemie).
- Samochód nie pamięta ostatniego ustawienia funkcji AutoHold, przez co w zasadzie jest ona nieprzydatna. Żeby było śmieszniej pamięta nawet na drugi dzień ustawienie podgrzewania foteli czy kierownicy.
PS. Ładowanie iPhone'a działa prawidłowo
ad "drugie 1" - tak, raz mi się to zdarzyło, potem jużsię nie powtórzyło więc nie wiem czy to problem
ad 2. Masz coś pokopane w ustawieniach - można sobie ustawić tak jak sięchce odblokowywanie drzwi (u mnie mają się odblokowywać właśnie jak włączę P - i to działa - nie miałem przypadku by nie zadziałało
ad 3. Zaktualizuj system - miałem tak na początku, ale po aktualizacji ( chyba w styczniu czy lutym) problemu nie ma - zawsze się loguje poprawnie
ad 4. Też tak miałem, wymieniłem baterię w płytce vodafone i od tego czasu ( czyli jakieś 2mce temu) problem ani razu nie wystąpił
ad 5 no tego jeszcze nie ćwiczyłem - ale też i nie siedziałem nigdy długo w aucie w trybie "akcesoria" - ten tryb grozi rozładowaniem aku 12V - więc jeśli siedzę dłużej w aucie i potrzebuję prądu, to zawsze na "ready"
ad 6 to prawda, potwierdzam, i jest to wk...ące - gd trafiła mi się jazda w śnieżycy musiałem zjechać na MOPa i tam oczyścić radar + czujniki, tyle że na niewiele to się zdało bo zaraz znów się zapchało w trakcie jazdy. To jest zdecydowanie wada
ad 7 Tu też potwierdzam problemy - choć raczej nie są one związane z zasięgiem netu - raczej z zajętością procesora obsługującego system ( takie jest moje wrażenie). To jest moim zdaniem do ogarnięcia softem, więc któryś upgrade powinien to rozwiązać
ad 8. To też wada, i niestety ale nie tylko lexusa ( w Volvo miałem ten sam problem, ale obserwując ulice to nie wiem czy jakieś auto sobie dobrze z tym radzi - większość nowszych aut jeździ w deszczu na dziennych (chyba że zrobi się dość ciemno). Gorzej że w lexusie nie mam żadnej kontrolki a ni innej informacji o tym jakie światła są włączone - więc nie wiem czy przełączył czy nie. Trzeba ręcznie włączać mijania jak się jedzie w deszczu. Prosta kontrolka z informacją byłaby to bardzo pomocna ( w volvo też takiej nie miałem)
ad 9. A czy któreś współczesne auto nie przesyła takich danych? Śledzi nas tyle różnych urządzeń że szczerze mówiąc przestałem na to zwracać uwagę by nie zwariować
ad 10. Potwierdzam - nie pamięta. Ale też i nie lubię tego używać - wolę trzymać nogę na hamulcu, więc nie jest to dla mnie problem
Oczywiście każdy ma swoje punkty wrażliwe, ale nie wiem czy znalazłbym auto które nie ma żadnych wad i wszystko działa tak jak bym chciał. Osobiście - wyżej sobie cenię to że nie muszę składać nieplanowanych wizyt w serwicie, albo być zaskakiwanym podczas przeglądów w stylu "paaanie, klocki i tarcze przód i tył do wymiany, razem ekstra 5kzł", niż to że mi si się czaem jakaś bzdura pojawi - bzdura bez znaczenia na możliwość dojechania do celu i powrotu.
Większą wadą tego auta dla mnie jest system zabezpieczenia:
11) jest to że ma niekodowaną i nie weryfikującą odległości klucza od samochodu transmisję danych do otwarcia auta ( co umożliwia jej przechwycenie) oraz że wykorzystuje kody łatwe do złamania / odkodowania, zamiast stosować algorytmy kodowania nie będące funkcją ( co uniemożliwiłoby użycie gameboya),
12) nie można wyłączyć keyless z pozycji samochodu - tak by szarpanie za klamkę nie powodowało żadnej transmisji danych - co uniemożliwiłoby dekodowanie klucza przez gameboya ( wystarczyłoby sobie wyłączyć jak się zostawia auto w niepewnym miejscu), lub odwrócenie procesu - kluczyk wysyła sygnał który - jeśli jest poprawny - "budzi" auto, a jeśli niepoprawny, auto nie reaguje ( + na kluczyku możliwość wyłączenia go) - taka trochę symulacja naciśnięcia przycisku otwarcia drzwi np co 5 sek
12. Można.
Co do sledzenia i przesylania danych. Chyba kazdy z nas po rozmowie o nowych technologiach w obecnosci telefonu widzial reklame na stronach www czy innych facebookach. Telefony nas ciagle podsluchuja google assistant/siri.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk