_chris_ wrote:LexMan wrote:Dowiadywałem się w serwisie lexusa o koszt wymiany tych bębnów w hybrydzie - koszt ok. 11 tys, jakby ktoś jeszcze był zainteresowany. Reszta moich pytań dalej aktualna, będę wdzięczny za informacje.
Które ASO tak wyceniło?
Ten problem nie jest az tak powazny. Sprawdza sie przy zimnym silniku. Przeczytaj cały ten temat to więcej się dowiesz

Które ASO? W Trójmieście. Wiem, że cenowo może się to różnić w różnych serwisach w Polsce, jednak gdzieś też czytałem że im bardziej na północ tym taniej, no a jak się okazuje tanio nie jest
Czytałem cały ten temat a część jego stron nawet dwukrotnie, włącznie z tematami na forach angielskich i mimo tego dalej nie jestem przekonany co do powagi tej "usterki". Wiem, że objawia się to na zimnym silniku, ale jako że jest to hybryda, to nie wiem czy można ten moment kilkusekundowego hałasu tak samo wychwycić jak w zwykłej benzynie np. gs300, czyli po załączeniu się do pracy silnika spalinowego? Nawet jeśli się takie coś objawi, dużo ludzi z tym jeździ, dużo ludzi to wymienia (szczególnie na ang. forum dużo ludzi to wymieniało jeszcze na gwarancji, z tego co wiem to w Polsce tego nawet nie brali na gwarancje), niektórzy twierdzą, że zmiana oleju na 0W / 5W pomaga, niektórzy że dalej mają to samo a jest jeszcze część osób które nawet po wymianie w ASO miały ten sam problem po jakimś czasie, więc najlepiej jakby wypowiedziała się osoba, która ma taki silnik (może nawet i zwykły benzyniak w lexusie GS) i jeździ z tym klekotem już sporo czasu.
Czy łańcuch rozrządu powinien być wymieniany w gs450h? W ASO też coś mówili, że tego się nie robi, bo to łańcuch, itp. ale tak jak wyżej, tutaj też są różne zdania na ten temat, a podobno te łańcuchy potrafią się rozciągać, m.in. przez te bębny vvti (również wg serwisu)