Dzięki za wskazówki, mam nadzieję że po 2mc to się ustabilizuje, odkrylem właśnie że całkowity przebieg auta mam 590km a w aplikacji 470 ,auto odebrałem z przebiegiem 19km więc ok 100km nie naliczyłomarek_wasowicz wrote: ↑3 Apr 2023, o 19:33 Jeśli ładowałeś dopiero 6 razy to nie martw się, będzie tylko lepiej. Nawet w oficjalnej instrukcji piszą, że przez pierwsze 1-2 miesiące zasięg może się wachać.
Faktycznie jazdy hybrydą aby odwdzięczyła się niskim zużyciem energii ( paliwa ) trzeba się nauczyć.Łopatek raczej w mieście nie używaj ( można używać przy zjeździe z dużych górek, coś a la hamowanie silnikiem ), jak chcesz zwiększyć rekuperację w mieście odpowiednio moderuj wcześniejsze puszczenie gazu i pracę hamulcem ( hamulec będzie działał lepiej niż łopatka jeśli nauczysz się go używać ). Nie hamuj zbyt intensywnie, bo przekroczysz możliwości odzyskania energii z hamowania, obserwuj na początku wskaźnik odzyskiwania energii na wyświetlaczu. Poczytaj o jeździe hybrydowej w instrukcji i poradniku w aplikacji. Dużo fajnych informacji.
Zrzut ekranu 2023-04-3 o 19.46.11.jpg
Generalnie swoim poprzednim autem, tylko benzynowym jeździłem bardzo dynamicznie. Teraz NX-em, jeżeli jadę na prądzie to tylko w ECO i w stylu "dziadkowym" , przepisowo, bez szaleństw, wyprzedzania w mieście. Jeżeli mam ochotę trochę dynamiczniej pojeździć to włączam " na twardo " hybrydę ( nie Auto EV/HV ) i tryb Normal, wtedy zachowanie auta zmienia się radykalnie. Moje dzieci mówią wtedy, że " obudziłem potwora " i trochę tak jest. W ECO na prądzie leniwy niedźwiedź, w Normal HV super dynamiczna sarna.
Zakup NX 450h+
-
- Lex user
- Posts: 86
- Joined: 13 Sep 2022, o 15:29
- Model Lexusa: Nx 450h+
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
- marek_wasowicz
- Lex user
- Posts: 145
- Joined: 22 Jun 2022, o 18:09
- Model Lexusa: NX 450h+
- Skąd:: małopolskie
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
Aplikacja czasem trochę spóźnia automatyczne odświeżanie, trzeba czasem "manualnie" odświeżyć dane.
W porównaniu z amerykańską wersją aplikacji to jest ona bardzo uboga, chciałbym, żeby można było uruchomić amerykańską wersję na naszych autach, ale to raczej niemożliwe. Nawet zainstalowałem amerykańską wersję, ale nie przyjmuje polskich VINów.
W porównaniu z amerykańską wersją aplikacji to jest ona bardzo uboga, chciałbym, żeby można było uruchomić amerykańską wersję na naszych autach, ale to raczej niemożliwe. Nawet zainstalowałem amerykańską wersję, ale nie przyjmuje polskich VINów.
- marek_wasowicz
- Lex user
- Posts: 145
- Joined: 22 Jun 2022, o 18:09
- Model Lexusa: NX 450h+
- Skąd:: małopolskie
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
Chciałem jeszcze napisać trochę o ładowaniu akumulatora w taki sposób, aby zwiększyć jego żywotność. Natchnął mnie do tego Zachar z YouTube, bo nagrał kilka dni temu odcinek na ten temat ( polecam oglądnąć )
Po pierwsze należy wykorzystywać harmonogram ładowania. Jak zaczynałem ładować NX-a to właściwie doładowywałem go zaraz jak tylko przyjechałem do domu i mimo, że zostało mi jeszcze 30-40 km zasięgu ładowałem go od razu, do 100%, tak, że ładowanie kończyło się około np 19.00. Potem auto stało z naładowanym akumulatorem do rana.
Nie zaleca tego ani oficjalna instrukcja, ani wspomniany przeze mnie Zachar. Najlepiej skorzystać z harmonogramu ładowania w samochodzie i ustawić ładowanie w taki sposób, aby skończyło się w krótkim czasie przed wyjazdem z garażu. Ja np. wyjeżdżam o 7.00 rano i ładowanie rozpoczyna się automatycznie tak, żeby zakończyło się o 6.45.
Zachar poleca użytkowanie akumulatora w taki sposób, aby funkcjonował on w zakresie 20%-80%. To znaczy, że nie powinniśmy rozładowywać go do końca i ładować do 100%. Oficjalna instrukcja nic na ten temat nie mówi. Jeżeli chodzi o rozładowanie to w NX-ie temat mamy łatwy, bo komputer nie pozwoli jej całkowicie rozładować. Ok. 30% pozostaje do jazdy hybrydowej. Ale co z górną granicą. Proponuje podejść do tego tak, że jeżeli będziemy dbać o akumulator w innych punktach, to ładowanie do 100% nie spowoduje bardzo radykalnego spadku wydajności po kilku latach. Myślę, ze Japończycy dobrze wiedzą o tym i w pewien sposób trochę nas oszukują w dokładnym informowaniu o całkowitej pojemności akumulatora ( ok 18 kW, ale myślę, że jest 20 kW, ale komputer nie pozwala go ładować do tej wartości) To są tylko moje domysły, ale w instrukcjach innych samochodów elektrycznych są informacje o ładowaniu do 80%.Jako dowód traktuje właśnie brak info w instrukcji i brak ograniczenia ładowania do 80% w komputerze pokładowym ani w apce. W siostrzanej Maździe CX-60 można to ustawić.Oczywiście jak ktoś bardzo chce, to może ładować do 80%, ale nie pozwala tego kontrolować ani komputer pokładowy, ani oficjalna apka, ani firmowa ładowarka. Wtedy bateria pewnie przeżyje nasz samochód.
Chrońmy akumulator przed ekstremalnymi temperaturami, zarówno ujemnymi jak i dodatnimi, najlepiej trzymać auto w garażu.
Będę dodawał jeśli coś mi przyjdzie do głowy.
Zapraszam również wszystkich, jeśli ktoś ma coś do dodania. Skorzystajmy wspólnie z naszych pomysłów.
Po pierwsze należy wykorzystywać harmonogram ładowania. Jak zaczynałem ładować NX-a to właściwie doładowywałem go zaraz jak tylko przyjechałem do domu i mimo, że zostało mi jeszcze 30-40 km zasięgu ładowałem go od razu, do 100%, tak, że ładowanie kończyło się około np 19.00. Potem auto stało z naładowanym akumulatorem do rana.
Nie zaleca tego ani oficjalna instrukcja, ani wspomniany przeze mnie Zachar. Najlepiej skorzystać z harmonogramu ładowania w samochodzie i ustawić ładowanie w taki sposób, aby skończyło się w krótkim czasie przed wyjazdem z garażu. Ja np. wyjeżdżam o 7.00 rano i ładowanie rozpoczyna się automatycznie tak, żeby zakończyło się o 6.45.
Zachar poleca użytkowanie akumulatora w taki sposób, aby funkcjonował on w zakresie 20%-80%. To znaczy, że nie powinniśmy rozładowywać go do końca i ładować do 100%. Oficjalna instrukcja nic na ten temat nie mówi. Jeżeli chodzi o rozładowanie to w NX-ie temat mamy łatwy, bo komputer nie pozwoli jej całkowicie rozładować. Ok. 30% pozostaje do jazdy hybrydowej. Ale co z górną granicą. Proponuje podejść do tego tak, że jeżeli będziemy dbać o akumulator w innych punktach, to ładowanie do 100% nie spowoduje bardzo radykalnego spadku wydajności po kilku latach. Myślę, ze Japończycy dobrze wiedzą o tym i w pewien sposób trochę nas oszukują w dokładnym informowaniu o całkowitej pojemności akumulatora ( ok 18 kW, ale myślę, że jest 20 kW, ale komputer nie pozwala go ładować do tej wartości) To są tylko moje domysły, ale w instrukcjach innych samochodów elektrycznych są informacje o ładowaniu do 80%.Jako dowód traktuje właśnie brak info w instrukcji i brak ograniczenia ładowania do 80% w komputerze pokładowym ani w apce. W siostrzanej Maździe CX-60 można to ustawić.Oczywiście jak ktoś bardzo chce, to może ładować do 80%, ale nie pozwala tego kontrolować ani komputer pokładowy, ani oficjalna apka, ani firmowa ładowarka. Wtedy bateria pewnie przeżyje nasz samochód.
Chrońmy akumulator przed ekstremalnymi temperaturami, zarówno ujemnymi jak i dodatnimi, najlepiej trzymać auto w garażu.
Będę dodawał jeśli coś mi przyjdzie do głowy.
Zapraszam również wszystkich, jeśli ktoś ma coś do dodania. Skorzystajmy wspólnie z naszych pomysłów.
-
- Lex Driver
- Posts: 472
- Joined: 12 Oct 2021, o 14:20
- Model Lexusa: rx, gs, nx
- Skąd:: Pomorskie
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
powiem tak z doświadczeń z hybryd nie plug-in Toyoty ~ 100% naładowania które pokazuje auto to bateria naładowana w ~ 80% a 0% pokazywane przez auto to realistycznie ~ 30%marek_wasowicz wrote: ↑3 Apr 2023, o 20:50 Chciałem jeszcze napisać trochę o ładowaniu akumulatora w taki sposób, aby zwiększyć jego żywotność. Natchnął mnie do tego Zachar z YouTube, bo nagrał kilka dni temu odcinek na ten temat ( polecam oglądnąć )
Po pierwsze należy wykorzystywać harmonogram ładowania. Jak zaczynałem ładować NX-a to właściwie doładowywałem go zaraz jak tylko przyjechałem do domu i mimo, że zostało mi jeszcze 30-40 km zasięgu ładowałem go od razu, do 100%, tak, że ładowanie kończyło się około np 19.00. Potem auto stało z naładowanym akumulatorem do rana.
Nie zaleca tego ani oficjalna instrukcja, ani wspomniany przeze mnie Zachar. Najlepiej skorzystać z harmonogramu ładowania w samochodzie i ustawić ładowanie w taki sposób, aby skończyło się w krótkim czasie przed wyjazdem z garażu. Ja np. wyjeżdżam o 7.00 rano i ładowanie rozpoczyna się automatycznie tak, żeby zakończyło się o 6.45.
Zachar poleca użytkowanie akumulatora w taki sposób, aby funkcjonował on w zakresie 20%-80%. To znaczy, że nie powinniśmy rozładowywać go do końca i ładować do 100%. Oficjalna instrukcja nic na ten temat nie mówi. Jeżeli chodzi o rozładowanie to w NX-ie temat mamy łatwy, bo komputer nie pozwoli jej całkowicie rozładować. Ok. 30% pozostaje do jazdy hybrydowej. Ale co z górną granicą. Proponuje podejść do tego tak, że jeżeli będziemy dbać o akumulator w innych punktach, to ładowanie do 100% nie spowoduje bardzo radykalnego spadku wydajności po kilku latach. Myślę, ze Japończycy dobrze wiedzą o tym i w pewien sposób trochę nas oszukują w dokładnym informowaniu o całkowitej pojemności akumulatora ( ok 18 kW, ale myślę, że jest 20, ale komputer nie pozwala go ładować do tej wartości) To są tylko moje domysły, ale w instrukcjach innych samochodów elektrycznych są informacje o ładowaniu do 80%.Jako dowód traktuje właśnie brak info w instrukcji i brak ograniczenia ładowania do 80% w komputerze pokładowym ani w apce. W siostrzanej Maździe CX-60 można to ustawić.Oczywiście jak ktoś bardzo chce, to może ładować do 80%, ale nie pozwala tego kontrolować ani komputer pokładowy, ani oficjalna apka, ani firmowa ładowarka. Wtedy bateria pewnie przeżyje nasz samochód.
Chrońmy akumulator przed ekstremalnymi temperaturami, zarówno ujemnymi jak i dodatnimi, najlepiej trzymać auto w garażu.
Będę dodawał jeśli coś mi przyjdzie do głowy.
Zapraszam również wszystkich, jeśli ktoś ma coś do dodania. Skorzystajmy wspólnie z naszych pomysłów.
Toyota wie co robi
-
- Lex user
- Posts: 176
- Joined: 9 Oct 2022, o 15:22
- Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
- Skąd:: Wlkp
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
W kwestii oszczedzania energii w bateriach - zima warto z rana na pierwsze kilometry trasy zalaczyc tryb hybrydowy tak, aby grzanie kabiny, siedzen i kierownicy realizowal silnik spalinowy.
Przy niskich , ujemnych temperaturach te elementy bardzo wplywaja na ograniczenie zasiegu w trybie elektrycznym.
Teraz przy wyzszych temperaturach nie jest to juz tak odczuwalne, choc przy kilku stopniach powyzej zera ciagle potrzeba sporo pradu na rozgrzanie wnetrza, siedzen i kierownicy.
Przy niskich , ujemnych temperaturach te elementy bardzo wplywaja na ograniczenie zasiegu w trybie elektrycznym.
Teraz przy wyzszych temperaturach nie jest to juz tak odczuwalne, choc przy kilku stopniach powyzej zera ciagle potrzeba sporo pradu na rozgrzanie wnetrza, siedzen i kierownicy.
-
- Lex user
- Posts: 66
- Joined: 2 Dec 2021, o 12:33
- Model Lexusa: Elegance
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
Próba kradzieży Lexus RX300 w Warszawie:
https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/ar ... wideo.html
Dodam tylko,że sprzedawca VODAFONE COBRA powiedział mi że nie mieli jeszcze "skutecznej" kradzieży Lexusa nx350h drugiej generacji (ktoś pisał ze dwa ukradzione NX350h namierzono odstawione gdzies na parkingu).
https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/ar ... wideo.html
Dodam tylko,że sprzedawca VODAFONE COBRA powiedział mi że nie mieli jeszcze "skutecznej" kradzieży Lexusa nx350h drugiej generacji (ktoś pisał ze dwa ukradzione NX350h namierzono odstawione gdzies na parkingu).
Lexus NX 350h Elegance FWD + comfort + free zamówienie z 16.12.2021 r. Wyprodukował się 24.11.2022 r., 4 stycznia 2023 r. przybył do Europy niby do ZEEBRUGGE, od 17.01.2023 w Rostock, od dnia 23.01.2023r. w Mszczonowe, 25.02.2023 r. dotarł do salonu, odbiór w dniu 10.03.2023 r.
-
- Lex Master
- Posts: 1478
- Joined: 29 Dec 2021, o 23:07
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: Łódzkie
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
Nic dziwnego ze uszkodzili konsole srodkowa. Znajduje sie tam modul DCM odpowidzialny za przesylanie informacji o samochodzie. Pozycja, spalanie, itd.Valigora1 wrote:Próba kradzieży Lexus RX300 w Warszawie:
https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/ar ... wideo.html
Dodam tylko,że sprzedawca VODAFONE COBRA powiedział mi że nie mieli jeszcze "skutecznej" kradzieży Lexusa nx350h drugiej generacji (ktoś pisał ze dwa ukradzione NX350h namierzono odstawione gdzies na parkingu).
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Lex user
- Posts: 67
- Joined: 13 Nov 2022, o 20:28
- Model Lexusa: NX 350h F Sport '24
- Skąd:: Warszawa
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
Obecnie w ofercie Lexusa jest promocja na zakup NX 450+ AWD rocznik 2023 wersja Prestige z 323,199 pln (liczę w tym lakier metalik i Vodafone) na 279,329 pln z dostawą w kilka tygodni, czyli na egzemplarze już wyprodukowane.
Tym samym różnica między plug in a zwykłą hybrydą spada prawie o połowę, z 50 tyś. do około 26 tyś. licząc eko bonus na zwykła hybrydę. Oczywiście jeśli komuś pasuje wersja Prestige bez dodatków.
Tym samym różnica między plug in a zwykłą hybrydą spada prawie o połowę, z 50 tyś. do około 26 tyś. licząc eko bonus na zwykła hybrydę. Oczywiście jeśli komuś pasuje wersja Prestige bez dodatków.
-
- Lex Master
- Posts: 1473
- Joined: 12 Apr 2021, o 04:06
- Model Lexusa: 350h
- Skąd:: mazowieckie
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
z Pakietami ktoś za 310 wystawił na FB widziałem, jakbym pogonił swojego omo z luxury za 300
to bym pewnie wziął. Jednak Plugin lepiej by mi teraz leżał 




350h omotenashi
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
-
- Lex Master
- Posts: 1478
- Joined: 29 Dec 2021, o 23:07
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: Łódzkie
- Contact:
Re: Zakup NX 450h+
Za 300 to chyba bym szedl w RX350h.Ghotti wrote:z Pakietami ktoś za 310 wystawił na FB widziałem, jakbym pogonił swojego omo z luxury za 300![]()
![]()
to bym pewnie wziął. Jednak Plugin lepiej by mi teraz leżał
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests