Plexus wrote: ↑19 Jan 2024, o 17:54
Co planujecie/robicie w związku z E10?
Nic | Częstsze wymiany filtrów paliwa | Zmiana na e98 | chemia wiążąca wilgoć dolewana do paliwa | coś innego ?
Czytam o możliwym wpływie (może nie za dużym, ale zawsze niekorzystnym) zwiększonej ilości etanolu na układ paliwowy, wtryskowy, olej, itd, i zastanawiam się jak zminimalizować potencjalne koszty w średniej lub dłuższej perspektywie.
Ja na razie myślę o "e98" zanim nie wyrobię sobie opinii.
A Wy?
Macie przemyślenia?
nic - wcześniej i tak mieszali co chcieli, teraz wciąż mieszają co chcą… jak zaczną masowo padać wtryski/pompy/przewody w starszych pojazdach i zrobi się szum to będzie wiadomo żeby się zainteresować - dopóki tego nie ma to nie ma co się przejmować
Plexus wrote: ↑19 Jan 2024, o 17:54
Co planujecie/robicie w związku z E10?
Nic | Częstsze wymiany filtrów paliwa | Zmiana na e98 | chemia wiążąca wilgoć dolewana do paliwa | coś innego ?
Czytam o możliwym wpływie (może nie za dużym, ale zawsze niekorzystnym) zwiększonej ilości etanolu na układ paliwowy, wtryskowy, olej, itd, i zastanawiam się jak zminimalizować potencjalne koszty w średniej lub dłuższej perspektywie.
Ja na razie myślę o "e98" zanim nie wyrobię sobie opinii.
A Wy?
Macie przemyślenia?
nic - wcześniej i tak mieszali co chcieli, teraz wciąż mieszają co chcą… jak zaczną masowo padać wtryski/pompy/przewody w starszych pojazdach i zrobi się szum to będzie wiadomo żeby się zainteresować - dopóki tego nie ma to nie ma co się przejmować
Nie chciałbym być, jak ten facet, który spada z 100. piętra wieżowca i pytany na wysokości 50. piętra "jak u niego?", odpowiada: "u mnie, jak na razie, wszystko dobrze..."
Cześć,
To jak to jest w końcu z tymi trybami jazdy?
Miasto i codzienna jazda + korki: lepszy i bardziej oszczędny będzie tryb Normal?
Autostrady i drogi ekspresowe: tryb eko.
Wyprzedzanie: tryb sport.
Dziwne ale prawdziwe , przetestowane na identycznej trasie w identycznych warunkach i temperaturze zewnętrznej , ten sam styl jazdy, na sport+ spalił 6,4l a na normal 7,1l/100 już nie mówiąc o tym że przyjemniej się jedzie na sport + nx 450h+ bateria rozladowana ,test w trybie czysto hybrydowym
Plexus wrote: ↑20 Mar 2024, o 20:23
Czy Wy macie również tak wysokie spalania na krótkich dystansach?
Jakie są wartości u Was?
Czy udało się komuś znaleźć sposób na jego ograniczenie?
Oczywiście, można włączyć tryb EV, ale czy da się samą techniką operowania gazem?
6 minut i 120 metrów przejechanych? To znaczy, że auto stało na odpalonym silniku przez większość czasu chyba co? Ja bym się nie przejmował takimi dystansami, pomiary spalania nie są wtedy jakieś mocno dokładne, przeważnie stanie od zimnego na odpalonym silniku powoduje wbicie takiej średniej, że trzeba zbijać przez kilak kilometrów i to w każdym aucie spalinowym.
Aktualnie: RX 300 Business Plus [mk IV FL] @2022 | NX 350h Prestige Design + Tazuna + Premium @2023
Był: NX 200t Elite + Business + Black [mk I pre FL] @2017
Esdipio wrote: ↑7 Feb 2023, o 21:34
U mnie z pierwszych 500km na 20 calowych zimówkach Pirelli scorpio wyszlo 7,1 l na 100. Cały ten dystans to miasto, odcinki raczej krótkie 6 - 12 km.
Ja tez mam wrazenie ze latem jak mialm testowke to w podobnych warunkach wychodziło okolo 5,5 l.
U mnie pewnie maja wplyw na te spalanie: niedotarty silnik i opony zimowe.
Opony zimowe i niska temperatura najbardziej wpływają ( na szybkich drogach jeszcze kierunek i siła wiatru). Jak temperatura wzrośnie, zmienisz opony na letnie, spalanie wyraźnie spadnie i te 5.5 w mieście jest realne (choć bardziej prawdopodobne w okolicy 6)