KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200

Post Reply
User avatar
dzida
Lex Driver
Posts: 506
Joined: 18 Apr 2015, o 14:13
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Biłgoraj
Contact:

Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200

Post by dzida »

o Panie, grubo :shock:
User avatar
endrju1
Lex Master
Posts: 1019
Joined: 13 Feb 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Contact:

Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200

Post by endrju1 »

Ło... jak o tak skrzypiało, to nic dziwnego że się w końcu wysypało. Chociaż raczej nie podejrzewałbym że na prostej się rozepnie (zwykle wyłamuje się na max skręconych kołach i dołach, np podczas podjazdu na krawężnik).
User avatar
DanLexus
Lex Driver
Posts: 521
Joined: 15 Aug 2014, o 21:16
Model Lexusa: SC300
Skąd:: Tarnów
Contact:

Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200

Post by DanLexus »

endrju1 wrote:Ło... jak o tak skrzypiało, to nic dziwnego że się w końcu wysypało. Chociaż raczej nie podejrzewałbym że na prostej się rozepnie (zwykle wyłamuje się na max skręconych kołach i dołach, np podczas podjazdu na krawężnik).
Widzialem juz takie cuda i nawet siedzialem w samichodzie w ktorym wyskoczyl sworzen, ale to byla akurat honda accord 2005r. Szwagier jechal na prostej drodze i samochod podskoczyl na dolku przy predkosci okolo 70km/h. Dlatego wiem ze wcale nie trzeba krecic kierownica zeby do czegos takiego doszlo
Supras are just a hatchback SC300
User avatar
endrju1
Lex Master
Posts: 1019
Joined: 13 Feb 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Contact:

Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200

Post by endrju1 »

niestety jest to element który przenosi całą siłę ścisku sprężyny, a do tego trzyma piastę, wiec łatwo nie ma, dodatkowo jest bardzo często bagatelizowany, bo "coś skrzypi jak się skręca, pewnie jakaś guma". Tylko jak guma się oberwie to najwyżej tłucze na dołach i geometrii nie trzyma, zaś jak puści sworzeń, to skutki widać w pierwszym poście, przy większych prędkościach robi się już niebezpiecznie.
User avatar
Ar3cki
Lex user
Posts: 180
Joined: 4 Jul 2015, o 10:53
Model Lexusa: IsT
Skąd:: Oln
Contact:

Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200

Post by Ar3cki »

Nie fajna akcja :down: Po przeczytaniu tematu i wyciągnięciu wniosków sworznie należało by wymieniać z olejem albo co druga wymiana.
Harcore !
User avatar
endrju1
Lex Master
Posts: 1019
Joined: 13 Feb 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Contact:

Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200

Post by endrju1 »

Sworzeń zwykle duzo wczesniej daje o sobie znać i tak tez było w tym wypadku.
User avatar
dzida
Lex Driver
Posts: 506
Joined: 18 Apr 2015, o 14:13
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Biłgoraj
Contact:

Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200

Post by dzida »

U mnie oryginały są przy przebiegu 204tys. km - taki wniosek po tym, że śruby nie ruszane i zapieczone mocno :D

Musiałem odwiedzić mechaniora, bo śruby od jarzm zacisków hamulcowych też pozapiekane, że klucz pogiąłem, a tak przy okazji geometrię mi ustawił, bo miałem spierdzieloną.
User avatar
endrju1
Lex Master
Posts: 1019
Joined: 13 Feb 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Contact:

Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200

Post by endrju1 »

U mnie niedługo 290tyś i też oryginał (sprawdzałem przy okazji wymiany piasty). Ostatnio (trochę natchniony tym tematem) myślałem że poskrzypuje, wiec odkręciłem piastę i posprawdzałem, ale okazało się że oberwana jest tuleja.

PS: jak klucz się gnie to jest badziewiasty. Dobry klucz urwie się, a nie wygnie.
User avatar
dzida
Lex Driver
Posts: 506
Joined: 18 Apr 2015, o 14:13
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Biłgoraj
Contact:

Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200

Post by dzida »

próbowałem potem lepszym kluczem ale z powodu braku kanału nie było jak dobrze przyłożyć siły czy użyć rurki, a młotkiem szkoda tłuc :D
User avatar
endrju1
Lex Master
Posts: 1019
Joined: 13 Feb 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Contact:

Re: KU PRZESTRODZE Sworzeń wahacza IS 200

Post by endrju1 »

Bez kanału rzeczywiście ciężko.
Ja tylko dodam, że dopóki nie odkręci się zwrotnicy od sworznia to się go nie sprawdzi, bo cały czas działa na niego siła rozciągająca sprężyny amortyzatora i będzie się wydawało że luzu nie ma. Inna sprawa, że luz nie jest tak groźny jak wytarcie powierzchni ślizgowej, bo jak jest luz to istnieje małe prawdopodobieństwo, że wyskoczy, a jak się zatrze, to w pewnym momencie może go złapać i urwać.
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests