Page 14 of 15
Re: USUNIĘCIE KATALIZATORÓW A ICH KONSEKWENCJE IS 200
Posted: 28 Feb 2016, o 20:07
by muzz
Keepmovin wrote:brak checka bez emulatora sondy
nie wiem jak w IS ale w GS check od razu się nie pojawia...jak skasowałem to musiałem kilkadziesiąt kilometrów przejechać zanim mi się zapalił na nowo...
jak jest ukruszony to bym wywalił kata bo jak się pokruszy do reszty to może zatkać wydech ale w to miejsce wstawiłbym rurę w obudowie kata...wtedy nie powinno być problemu z dźwiękiem...
Re: USUNIĘCIE KATALIZATORÓW A ICH KONSEKWENCJE IS 200
Posted: 28 Feb 2016, o 20:28
by Keepmovin
Ja przejechałem bez kata jakieś 300-400 km i checka nie było.
Co do dźwięku to rozmawiałem z Panem z Proex, mówił, żeby pozbyć się metaliczne dźwięku trzeba wstawić nawet jakiś kat o min 200 przepustowości, bo przerabial temat wiele razy. Mnie dźwięk tak denrrwowal, za zdecydowałem że nie będę się bawić do momentu przebudowy całego wydechu na nowo
Re: USUNIĘCIE KATALIZATORÓW A ICH KONSEKWENCJE IS 200
Posted: 28 Feb 2016, o 21:14
by muzz
z tym dźwiękiem to dziwne, co prawda w r4 ale jeżdżę obecnie takim pierdzidełkiem i ma właśnie taką kombinację z katem i żadnych dziwnych dźwięków z wydechem nie mam...
Re: USUNIĘCIE KATALIZATORÓW A ICH KONSEKWENCJE IS 200
Posted: 29 Feb 2016, o 02:15
by MAJKDADDY
A co z dwoma pierwszymi katami??? ..tak czy inaczej zostać tak nie może....tylko zastanawia mnie bardzo fakt że kawałek ów wypadł z rury tuż za portkami ..
Re: [IS200] Katalizator
Posted: 7 Apr 2016, o 01:34
by parzyh
jak to wygląda w gs300 mk1? znajomy mówił, że są 2 katy, wywalić oba i wstawić strumiennice żeby uniknąc metalicznego dźwięku?
Re: [IS200] Katalizator
Posted: 7 May 2016, o 19:48
by piotro001
Witam, bardzo proszę o pomoc w poskładaniu wszystkiego do kupy, mój IS też wyraźnie stracił moc, jeżdżę na LPG, jest dobrze zestrojony. Od którego katalizatora zacząć sprawdzanie? Od pierwszego? Co jeśli się okaże, że któryś z katalizatorów padł? Dodam, że zależy mi na tym by auto pozostało tak ciche jakie jest. Jakie są opcje i ewentualne koszty?
Re: [IS200] Katalizator
Posted: 9 May 2016, o 14:00
by owczar
W dobrze zestrojonym LPG nie padają katalizatory. Mogą tracić sprawność przez wzgląd na przebieg, ale nie powinno dochodzić do ich uszkodzenia/wypalenia itp.
Najczęściej uszkodzeniu ulegają prekaty w kolektorze. Ale budowa kolektora uniemożliwia ich objerzenie gołym okiem. Chyba że wpuścić endoskopową kamerkę z oswietleniem.
Prekaty wyglądają jak na foto:
Żeby zachować ciszę najlepiej dać customowy kolektory wydechowy, choć pozbycie się wkładu w kolektorze nie powinno znacząco zmienić głośności.
Re: [IS200] Katalizator
Posted: 9 May 2016, o 14:36
by piotro001
Co masz na myśli pisząc customowy kolektor? Podeślesz jakiś link jak to wygląda?
Re: [IS200] Katalizator
Posted: 16 May 2016, o 17:31
by piotro001
Pomoże mi ktoś podsumować wszystkie informacje? Jeśli padł katalizator środkowy to co najlepiej wspawać zamiast niego? Rurę czy strumienicę? A jeśli padły katalizatory zaraz za kolektorem to co wówczas? Mam jeszcze jedno pytanie, ile są warte zużyte katalizatory chodzi mi o to żeby po ich wywaleniu je opchnąć.
Re: [IS200] Katalizator
Posted: 17 May 2016, o 14:32
by matii_88
piotro001 wrote:.........................Mam jeszcze jedno pytanie, ile są warte zużyte katalizatory chodzi mi o to żeby po ich wywaleniu je opchnąć.
To zależy od tego ile zostało Tobie tego. W skupie sprawdzą jakość jego, tzn. zawartość metali szlachetnych, zmielą i wtedy dopiero będzie wiadomo ile jest wart Twój kat. ja za tyle kata co mieści się w dłoni dostałem 70 zł.
Jeśli się mylę to poprawcie mnie.