Page 15 of 23

Odp: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 19 Feb 2013, o 18:15
by dead_beat
Lex wrote: A01A - 3.916 ratio Open Centre
A01B - 3.916 ratio Torsen LSD
A02A - 4.083 ratio Open Centre
A02B - 4.083 ratio Torsen LSD

So the 'B' denotes LSD. http://www.torsen.com/products/T-2.htm
Chyba nie

Wysłane przez MOTOBLUR™ za pomocą Tapatalk 2

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 17 Mar 2013, o 15:03
by carinus
Damian87 wrote:
pozwolę się nie zgodzić z tym co zostało wyżej napisane, otóż szperając internet znalazłem następujące informacje :

3.585 - A01A/B
3.909 - A02A/B
4.100 - A03A/B



...i teraz pokrywa się to co mam na tabliczce znamionowej z tym co pokazał mi Microcat :)

Dodam również że im niższe ratio tym lepsze przyśpieszenie i odwrotnie. O czy mówi artykuł poniżej

http://wiki.answers.com/Q/How_does_gear ... and_torque
Mam już mętlik z tymi przełożeniami.Mam dyfer A03 i w moim przypadku Twoje dane mają wiekszy sens,gdyz przy moim nadwoziu kombi taki dyfer pomaga.Nie masz natomiast do konca racji w rozumowaniu lepszego przyspieszenia przy niższym ratio.Mała moc silnika wymaga zwiekszenia przełozenia zeby łatwiej było zakręcić kołami.Porównaj to dla przykładu z przełozeniami w skrzyni biegów i powiedz czy na 5 biegu przyspieszysz z małych prędkości w porównianiu z tym samym przyspieszeniem na biegu niższym czyli z wiekszym przełozeniem.
Po szybkim przeliczeniu,zmiana dyfra na model A01 daje mi zwiekszona prędkość o ponad 20km/h przy identycznych obrotach silnika i brak odczucia jakbym miał załączony reduktor.

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 18 Mar 2013, o 01:09
by Damian87
Ta sprawa też nie dawała mi spokoju, na driftforum uzyskałem satysfakcjonująca i wyczerpująca odpowiedź:) otóż im wyższe ratio dyferencjału tym lepsze przyspieszenie, ale gorsza prędkość maksymalna i odwrotnie :) dodam jeszcze, przelozenie oblicza sie dzielac liczbe zebow wiekszej zebatki przez liczbe zebow walka glownego np 57:17=3.35 czyli przelozenie glowne to 3.35

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 24 Mar 2013, o 16:22
by carinus
Mam pytanie do posiadaczy IS300 jakie macie typy dyfra.Chodzi mi o znalezienie dyfra z jak najmniejszym przełożeniem i chce sprawdzić która wersja oznaczeń jest prawdziwa.Zakładam że silniki 3.0 powinny dostac mniejsze przełozenia

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 24 Mar 2013, o 21:14
by Pawełn
carinus wrote:Mam pytanie do posiadaczy IS300 jakie macie typy dyfra.Chodzi mi o znalezienie dyfra z jak najmniejszym przełożeniem i chce sprawdzić która wersja oznaczeń jest prawdziwa.Zakładam że silniki 3.0 powinny dostac mniejsze przełozenia
Nie mam tabliczki więc nie wiem jaki typ, mam lsd a toyodiy podaje przełożenie 3.909

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 24 Mar 2013, o 22:23
by carinus
Ja już wymiękam w tym temacie.Toyodiy podaje identyczne przełożenie 43;11 czyli 3,909 a tabliczka mówi cos innego,dlatego jak przyjadę do domu to sprawdzę osobiście jakie mam przełozenie.

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 29 Mar 2013, o 07:00
by Lukas
Jeszcze mam jedno zapytanko:

Ktoś napisał, że żeby sprawdzić najprościej czy jest szpera to zakręcić kołami i jak będą w tą samą stronę się kręcić to OK.
Albo ruszyć ostro na piasku i wtedy powinno autko zostawić dwa ślady.

W pierwszym przypadku u mnie nie kręcą się razem ale za to przy ruszeniu na piasku czy żwirze zostawiam za każdym razem 2 ślady.

WTF?? Szpera się rozleciała/rozlatuje??

pozdrawiam

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 29 Mar 2013, o 07:59
by krzywydg
Lukas wrote:Jeszcze mam jedno zapytanko:

Ktoś napisał, że żeby sprawdzić najprościej czy jest szpera to zakręcić kołami i jak będą w tą samą stronę się kręcić to OK.
Albo ruszyć ostro na piasku i wtedy powinno autko zostawić dwa ślady.

W pierwszym przypadku u mnie nie kręcą się razem ale za to przy ruszeniu na piasku czy żwirze zostawiam za każdym razem 2 ślady.

WTF?? Szpera się rozleciała/rozlatuje??

pozdrawiam
To "Ktoś" bzdury pisze :sarcastic:
Nie rozlatuje się.. wszystko jest ok. W Torsenie koła nie kręcą się w tą samą stronę po podniesieniu tyłu to nie BMW!

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 29 Mar 2013, o 14:03
by Damian87
dokładnie, w BMW jest szpera pytkowa a to zupełnie co innego, u nas normalnie dyfer zachowuje się jak otwarty mechanizm różnicowy, dopiero kiedy jedno z kół dostaje uślizgu drugie też łapie i zaczyna się zabawa :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
dodam jeszcze że u nas jest torsen Typu T2 ze współczynnikiem TBR od 1,2:1 do 3:1 w przypadku 3:1 jedno koło dostaje 75% a drugi 25% momentu, natomiast w przypadku 1,2:1 jest to prawie 45%/55% czyli całkiem nieźle :D

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 29 Mar 2013, o 16:36
by Lukas
Aha, no to mam wszystko rozjaśnione. Super, dzięki.

pozdrawiam