[IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Post Reply
User avatar
piotrek_camry
Lex user
Posts: 205
Joined: 16 Oct 2016, o 21:37
Model Lexusa: Camry x2
Skąd:: Wojnów/Siedlce
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by piotrek_camry »

Czemu założyłeś BRC? Przecież jakby to zrobić na barracudach czy podobnych były by krótkie wężyki, wyglądało by to milion razy lepiej i byłoby tańsze w ewentualnych naprawach.
User avatar
Thorgal1
Moderator
Posts: 785
Joined: 21 Sep 2010, o 17:14
Model Lexusa: GS300 mkII '02 / GS450H mkIII '12.09
Skąd:: Śląsk, Chelsea
Location: Śląsk Chelsea
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Thorgal1 »

bunny54 wrote:Adamsky, u mnie w GS II jak na manualu ustawie np. 3 bieg to automat zmieni bieg od 1 do 3 i nie idzie wyżej choćbym zakatował motor. Może w LS 460 jest inaczej.
miałem gs300 mk2 2002r. 5 lat, dla mnie to co piszesz jest jakąś nowością
skrzynia tam jest idiotoodporna i nie da się zakatować... wbijałem manual i jak dałem 3 bieg i obroty wpadały z górny zakres skrzynia wchodziła bez pomocy na 4 bieg.
Czasami to nas denerwowało jak ustawialiśmy na autostradzie w nocy LPG, mapę robiliśmy na każdym biegu żeby nastukać dużo punktów i zawsze skrzynia zmieniała bieg w najmniej dla nas odpowiednim momencie.
Image

http://lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=86&t=8457

steam: aegirsson1, https://www.facebook.com/InsomniaSystem/
User avatar
brat_z
Lex user
Posts: 263
Joined: 26 Feb 2015, o 15:56
Model Lexusa: is200
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by brat_z »

SZACUN:)
Miłosz
Lex Master
Posts: 1425
Joined: 29 Feb 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Miłosz »

Myślę że mogę pomóc z pomiarem przyspieszenia ;)

PS miałeś strojone auto ? Sterownik jest już do ruszenia z tego co widziałem 3UZ-FE niby od toyota crown, ale może to to samo będzie :)
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
User avatar
blue
Lex Maniak
Posts: 983
Joined: 2 Jan 2014, o 20:16
Model Lexusa: IS200 Sport
Skąd:: Kraków
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by blue »

Naprawdę fajny projekt. Gratulacje. Szkoda, że nie działa kontrola trakcji - wtedy byłby to nawet "zwykły" samochód, którym żona może rano po bułki jechać ;)
User avatar
Dawid0ss
Lex Master
Posts: 1794
Joined: 14 Jan 2013, o 12:46
Model Lexusa: Lexus GS450h mk3
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Dawid0ss »

blue wrote:Naprawdę fajny projekt. Gratulacje. Szkoda, że nie działa kontrola trakcji - wtedy byłby to nawet "zwykły" samochód, którym żona może rano po bułki jechać ;)
Przecież nikt Jej nie każe cisnąć gazu do podłogi omg Kiedyś jeździliśmy bez tego i było gitarra :ok:
Ronald
Lex user
Posts: 136
Joined: 8 Jan 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Ronald »

Dziękuję za pochwały :) Gdybyście wiedzieli ile to nerwów kosztowało... Heh, na szczęście to już za mną i tylko pozostaje cieszyć się z samochodu.

Czy samochód był strojony? Co masz na myśli? Na pewno była robiona nowa mapa do silnika, ale nie wiem, czy właśnie o to Ci chodzi. Na LPG na pewno nie był strojony.

Co do driftbxa, to co dalej, co robimy? :)

PS. Padło pytanie co za dyfer tam siedzi. Początkowo jak wiadomo był ten od IS200, ze szperą. Niestety przełożenia nie pasowały, a traf chciał, że kiedyś z braku wiedzy kupiłem dyfer od IS300 w manualu i... bez szpery! Obecnie jest dyfer od IS300 (z manuala), ze szperą od IS200 (automat). Nie wiem jak długo podziała, czuć naprawdę, że na układ napędowy idą ogromne przeciążenia...
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
Miłosz
Lex Master
Posts: 1425
Joined: 29 Feb 2016, o 14:59
Model Lexusa: Civic 2.2
Skąd:: Trójmiasto
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Miłosz »

Napisałem do Waldka, jak mi odpiszę to Ci podeślę pw w sprawie pomiarów ;) Ja bym go wystroił na hamowni i na gazie i na benzynie. Nie wiem jak to jest dokładnie z tym gazem, ale ponoć można zrobić że będzie auto ciut mocniejsze jak na benzynie.

A propos kontroli trakcji poczytaj temat i wpadaj do trojmiasta ;)

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=91493

Jakby co tutaj jeszcze inny kolega ma RL :D
https://www.facebook.com/groups/lexuspolska
Ronald
Lex user
Posts: 136
Joined: 8 Jan 2015, o 23:48
Model Lexusa: IS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by Ronald »

Miłosz, dzieki za link. Zarejestrowałem się na tamtym forum i napisałem do gościa na PW. Jeśli da radę - montuję! :-)

Swoją drogą, przeczytać tam można że:
...dodatkowo bedzie posiadala interfejs PC do konfiguracji parametrow. Z zalozenia bedzie to:

1) % poslizgu, gdzie bedzie aktywowana kontrola , np 10%
2) gorna granica poslizgu (przy ktorym bedzie maksymalny wspolczynnik ograniczania mocy) np 20%
3) konfiguracja kol (rozmiar kazdego kola, ilosc impulsow na obrot)
4) konfiguracja osi napedzanej i referencyjnej (przod naped lub tyl naped)
5) rozstaw kol i osi (potrzebne glownie przy ciasnych zakretach o promieniu ~20m lub mniej)
6) odciecie paliwa dla obrotow przy predkosci 0 - launch control
7) odciecie paliwa dla obrotow podczas jazdy - flat shift

do tego bedzie kilka mniej waznych (sygnalizacja poslizgu dzwiekiem lub ledem, prog dzialanai trakcji w km/h i rpm itp)

Cenowo przewiduje w granicach 500-600zl ( + vat).


Jak widać, zapowiada się ciekawie!
Jeżeli masz pytania ws IS430 to pisz bezpośrednio na 512 424 819, bo na forum bywam niestety rzadko.
ledziu
Lex Master
Posts: 2571
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Post by ledziu »

W kwestii pomiarów może byśmy wypożyczyli RLa na alledrogo... ???
http://allegro.pl/wypozycze-racelogic-p ... 18298.html

Wtedy ustawilibyśmy się kilkoma fajnymi autami i można by zrobić próby teoretyczne na zegarku i praktyczne w boju :biggrin2:

Ogólnie szykuje się z takim zamiarem ale pogoda w kratkę psuje plany... :mad:
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest