Page 16 of 23

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 13 Jun 2013, o 18:20
by k0zz
Dziś zamontowałem LSD zakupione od Michalllw i po zamontowaniu wykonałem test który jest przez niektóre osoby polecany.

Samochód znajdował się na podnośniku a ja kręciłem prawym kołem. Lewe kompletnie nie reagowało. Potem kręciłem lewym, prawe nie reagowało.
Dodam że nie wciskałem żadnego hamulca, nikt nie trzymał wolnego koła. Ktoś wcześniej pisał że druga osoba coś powinna robić przy nie kręconym kole.
Według tego co piszecie, moje LSD jest rozpierdzielone, a to niemożliwe.
Ten sam test przeprowadzałem na dyfrze bez LSD i zachowanie kół było takie same.

Jak miałem oba dyfry ( z LSD i bez ) wymontowane z samochodu i leżały obok siebie i kręciłem tymi "kółeczkami" to oba dyfry zachowywały się tak samo.
Co do różnic w obudowie to z tego co widzłam różnica w obudowie dyfra jest. Obudowa dyfra bez LSD jest gładka, obudowa z LSD jest od dołu żebrowana, moim zdaniem po to, żeby łatwiej odprowadzać ciepło.

Oba dyfry oglądałem po zdjęciu pokrywy i dyfer bez LSD ma sporo miejsca w środku, dyfer z LSD ma taką jakby dodatkową klatkę w której jest więcej "zębatek:.

Po zamontowaniu pojechałem pojeździć z LSD i szczerze mówiąc, nie widzę różnicy... Na rondach próbowałem coś bokiem kombinować, ale nic mi nie wychodziło.
Prawdopodobnie dlatego że pierwszy raz mam samochód z tylnym napędem + LSD i nie ogarniam tego.
Potem pojechałem na taki asfaltowy placyk, lekko zakurzony żwirem i tam już kółka szły pierwsza klasa, ale czy to dzięki LSD to nie wiem :)

Może ktoś podpowiedzieć jak na rondzie cisnąć bokiem ? Mam na myśli jak mocno trzeba skręcić kierownicę, jaki bieg i jakie obroty silnika ?
Chociaż tak coś mniej więcej :)

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 13 Jun 2013, o 18:55
by krzywydg
k0zz wrote:Dziś zamontowałem LSD zakupione od Michalllw i po zamontowaniu wykonałem test który jest przez niektóre osoby polecany.

Samochód znajdował się na podnośniku a ja kręciłem prawym kołem. Lewe kompletnie nie reagowało. Potem kręciłem lewym, prawe nie reagowało.
Dodam że nie wciskałem żadnego hamulca, nikt nie trzymał wolnego koła. Ktoś wcześniej pisał że druga osoba coś powinna robić przy nie kręconym kole.
Według tego co piszecie, moje LSD jest rozpierdzielone, a to niemożliwe.
Ten sam test przeprowadzałem na dyfrze bez LSD i zachowanie kół było takie same.

Jak miałem oba dyfry ( z LSD i bez ) wymontowane z samochodu i leżały obok siebie i kręciłem tymi "kółeczkami" to oba dyfry zachowywały się tak samo.
Co do różnic w obudowie to z tego co widzłam różnica w obudowie dyfra jest. Obudowa dyfra bez LSD jest gładka, obudowa z LSD jest od dołu żebrowana, moim zdaniem po to, żeby łatwiej odprowadzać ciepło.

Oba dyfry oglądałem po zdjęciu pokrywy i dyfer bez LSD ma sporo miejsca w środku, dyfer z LSD ma taką jakby dodatkową klatkę w której jest więcej "zębatek:.

Po zamontowaniu pojechałem pojeździć z LSD i szczerze mówiąc, nie widzę różnicy... Na rondach próbowałem coś bokiem kombinować, ale nic mi nie wychodziło.
Prawdopodobnie dlatego że pierwszy raz mam samochód z tylnym napędem + LSD i nie ogarniam tego.
Potem pojechałem na taki asfaltowy placyk, lekko zakurzony żwirem i tam już kółka szły pierwsza klasa, ale czy to dzięki LSD to nie wiem :)

Może ktoś podpowiedzieć jak na rondzie cisnąć bokiem ? Mam na myśli jak mocno trzeba skręcić kierownicę, jaki bieg i jakie obroty silnika ?
Chociaż tak coś mniej więcej :)

To widz, ktoś Ci podpowiada testy z BMW....
IS200 kręci sie po rondzie na 2 biegu ale tylko w automacie!!

Odp: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 13 Jun 2013, o 18:56
by Damian87
Nie czytałeś chyba całego tematu... Z Twoim dyfrem jest wszystko OK! (to torsen.)

Co do kręcenia się na rondzie To tak jak pisałeś wcześniej najpierw poćwicz na dużym placyku, tylko nie kierownica skręcona na maxa i gaz w podłogę, staraj się robić większe kółka operując gazem i lekko kierownicą, to tak z mojej strony :)

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 29 Jun 2013, o 19:24
by turkus
carinus wrote:Mam pytanie do posiadaczy IS300 jakie macie typy dyfra.Chodzi mi o znalezienie dyfra z jak najmniejszym przełożeniem i chce sprawdzić która wersja oznaczeń jest prawdziwa.Zakładam że silniki 3.0 powinny dostac mniejsze przełozenia
Hej, u mnie w is 300 SC jest oznaczenie na tabliczce B04B. Nie bardzo wiem co to oznacza (kobietą jestem ;)) czy może mi ktoś rozjaśnić? Dzięki :)

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 8 Jul 2013, o 00:26
by jankess
turkus wrote:
carinus wrote:Mam pytanie do posiadaczy IS300 jakie macie typy dyfra.Chodzi mi o znalezienie dyfra z jak najmniejszym przełożeniem i chce sprawdzić która wersja oznaczeń jest prawdziwa.Zakładam że silniki 3.0 powinny dostac mniejsze przełozenia
Hej, u mnie w is 300 SC jest oznaczenie na tabliczce B04B. Nie bardzo wiem co to oznacza (kobietą jestem ;)) czy może mi ktoś rozjaśnić? Dzięki :)
ciekawe B04B 4.56 4 pinion open 8" ring gear - spore przełożenie i bez szpery :roll: hm ale ma B to może sprawdź gdzieś w bezpiecznym miejscu czy ma czy nie ma szpery ;)

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 12 Jul 2013, o 17:10
by mikrus
dzisiaj postanowiłem się trochę pobawić, bo mi lekko już szarpał przy ruszaniu i wg. moich oznaczeń nie mam u siebie LSD, a ślady pozostawione na asfalcie były jednak dwa... nie znam zasady działania LSD więc chciałbym zapytać czy tak powinno być czy raczej poprzedni właściciel coś musiał robić i jest zamontowany już ze "szperą"?

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 20 Jul 2013, o 20:29
by mateuszwgr
maxkow wrote:Czy ktos wie jak sprawdzic czy w Leszku mamy szpere ??

W toyocie Altezzie wyglada to tak :

Image

A01A - 3.916 Open Centre
A01B - 3.916 Torsen LSD
A02A - 4.083 Open Centre
A02B - 4.083 Torsen LSD

Tak więc "B" oznacza LSD.
A jak to wyglada w IS200 ??

Panowie a tak w ogóle to w IS200 oznaczenia są identyczne ;] teraz tak patrzę, czytałem co pisaliście i patrzyłem na swoją tabliczkę ja mam A02A czyli bez LSD ktoś tam miał A02B czyli z LSD,a jeśli chodzi o ruszanie na pełnej pi.....dzie to też różnie bywa, z miejsca ruszając ze skrzyzowania zostawiłem 2 ślady a ruszając do przodu po delikatnym łuku troszke tyłkiem zarzuciło ale został tylko jeden ślad czyli po sobie wiem że ta metoda nie zawsze wychodzi, co do kręcenia się kołami w ten i spowrotem to też nie zawsze jest tak, u siebie się nie bawiłem ale w pracy przy moście z autobusu jest tak jak mówicie bez "LSD" jedno kręci się w lewo drugie w prawo, a jeśli chodzi o LSD to wydaje mi się że łapie dopiero od pewnego momentu nie od zera czyli przy podniesionych kołach nie będą sie kręciły oba w jedną stronę tak jak w 4x4 na zapiętych mostach bo to troche inna metoda działania według mnie.

Jedno co jest pewne w tym temacie to A02A w ISie to dyfer bez LSD a tabliczka z alltezy różni się tym że za oznaczeniem dyfra nie ma już nic a w Lce jest jeszcze dopisane to co w Alltezie przed oznaczeniem :P ;] hahaha...

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 26 Aug 2013, o 21:15
by corner
Samochód znajdował się na podnośniku a ja kręciłem prawym kołem. Lewe kompletnie nie reagowało. Potem kręciłem lewym, prawe nie reagowało.
Dodam że nie wciskałem żadnego hamulca, nikt nie trzymał wolnego koła. Ktoś wcześniej pisał że druga osoba coś powinna robić przy nie kręconym kole.
Według tego co piszecie, moje LSD jest rozpierdzielone, a to niemożliwe.
Ten sam test przeprowadzałem na dyfrze bez LSD i zachowanie kół było takie same.

Jak miałem oba dyfry ( z LSD i bez ) wymontowane z samochodu i leżały obok siebie i kręciłem tymi "kółeczkami" to oba dyfry zachowywały się tak samo.
Co do różnic w obudowie to z tego co widzłam różnica w obudowie dyfra jest. Obudowa dyfra bez LSD jest gładka, obudowa z LSD jest od dołu żebrowana, moim zdaniem po to, żeby łatwiej odprowadzać ciepło.
Jesteś pewien, że obudowy dyfra z lsd i bez lsd różnią się czymkolwiek? Moje auto ma na tabliczce A03A (no lsd) a obudowa dyfra jest od spodu żebrowana. Do tego gdy auto wisi na podnośniku, kręcenie prawym kołem nie powoduje obracania się lewego i odwrotnie :blush:

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 26 Aug 2013, o 21:20
by carsik
od dołu dyfry wyglądają identycznie. Jak wiszą też nie ma widocznej różnicy pomiędzy funkcjonowaniem Torsena i dyfra otwartego

Re: [is200] LSD Szpera oznaczenia.

Posted: 3 Sep 2013, o 14:11
by corner
Tutaj ktoś zaprezentował sposób w jaki obracają się koła z lsd:

http://www.youtube.com/watch?v=Ngf1h0DUJgc

http://www.youtube.com/watch?v=BNOPliUxgiU