Page 16 of 23

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Posted: 26 Mar 2020, o 06:54
by Amg997
Jeszcze mam jedno pytanie z innej beczki czy wasze silniki też ,,grzechoczą " na zimno ? Nie wiem albo jestem przewrażliwiony ale na moje uchu na zimnym silniku słychać ewidentnie grzechotanie ? Byłem w serwisie lexusa na sprawdzeniu ale u nich samochód był już rozgrzany i nie byli w stanie tego zweryfikować gdyż najbardziej to słychać po nocy przy ujemnych temperaturach. Serwis stwierdził że auto ma normalna moc wszystko jest w porządku itp dla mnie jak by objawy napinacza rozrządu ? Dlatego pytam czy to normalne w tych silnikach czy coś z moim zaczyna się dziać

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Posted: 26 Mar 2020, o 10:57
by Dawid0ss
Amg997 wrote:Z tym porownaniem momentu dizla do benzyny to różnie pamiętaj że 535d to silnik z dwiema turbinami i tam moment bardzo ładnie się rozkłada od niskich obrotów do samego końca no ale to nie zmienia faktu że is z dołu nie jedzie mimo że niby 350nm przy 1650 obr
To nie ma znaczenia. Matematyka jest prosta. BMW 535d (jak każdy dizel) przyspiesza maksymalnie w przedziale rpm 4-5k (tutaj generuje moc max). A silnik benzynowy 5-6k (czasami i więcej). 300Nm przyłożone w przedziale 4-5k wygeneruje znacznie mniej mocy niż w przedziale 5-6k. Tego nie oszukasz.
Patrzę na wykres tego auta. Max Nm na niskich obrotach, a od 4k rpm jest już 2/3 maxa i mniej. Zatem przy full launch nie korzystasz z max Nm, tylko z tego w przedziela 4-5k.
Podsumowując
dizla z 300Nm w przedziale 4-5 (max około 450Nm ale nisko) nie możesz porównywać nawet do benzyny z 300Nm w przedziale 5-6. Inna generowana moc. Max Nm w dizlach to marketing. Te auta mają przede wszystkim mało palić i mieć duży zasięg. Innych plusów nie widzę.

350Nm w IS przy 1,5k rpm to również marketing. Silnik słabo wkręca się na obroty na bardzo niskich rpm. Fizyki nie pokonasz. Natomiast równa kreska na wykresie już pobudza wyobraźnię klienta.

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Posted: 29 Mar 2020, o 21:47
by asmaxx
Obejrzałem chyba wszystkie filmiki z is 200t w roli głównej. Najlepiej pokazuje wartość 245 km lexusa kontra 211 mercedesa w budzie infini 2.0t ten filmik

https://youtu.be/FLnTB5mrx04

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Posted: 29 Mar 2020, o 22:45
by Dawid0ss
asmaxx wrote:Obejrzałem chyba wszystkie filmiki z is 200t w roli głównej. Najlepiej pokazuje wartość 245 km lexusa kontra 211 mercedesa w budzie infini 2.0t ten filmik

https://youtu.be/FLnTB5mrx04
Lex jest po prostu za ciężki. Nie wiem. Miejmy nadzieję, że to się chociaż przekłada np na bezpieczeństwo.

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Posted: 30 Mar 2020, o 00:29
by asmaxx
Dawid0ss wrote:
asmaxx wrote:Obejrzałem chyba wszystkie filmiki z is 200t w roli głównej. Najlepiej pokazuje wartość 245 km lexusa kontra 211 mercedesa w budzie infini 2.0t ten filmik

https://youtu.be/FLnTB5mrx04
Lex jest po prostu za ciężki. Nie wiem. Miejmy nadzieję, że to się chociaż przekłada np na bezpieczeństwo.
Infiniti jest minimalnie cięższe :dirol:
Tak jak wcześniej napisałem, zespół napędowy jest wydajnościowo sprzed dekady albo gorzej. Silnik gubi 15-20 Km a skrzynia drugie tyle i osiągi jak w 200 KM budzie wyglądającej na 300+.
Tak wiem płaczę, bo tego nie doczytałem przed zakupem.

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Posted: 30 Mar 2020, o 00:37
by Dawid0ss
asmaxx wrote:
Dawid0ss wrote:
asmaxx wrote:Obejrzałem chyba wszystkie filmiki z is 200t w roli głównej. Najlepiej pokazuje wartość 245 km lexusa kontra 211 mercedesa w budzie infini 2.0t ten filmik

https://youtu.be/FLnTB5mrx04
Lex jest po prostu za ciężki. Nie wiem. Miejmy nadzieję, że to się chociaż przekłada np na bezpieczeństwo.
Infiniti jest minimalnie cięższe :dirol:
Tak jak wcześniej napisałem, zespół napędowy jest wydajnościowo sprzed dekady albo gorzej. Silnik gubi 15-20 Km a skrzynia drugie tyle i osiągi jak w 200 KM budzie wyglądającej na 300+.
Tak wiem płaczę, bo tego nie doczytałem przed zakupem.
Dane z AutoCentrum
1585kg Infinity Q50 2.0t (2016)
1680kg Lexus IS200t 2.0t (polift 2016)
W każdym razie ilość KM/kg jest i tak na korzyść IS'a delikatnie, więc na bank zawodzi układ napędowy. Masz rację.

Pzdr

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Posted: 30 Mar 2020, o 07:44
by asmaxx
Dane z AutoCentrum
1585kg Infinity Q50 2.0t (2016)
1680kg Lexus IS200t 2.0t (polift 2016)
W każdym razie ilość KM/kg jest i tak na korzyść IS'a delikatnie, więc na bank zawodzi układ napędowy. Masz rację.

Pzdr[/quote]

Ja zaś wczoraj sprawdzałem masę na 2 stronach i wszędzie prawie 1.7 tony
https://www.motofakty.pl/artykul/infini ... turbo.html

https://samochody.mojeauto.pl/infiniti/ ... 68865.html

https://www.auto-swiat.pl/infiniti-q50- ... 1692-model

https://m.autocentrum.pl/dane-techniczn ... 2017-2018/

Nieważne, jedno i drugie waży jakby tłuste V8 siedziało z przodu :)
Skoro mowa o chip tuningu wstępnie wybór padł na Unitronic. Szukałem info po różnych forach, ogólnie znają się na temacie.
Powiedzmy, że seria wypluje 230km plus chip 40km - skrzynia 20 =seria :laugh1:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Posted: 30 Mar 2020, o 09:41
by pss
Czemu nie sprzedasz ?
Jest fajna opcja teraz BMW M235i Gran Coupé, dorzuć i będziesz miał coś z namiastką sportu w trochę wyższej cenie do IS Fsport.
IS nie chciał być sportowy, a raczej idą dalej torem niezawodności i innych japońskich pierdół.
Ten chip wiele nie da... tu by trzeba było swap'a robić :)

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Posted: 30 Mar 2020, o 11:52
by gmiter
Nie od razu swapa, tylko 350 mk3 szukać i jest w miarę męskie V6 z niezłej pojemności;P

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Posted: 30 Mar 2020, o 12:35
by ledziu
Dawid0ss wrote:W każdym razie ilość KM/kg jest i tak na korzyść IS'a delikatnie, więc na bank zawodzi układ napędowy. Masz rację.
Tia układ napędowy...zawodzi :biggrin2:
A moc na kg masy... tia następna teoria rodem z AŚ :biggrin2:
Wytłumaczę Ci masz is200 1g z turbo i 400km masz is300 2jz i 400km... w 1g 400km nadaje się na podcier a w 2jz jest banan od ucha do ucha zgadnij czemu?
Przelicznik mocy na kg taki sam...

Panowie ogólnie:

Auto jest tak skonfigurowane a nie inaczej albo to komuś odpowiada albo nie odpowiada i zmienia auto.
asmaxx wrote:Powiedzmy, że seria wypluje 230km plus chip 40km - skrzynia 20 =seria


Ale czy Ty ciągle musisz używać jednej tabelki .... ona nic nie zmieni.

Ogólnie tym box-em dużo nie zmienisz bo nie wiem czy zwróciłeś uwagę jak wygląda charakterystyka is200t po czarodziejskim pudełeczku.

Jedyna rada : zmienić auto... kolega poddał pomysł bmw 2ki. Kup coś z większą pojemnością i temat masz pozamiatany czyli tam gdzie chcesz będzie lepiej :ok:
Przy is200t nic nie wyrzeżbisz :down: