Page 18 of 34

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 23 Apr 2017, o 12:10
by gmiter
Ciekawe wyniki, czyli spalanie póki co wychodzi sporo wyżej przy normalnej prędkości autostradowej niż w IS300 za to przy dużych prędkościach jest już podobnie - pewnie z racji prędkości obrotowej w is300 która już wtedy jest wyższa (przy 200 mam 4300 obr/min) - kilka razy przeleciałem niemiecka A9 na południe i wyszło benzyny koło 14 litrów z prędkością ok 200km/h. projekt mega ciekawy jednak jeżeli chodzi o stosunek uzyskanej mocy/kosztów/kosztów eksploatacji to najbardziej opłacalna opcja to uturbienie IS300 no i tu chyba się każdy ze mną zgodzi, dodatkowo V8 z przodu psuje pewnie stosunek masy przód/tył który fabrycznie jest niezły i stabilność przy dużej prędkości spada.

Gratuluję efektów, zaangażowania oraz uporu bo walka niełatwa - ja się z oldtimerem poddaję a co będzie jak za rok zacznę grzebać przy 2JZ.. Pewnie jeszcze sporo pracy przed Tobą bo złożenie w kupę i wystrojenie LPG to też nie jest łatwa sprawa ale w sumie pryszcz w porównaniu do SWAPa którego dokonałes :)

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 23 Apr 2017, o 12:16
by owczar
3uz jest dość lekkie jak na v8- większosc z aluminium.

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 23 Apr 2017, o 12:45
by Miłosz
A propos kwestii spalania , diesla benzyny lpg , dla mnie to w sumie jeden czort, ale smierdzący diesel nie koniecznie pali dużo przy dużej mocy, dla przykładu analogiczne auto z tego okresu czyli e46 w pięknej budzie coupe 400+/766 , na RL powtarzalne 9,5 (czyli chyba nawet lepiej jak m3 e92 manual jak dobrze kojarze 10,2 ktos ostatnio podawał)
jeżdżąc spokojnie wlewając do pełna liczę 65l robię 900km z baku przy średniej jezdzie = 7.2l/100km

Dynamicznie 800km z baku = 8.125l/100km

Najmniej z baku wychodzi mi nieco powyżej 700 przy ostrej jeździe więc prosta matematyka: około 9L
Także jak dla mnie wynik bardzo fajny jak na diesla, zwłaszcza że to coupe jest mocno ciskane :D Oczywiście nie neguje tutaj swapa kolegi bo jak dla mnie również mega projekt, tylko staram się być obiektywny ;) O dźwięku oczywiście nie wspominam bo tutaj bez porównania ;)

Wracając do elmscan toyota to jest na pewno więcej funkcji jak w torqu , ponad to można połączyć się z innymi modułami w aucie w razie szybkiej diagnozy ;) Aczkolwiek na Twoim miejscu to bym chyba jeszcze o krok do przodu poszedł i postawił na tablecie launcha x431 i miał dostęp dosłownie do wszystkiego co w aucie jest podpięte pod jakikolwiek komputer ;)

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 23 Apr 2017, o 13:05
by ghostmateus
3UZ mi pali w średniej jeździe między 16-16,5l lpg, a na autostradzie byłem wstanie osiągnąć wynik 13,3 lpg.

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 23 Apr 2017, o 15:22
by ledziu
Miłosz wrote:A propos kwestii spalania , diesla benzyny lpg , dla mnie to w sumie jeden czort, ale smierdzący diesel nie koniecznie pali dużo przy dużej mocy, dla przykładu analogiczne auto z tego okresu czyli e46 w pięknej budzie coupe 400+/766 , na RL powtarzalne 9,5 (czyli chyba nawet lepiej jak m3 e92 manual jak dobrze kojarze 10,2 ktos ostatnio podawał)
Ale Panowie ta rozmowa o spalaniu jest trochę dziwna przy tym aucie... :biggrin2:

Miłosz Ty za bardzo jesteś tabelkowy :biggrin2: a potem ustawiasz serwatkowóz e46 z m3 e92 bo w tabelkach wychodzi Ci ok... A jechałeś kiedyś prawilnymi 760 cioma niutami z dużej benzyny ... jak nie to przejedź się wtedy zobaczysz do czego się nadaje 760Nm w e46 z diesla mało palącego... :zryw:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 23 Apr 2017, o 15:33
by Dawid0ss
ledziu wrote:
Miłosz wrote:A propos kwestii spalania , diesla benzyny lpg , dla mnie to w sumie jeden czort, ale smierdzący diesel nie koniecznie pali dużo przy dużej mocy, dla przykładu analogiczne auto z tego okresu czyli e46 w pięknej budzie coupe 400+/766 , na RL powtarzalne 9,5 (czyli chyba nawet lepiej jak m3 e92 manual jak dobrze kojarze 10,2 ktos ostatnio podawał)
Ale Panowie ta rozmowa o spalaniu jest trochę dziwna przy tym aucie... :biggrin2:

Miłosz Ty za bardzo jesteś tabelkowy :biggrin2: a potem ustawiasz serwatkowóz e46 z m3 e92 bo w tabelkach wychodzi Ci ok... A jechałeś kiedyś prawilnymi 760 cioma niutami z dużej benzyny ... jak nie to przejedź się wtedy zobaczysz do czego się nadaje 760Nm w e46 z diesla mało palącego... :zryw:
Zgadzam się. Niut z dizla ma się nijak do niuta z beny i nie przekłada się tak samo na przyśpieszenie. Dizel ma siłę, ale brakuje mu dynamiki. W super nowych autach temat ratują odpowiednie skrzynie.

p.s. temat disla bym w tym wątku kompletnie wyczyścił ;-)

Pzdr

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 23 Apr 2017, o 16:00
by Miłosz
Podałem wyniki pomiarów z RL na którego zreszą sam masz ochote zmierzyć swój bliżej nieokreślony pojazd. Czy to smierdzacy dizel czy pachnąca benzyna wynik to wynik kropka, nie wiem po co te tłumaczenia o niutonach skoro mamy na tacy podany rezultat. Padły kalkulacje nt benzyny z gazem to ja dorzuciłem jak sie to ma w przypadku mocnego diesla który jest analogiczny do is z tych samych lat produkcji.

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 23 Apr 2017, o 20:49
by ledziu
Miłosz wrote:Podałem wyniki pomiarów z RL na którego zreszą sam masz ochote zmierzyć swój bliżej nieokreślony pojazd. Czy to smierdzacy dizel czy pachnąca benzyna wynik to wynik kropka, nie wiem po co te tłumaczenia o niutonach skoro mamy na tacy podany rezultat..
Spoko :biggrin2:
Co do bliżej nieokreślonego pojazdu i mierzenie go RLem :ok: to ciągle stoi coś na przeszkodzie a to pogoda a to brak chętnych itp. Ale cały czas prowadzę próby żeby nie było :zryw:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 23 Apr 2017, o 23:55
by BeeMiX
2JZ Turbo przy takiej spokojnej jezdzie 150-160 spalil by Ci okolo 10l :)

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 24 Apr 2017, o 08:21
by brat_z
Ronald nie latałeś czasem w niedzielę około 19:00 w okolicach Szpitala na szaserów?:)