Page 18 of 34
Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Posted: 23 Apr 2017, o 12:10
by gmiter
Ciekawe wyniki, czyli spalanie póki co wychodzi sporo wyżej przy normalnej prędkości autostradowej niż w IS300 za to przy dużych prędkościach jest już podobnie - pewnie z racji prędkości obrotowej w is300 która już wtedy jest wyższa (przy 200 mam 4300 obr/min) - kilka razy przeleciałem niemiecka A9 na południe i wyszło benzyny koło 14 litrów z prędkością ok 200km/h. projekt mega ciekawy jednak jeżeli chodzi o stosunek uzyskanej mocy/kosztów/kosztów eksploatacji to najbardziej opłacalna opcja to uturbienie IS300 no i tu chyba się każdy ze mną zgodzi, dodatkowo V8 z przodu psuje pewnie stosunek masy przód/tył który fabrycznie jest niezły i stabilność przy dużej prędkości spada.
Gratuluję efektów, zaangażowania oraz uporu bo walka niełatwa - ja się z oldtimerem poddaję a co będzie jak za rok zacznę grzebać przy 2JZ.. Pewnie jeszcze sporo pracy przed Tobą bo złożenie w kupę i wystrojenie LPG to też nie jest łatwa sprawa ale w sumie pryszcz w porównaniu do SWAPa którego dokonałes

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Posted: 23 Apr 2017, o 12:16
by owczar
3uz jest dość lekkie jak na v8- większosc z aluminium.
Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Posted: 23 Apr 2017, o 12:45
by Miłosz
A propos kwestii spalania , diesla benzyny lpg , dla mnie to w sumie jeden czort, ale smierdzący diesel nie koniecznie pali dużo przy dużej mocy, dla przykładu analogiczne auto z tego okresu czyli e46 w pięknej budzie coupe 400+/766 , na RL powtarzalne 9,5 (czyli chyba nawet lepiej jak m3 e92 manual jak dobrze kojarze 10,2 ktos ostatnio podawał)
jeżdżąc spokojnie wlewając do pełna liczę 65l robię 900km z baku przy średniej jezdzie = 7.2l/100km
Dynamicznie 800km z baku = 8.125l/100km
Najmniej z baku wychodzi mi nieco powyżej 700 przy ostrej jeździe więc prosta matematyka: około 9L
Także jak dla mnie wynik bardzo fajny jak na diesla, zwłaszcza że to coupe jest mocno ciskane

Oczywiście nie neguje tutaj swapa kolegi bo jak dla mnie również mega projekt, tylko staram się być obiektywny

O dźwięku oczywiście nie wspominam bo tutaj bez porównania
Wracając do elmscan toyota to jest na pewno więcej funkcji jak w torqu , ponad to można połączyć się z innymi modułami w aucie w razie szybkiej diagnozy

Aczkolwiek na Twoim miejscu to bym chyba jeszcze o krok do przodu poszedł i postawił na tablecie launcha x431 i miał dostęp dosłownie do wszystkiego co w aucie jest podpięte pod jakikolwiek komputer

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Posted: 23 Apr 2017, o 13:05
by ghostmateus
3UZ mi pali w średniej jeździe między 16-16,5l lpg, a na autostradzie byłem wstanie osiągnąć wynik 13,3 lpg.
Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Posted: 23 Apr 2017, o 15:22
by ledziu
Miłosz wrote:A propos kwestii spalania , diesla benzyny lpg , dla mnie to w sumie jeden czort, ale smierdzący diesel nie koniecznie pali dużo przy dużej mocy, dla przykładu analogiczne auto z tego okresu czyli e46 w pięknej budzie coupe 400+/766 , na RL powtarzalne 9,5 (czyli chyba nawet lepiej jak m3 e92 manual jak dobrze kojarze 10,2 ktos ostatnio podawał)
Ale Panowie ta rozmowa o spalaniu jest trochę dziwna przy tym aucie...
Miłosz Ty za bardzo jesteś tabelkowy

a potem ustawiasz serwatkowóz e46 z m3 e92 bo w tabelkach wychodzi Ci ok... A jechałeś kiedyś prawilnymi 760 cioma niutami z dużej benzyny ... jak nie to przejedź się wtedy zobaczysz do czego się nadaje 760Nm w e46 z diesla mało palącego...

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Posted: 23 Apr 2017, o 15:33
by Dawid0ss
ledziu wrote:Miłosz wrote:A propos kwestii spalania , diesla benzyny lpg , dla mnie to w sumie jeden czort, ale smierdzący diesel nie koniecznie pali dużo przy dużej mocy, dla przykładu analogiczne auto z tego okresu czyli e46 w pięknej budzie coupe 400+/766 , na RL powtarzalne 9,5 (czyli chyba nawet lepiej jak m3 e92 manual jak dobrze kojarze 10,2 ktos ostatnio podawał)
Ale Panowie ta rozmowa o spalaniu jest trochę dziwna przy tym aucie...
Miłosz Ty za bardzo jesteś tabelkowy

a potem ustawiasz serwatkowóz e46 z m3 e92 bo w tabelkach wychodzi Ci ok... A jechałeś kiedyś prawilnymi 760 cioma niutami z dużej benzyny ... jak nie to przejedź się wtedy zobaczysz do czego się nadaje 760Nm w e46 z diesla mało palącego...

Zgadzam się. Niut z dizla ma się nijak do niuta z beny i nie przekłada się tak samo na przyśpieszenie. Dizel ma siłę, ale brakuje mu dynamiki. W super nowych autach temat ratują odpowiednie skrzynie.
p.s. temat disla bym w tym wątku kompletnie wyczyścił
Pzdr
Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Posted: 23 Apr 2017, o 16:00
by Miłosz
Podałem wyniki pomiarów z RL na którego zreszą sam masz ochote zmierzyć swój bliżej nieokreślony pojazd. Czy to smierdzacy dizel czy pachnąca benzyna wynik to wynik kropka, nie wiem po co te tłumaczenia o niutonach skoro mamy na tacy podany rezultat. Padły kalkulacje nt benzyny z gazem to ja dorzuciłem jak sie to ma w przypadku mocnego diesla który jest analogiczny do is z tych samych lat produkcji.
Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Posted: 23 Apr 2017, o 20:49
by ledziu
Miłosz wrote:Podałem wyniki pomiarów z RL na którego zreszą sam masz ochote zmierzyć swój bliżej nieokreślony pojazd. Czy to smierdzacy dizel czy pachnąca benzyna wynik to wynik kropka, nie wiem po co te tłumaczenia o niutonach skoro mamy na tacy podany rezultat..
Spoko
Co do bliżej nieokreślonego pojazdu i mierzenie go RLem

to ciągle stoi coś na przeszkodzie a to pogoda a to brak chętnych itp. Ale cały czas prowadzę próby żeby nie było

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Posted: 23 Apr 2017, o 23:55
by BeeMiX
2JZ Turbo przy takiej spokojnej jezdzie 150-160 spalil by Ci okolo 10l

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE
Posted: 24 Apr 2017, o 08:21
by brat_z
Ronald nie latałeś czasem w niedzielę około 19:00 w okolicach Szpitala na szaserów?:)