[is200] kompresor by tomekb

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
Post Reply
Sasklacz
Nowy lex user
Posts: 13
Joined: 19 Nov 2011, o 11:18
Model Lexusa: 0
Skąd:: 3miasto
Contact:

Re: [is200] kompresor by tomekb

Post by Sasklacz »

michalllw wrote:Rozmawiałem z tym kolesiem i montaż od A do Z 6000-7000 z gratami
Czy chodzi o to: http://superchargers.pl/kompresory ?
michalllw wrote:Graty to :
-używany kompresor ok 1200
- intecoller ok 300
-wtryskiwacze 600
-regulator ciśnienia 200
-komputer(ecumaster 3) 600
-mapsensror ok 100
-orurowanie ok 500
4 000 to takie minimum , można bez wtryskiwaczy bo ponoć seryjne dają rade ale ponoć może okazać się że lipka i będzie trzeba zamontować wtryskiwacze i jeszcze raz jechać na strojenie także lepiej dmuchać na zimne i zamontować . :dirol:
Robiłeś to czy może ktos z kolegów? Interesuje mnie to ponieważ wacham sie między takim rozwiązaniem lub IS300
michalllw wrote:Szkoda że to takie drogie ale chyba najtańsza opcja żeby podnieść moc , swap na 3.0 wyjdzie może podobnie ale nie jestem za automatami no i ten niepowtarzalny dźwięk.....
A to cie powinno zainteresować: "All IS 300 models in the US were initially only available with the five-speed automatic transmission; this was also the case in Europe. However, a 5-speed manual was made available in the U.S. in 2002."

Prześledziem cały wątek i w sumie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi (popartej praktyką) na to czy kompresor w IS200 jest dobrym rozwiązanie.
Jestem w sumie już zdecydowany na zakup IS, teraz tylko nie jestem piewien ktróry ;)
User avatar
michalm320
Lex Master
Posts: 1242
Joined: 20 Jul 2011, o 21:20
Model Lexusa: Celica VII
Skąd:: Tomaszów Maz./Turek
Contact:

Re: [is200] kompresor by tomekb

Post by michalm320 »

Skoro producent na zamówienie klienta wkładał kompresor do seryjnego silnika to czemu ma być złym rozwiązaniem? Fakt jest taki że fabrycznie dmuchał tylko 0,2 bara ale przecież lekko można podkręcić bez negatywnych skutków. No chyba że celujesz w duże moce...
Image
Sasklacz
Nowy lex user
Posts: 13
Joined: 19 Nov 2011, o 11:18
Model Lexusa: 0
Skąd:: 3miasto
Contact:

Re: [is200] kompresor by tomekb

Post by Sasklacz »

220 - 250 KM i powinno wystarczyć. To nie jest jakoś dużo specjalnie, ale mi wystarczy (przynajmniej na jakiś czas :) )
Właśnie nie jestem pewien czy na to wystarczy tylko kompresor.
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: [is200] kompresor by tomekb

Post by carinus »

Mam obawy czy silnik wytrzyma większe doładowanie,gdyby miał większą rezerwę na pewno doładowanie byłoby większe juz na samym starcie w fabryce.Mozna podnieśc ciśnienie ale raczej dopiero przy wyższych obrotach bo inaczej to nam panewki wypłyną bokiem albo korby połamie.
Sasklacz
Nowy lex user
Posts: 13
Joined: 19 Nov 2011, o 11:18
Model Lexusa: 0
Skąd:: 3miasto
Contact:

Re: [is200] kompresor by tomekb

Post by Sasklacz »

Wyższe obroty to nie jest dla mnie problem. Lubie wkrecać autko na obroty :) Poruszyleś tutaj istotna kwestie - z tego co pamietam to fabrycznie cos powyzej 200KM było. Teraz pytanie czy 230 KM to już zabójstwo dla tego motoru?
User avatar
Ralfx
Lex Master
Posts: 1542
Joined: 3 Oct 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [is200] kompresor by tomekb

Post by Ralfx »

Nie łudźcie się, ten silnik nie jest podatny na mody, co za tym idzie nie jest opłacalne się w nim grzebać. Duże moce = UZ, JZ. Jak chcesz mieć 230KM to sobie zrób swapa na 2JZ z IS300, wyjdzie podobny koszt a większy potencjał i 100% powodzenia.
Image Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
Sasklacz
Nowy lex user
Posts: 13
Joined: 19 Nov 2011, o 11:18
Model Lexusa: 0
Skąd:: 3miasto
Contact:

Re: [is200] kompresor by tomekb

Post by Sasklacz »

Mi wystrarczy kolo 230 w sumie, a to chyba da sie zrobić - na razie rozwazam to i to. Swap chyba wolałbym skrzyni w IS300. Dwusetka ma jeszcze jedna przewage - 65 kg mniej z przodu i to mnie mocno zastanawia - jaka to róznica w prowadzeniu autka?
User avatar
Ralfx
Lex Master
Posts: 1542
Joined: 3 Oct 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re: [is200] kompresor by tomekb

Post by Ralfx »

Z tego co ja wiem różnica jest mniejsza. Co więcej IS200 z kompresorem bedzie wazyć wiecej jak IS300. Musisz doliczyć mase: kompresora, mocowania oraz intercoolera z orurowaniem (z czego intercooler i orurowanie bedzie przed przednią osią a nie za osią tak jak silnik). O rozkład mas jednak bym sie tu nie martwił, to nie auto na tor.
Image Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
Sasklacz
Nowy lex user
Posts: 13
Joined: 19 Nov 2011, o 11:18
Model Lexusa: 0
Skąd:: 3miasto
Contact:

Re: [is200] kompresor by tomekb

Post by Sasklacz »

W opisie tutaj na forum znalazlem IS200 masa własna 1430 kg, a IS300 masa własna 1495 kg. Kompresor z osprzętem coś wazy na pewno i to nie mało, ale wątpie, że 65kg. Nie twierdze, że odczuje różnice - tego nie wiem musiałbym sprawdzić, najprawdopodobniej nie. Samochod nei jest na tor, ale jestem wymagający co do aut. Czasami pare kilo moze przeważyc na złą strone ;-). Swoją drogą ciekawe ile ten cały sprzęt z kompresorem waży... mi sie wydaje ze moze koło 30 kg.
User avatar
carinus
Lex Master
Posts: 1840
Joined: 28 Nov 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Contact:

Re: [is200] kompresor by tomekb

Post by carinus »

Popatrz na stosunek mocy do masy i przebieg momentu obrotowego a kilogramy będą najmniej istotną kwestią.Ja tez łudziłem się że bedzie okazja dorobić kompresor bo kolega Stachu zaczynał mody,a skończyło się tak jak widać.W dodatku coraz częściej słychać o padających cewkach,zamulaniu silnika z niewiadomych powodów itp.Dlatego postanowiłem zmienić auto na RX 300 lub IS 300 i tam,jezeli będę miał potrzebę i czas to podłubię trochę.
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests