Page 171 of 233
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 4 Sep 2023, o 16:03
by whero
nexus350 wrote: ↑3 Sep 2023, o 17:57
whero wrote: ↑3 Sep 2023, o 14:52
nexus350 wrote: ↑3 Sep 2023, o 14:20
Czy ktoś, kto ma woltomierz wkładany do gniazda zapalniczki lub ładowarkę z woltomierzem, mógłby napisać jak zachowuje się mierzone napięcie podczas READY - postój lub jazda? Czy napięcie przez cały czas READY utrzymuje się powyżej 14V, czy też czasami jest mniejsze, spadając nawet do 12.8V? Pytanie dotyczy trybu / efektywności ładowania akumulatora 12V z przetwornicy DC/DC. Dzięki.
cały czas ładnie wysoko, równo
Dzięki. Tak miałem przez 1 tydzień. Następnie pojawiało się i dalej pojawia 13.5V, 12.8V gdy na akumulatorze przed ruszeniem było 12.07!!! Po włączeniu, na 14V stało przez 3 minuty i w dół.
być może bardzo mądry system jest i zależnie od poboru ogranicza później napięcie ładowania ~ u siebie sprawdzałem w kilku samochodach gdyż najczęściej jeżdżą raz na kilka dni ~ więc akumulator przez te ~ pół godziny gdy okazjonalnie mierzyłem mógł być cały czas ładowany mocno
nie mierzyłem nigdy w momencie w którym któryś z nich jeździł codziennie trasy
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 4 Sep 2023, o 16:30
by nexus350
whero wrote: ↑4 Sep 2023, o 16:03
nexus350 wrote: ↑3 Sep 2023, o 17:57
whero wrote: ↑3 Sep 2023, o 14:52
cały czas ładnie wysoko, równo
Dzięki. Tak miałem przez 1 tydzień. Następnie pojawiało się i dalej pojawia 13.5V, 12.8V gdy na akumulatorze przed ruszeniem było 12.07!!! Po włączeniu, na 14V stało przez 3 minuty i w dół.
być może bardzo mądry system jest i zależnie od poboru ogranicza później napięcie ładowania ~ u siebie sprawdzałem w kilku samochodach gdyż najczęściej jeżdżą raz na kilka dni ~ więc akumulator przez te ~ pół godziny gdy okazjonalnie mierzyłem mógł być cały czas ładowany mocno
nie mierzyłem nigdy w momencie w którym któryś z nich jeździł codziennie trasy
System zapewne jest b. mądry jeżeli działa prawidłowo. Naturalnym jest ograniczenie prądu ładowania, gdy inteligentny prostownik (lub DC/DC) przy ładowaniu napięciowym (nie dla wszystkich może być jasna różnica między ładowaniem napięciowym a prądowym) ogranicza prąd ładowania, gdy jest on większy od dopuszczalnego Imax. Ładowania nie ma, ponieważ zdalny pomiar napięcia na aku wykonany za pomocą apki Vodafone z każdym dniem pokazuje niższe napiecie na aku. Czy Koledzy mogliby wykonać kilka pomiarów, raz na dzień przez kilka dni i napisać co widzą. Wyniki będą zależyć od tego czy samochód stoi, czy jest używany i od tego czy na krótkich, czy też na długich trasach. Dzięki.
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 5 Sep 2023, o 18:07
by Ampersand
Mnie osobiście martwi stan aku ale nie wiem na ile można polegać na tej apce. Wczoraj przejechałem 200 km i dziś rano taki pomiar:

Mało jeżdżę to fakt i miałem kilka komunikatów o słabej baterii. Stał już 11 dni bez użytkowania i odpalił. Niemniej jednak to nie powinno się dziać. Inna sprawa, że jeżdżący na co dzień nie myślą nawet o tym.
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 5 Sep 2023, o 18:51
by nexus350
Ampersand wrote: ↑5 Sep 2023, o 18:07
Mnie osobiście martwi stan aku ale nie wiem na ile można polegać na tej apce. Wczoraj przejechałem 200 km i dziś rano taki pomiar:

Mało jeżdżę to fakt i miałem kilka komunikatów o słabej baterii. Stał już 11 dni bez użytkowania i odpalił. Niemniej jednak to nie powinno się dziać. Inna sprawa, że jeżdżący na co dzień nie myślą nawet o tym.
Szkoda, że nie zmierzyłeś napięcia przed 200 km jazdą. Pomiar na apce nie jest super dokładny, ale pozwala wyciągać wnioski. Nie piszesz o wskazaniu woltomierza w zapalniczce, więc zgaduję, że go nie miałeś. Gdybyś go miał to byś widział jakie jest napięcie na aku podczas jazdy. Jak pisałem, problem polega na tym, że 14+V jest tylko przez krótki czas, a następnie spada do 12.8V. Przy takim napięciu można przejechać 2000 km i aku nie naładuje się. Jeżeli masz lub możesz pożyczyć woltomierz, to zrób pomiar apką oraz woltomierzem i porównanie wyników. Pomiar apką jest o tyle dobry, że jest to minimalna ingerencja w aktualny stan aku. Gdy otwierasz drzwi samochodu, nawet bez odpalania, to elektronika ciągnie spory prąd z aku 12V, rozładowując go i zmniejszając na nim napięcie. To trzeba uwzględnić robiąc pomiar porównawczy, otworzć samochód i maskę, odczekać 15+ minut i pomiar.
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 5 Sep 2023, o 20:59
by Ampersand
Nie mam aktualnie woltomierza żadnego rodzaju przy sobie ale dość często sprawdzam apkę i jestem pewien, że przed wyjazdem było by ok ~11.80V bądź mniej. Najmniejszą wartość jaką pokazała mi apka było 11.31V. Sprawdzę w piątek przed wyjazdem w trasę i podam wynik
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 5 Sep 2023, o 22:05
by nexus350
Ampersand wrote: ↑5 Sep 2023, o 20:59
Nie mam aktualnie woltomierza żadnego rodzaju przy sobie ale dość często sprawdzam apkę i jestem pewien, że przed wyjazdem było by ok ~11.80V bądź mniej. Najmniejszą wartość jaką pokazała mi apka było 11.31V. Sprawdzę w piątek przed wyjazdem w trasę i podam wynik
Czyli aku na 200 km trasie "wspiął" się na 12.09V !!!
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 5 Sep 2023, o 22:27
by MDU
Booster Beasus 100000mA obowiązkowy na pokładzie Nx na to wyglada
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 6 Sep 2023, o 06:05
by Ampersand
Wg mnie powinien się naładować w pełni na takiej trasie ale z moich obserwacji wynika, że tak się nie dzieje. Ewentualnie naładował się do pełna a przez noc spadł do 12.09V Nie wiem jak się to ma do urządzeń, które posiadam i były w użyciu w trakcie jazdy czyli kamera i AAWireless. Booster zakupiłem jak się dowiedziałem o przypadkach innych użytkowników w odniesieniu do aku.
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 6 Sep 2023, o 07:41
by nexus350
Ampersand wrote: ↑6 Sep 2023, o 06:05
Wg mnie powinien się naładować w pełni na takiej trasie ale z moich obserwacji wynika, że tak się nie dzieje. Ewentualnie naładował się do pełna a przez noc spadł do 12.09V Nie wiem jak się to ma do urządzeń, które posiadam i były w użyciu w trakcie jazdy czyli kamera i AAWireless. Booster zakupiłem jak się dowiedziałem o przypadkach innych użytkowników w odniesieniu do aku.
Niestety nie. Około 11.80V przed wyjazdem odpowiada około 35% naładowania aku, czyli aku stracił ze swojej 60Ah nominalnej pojemności 0.65x60 = 39Ah. Generalne zalecenia są takie, że standardowe ładowanie aku powinno być max prądem = 0.1 jego pojemności, czyli 6A. 39Ah / 6A = 6.5h godzin ładowania, podczas którego napięcie na aku jest > 14.3V. Gdyby przyjąć, że DC/DC ładuje prądem 12A (akceptowalne, ale skracające życie aku) to czas ładowania = 3.25h i przez ten czas monitorowane napięcie na aku musi być > 14.5V.
Gdyby naładował się na 100% i spadł do 12.09V przez noc ze względu na dodatkowe obciążenia innymi urządzeniami to po 24h, a na 100% po dwóch dniach samochód by nie odpalił. Jeżeli odpalił po 11 dniach nieużywania to wniosek jest oczywisty.
Booster na pokładzie tak, ale jakiej firmy to zależy od tego czy ktoś jest pokerowcem czy nie.
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Posted: 6 Sep 2023, o 07:47
by nexus350
MDU wrote: ↑5 Sep 2023, o 22:27
Booster Beasus 100000mA obowiązkowy na pokładzie Nx na to wyglada
Polecam:
https://www.youtube.com/shorts/_si36bGHnbc