Page 19 of 34

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 24 Apr 2017, o 09:04
by owczar
BeeMiX wrote:2JZ Turbo przy takiej spokojnej jezdzie 150-160 spalil by Ci okolo 10l :)
Przy takich prędkościach na 6a13 w Mitsubishi bez turbo pali więcej. A jest mimo wszystko bardziej oszczędny niż 2jz.

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 24 Apr 2017, o 11:01
by Dawid0ss
Miłosz wrote:Czy to smierdzacy dizel czy pachnąca benzyna wynik to wynik kropka
Tia pachnąca hehe Coraz więcej osób w Polsce wycina katy. Jadąc za dizlem, czujesz sadzę, jadąc na beną, czujesz ogórki. Już nie wiem, co jest gorsze. Wychodzi na to, że wszyscy powinni przerzucić się na LPG :sarcastic:

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 24 Apr 2017, o 11:03
by owczar
Jak masz czujnik spalin to nie czujesz ani tego ani tego :)

LPG bez kata też nie pachnie przyjemnie.

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 24 Apr 2017, o 11:11
by Dawid0ss
owczar wrote:Jak masz czujnik spalin to nie czujesz ani tego ani tego :)

LPG bez kata też nie pachnie przyjemnie.
Czujnika nie mam, ale widzę, że sam coraz częściej zamykam obieg powietrza. Niestety długo się tak nie najedzie. Nie idzie to w dobrym kierunku ;-)

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 24 Apr 2017, o 18:56
by Ronald
Heja,

Co do wagi, to tak jak pisałem na początku – 3UZ + AT6, waży mniej więcej tyle samo co 2.0R6 + AT4. Wkleiłem linki do źródeł, także jeśli ktoś chciałby poczytać, zapraszam, gdzieś na 2-3 stronę tego wątki. Osobiście nie czuję żadnej różnicy w rozłożeniu masy, no ale ostecznie, aby mówić prawdę, trzeba by pojechać na wagę, a że jej nie mam, to mogę tylko potwierdzić, że tak akurat czuję :)

Co do wyliczania kosztów przejechania na LPG, to oczywiście, że je robię! Do tego robię to z uśmiechem na twarzy! Kogo by nie cieszył fakt, że ma ponad 300 konne V8, a koszt przejechania 100 km, jest mniejszy niż w klekoczącym ropniaku? :-)

Dziś miałem okazję przejechać się niemiecką autostradą! Znam już faktyczną prędkość maksymalną Lexa, potwierdzoną GPS’em. Nie wiem jak to się stało, ale mam elektroniczny ogranicznik prędkości, co z resztą potwierdza SSGARAGE (nie zdjęli go). Idąc dalej, znowu nie wiem dlaczego, ale ograniczenie włącza się przy GPS’owych (równiutko) 260 km/h. Ponownie, niech się wypowiedzą właściciele LS i GS’ów 430 :-) Też tak macie?
Także wiecie już jaką prędkość maksymalną ma mój IS430. Licznikowo jest to około 270 km/h, przy 5000 RPM. Bez względu na to, czy jadę na LPG, czy na benzynie, gdy na GPS’ie dobiję do 260, na ułamek sekundy jest odcięcie i samochód zwalnia o te ~5 km/h, a cała zabawa zaczyna się od nowa. Widać to na filmie poniżej. Trzeba to koniecznie zdjąć, bo choć Lex ledwo, bo ledwo – ale jeszcze by chciał więcej :-) Myślę, że do GPS’owych 270 powinien dość! Czas pokaże, bo nie zamierzam mu odpuścić 

https://youtu.be/vaHNP_tgy6Y

Znam też spalanie LPG. Przy prędkościach 220 – 260 (GPS), spalanie na trasie 250 Km wyszło… 21,5 l/100km. Faktycznie miałem jak i gdzie pędzić z ww prędkościami, praktycznie non stop. Niestety na co dzień ciężko tak będzie jechać, nawet na autostradzie, dlatego myślę, że spalanie realne na autobanie wyniesie około 18l (przy 200), oczywiście LPG ;-) A jak samochód przyjmuje gaz? Jak dla mnie nie ma ŻADNEJ różnicy! Jedzie IDENTYCZNIE! Co ciekawe, do butli mieści się 66 litrów. WOW!
21,5 * 2,15 (dzisiejsza cena) = 46,22 zł/100 km.
18 * 2,15 = 38,7 zł

Jak dla mnie ideał! Wiadomo, można to było zrobić taniej (uturbić 2JZ), ale ja poszedłem właśnie tą drogą i oczywiście, nie żałuję! :-)

Nie wiem o co Wam chodzi z tymi zapachami bez kata. U mnie katów brak, a w środku pachnąco. Czy trasa, czy miasto. Będę je wstawiać, ale to ze względu na głośny wydech, a nie zapachy… To co mnie męczy to stożek. Syczy, syczy, syczy, mam go dość...

Brat_z – tak, to mogłem być ja :D Mieszkam niedaleko.

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 24 Apr 2017, o 20:06
by owczar
W ls430 prędkość GPS i licznikowa się podobno zrownuje przy maksie. Ale tak czy inaczej licznikowo kończy się przy 260. Ja na tym liczniku nie widzę 270... Kwestia przełożenia mostu i wielkości kół.

A skąd ponad 300KM? Hamowales go?

Zapachy nie są w aucie tylko przy wydechu. Pochyl się nad wydechem i zaciagnij :)

Szczerze mówiąc spodziewałem się szybszego dobijania do Maxa. Podobnie robi to o wiele cięższy ls430. TomD niedawno wrzucał filmik.

Zastanawiam się czy stożek nie zabiera mocy. Było jakieś strojenie?

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 24 Apr 2017, o 20:38
by Ronald
On zadziwiajaco szybko dobija do 240 (licznik), a później do 260 idzie mu już zadzwiająco wolno... No a co z tym ograniczeniem elektroncznym? LS430 też ma do 260?

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 24 Apr 2017, o 21:00
by owczar
Tak, też ma do 260.

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 25 Apr 2017, o 07:18
by gmiter
To auto nie ma 283KM? Grzebałeś cos dodatkowo w silniku?

Re: [IS430] SWAP z 2.0 R6 na 4.3 V8 3UZ-FE

Posted: 25 Apr 2017, o 13:02
by Dawid0ss
Ronald wrote:Nie wiem o co Wam chodzi z tymi zapachami bez kata. U mnie katów brak, a w środku pachnąco.
To właśnie mieliśmy na myśli, że u nas pachnąco, a Ci za nami zakładają maski gazowe ;-) Katy out to w Polsce już plaga, dlatego o tym wspomniałem, że coraz częściej, jadąc za kimś, czuć syf z rury, dizel sadza, bena ogórki, LPG tudzież inne kwaszonki ;-)

Wracając do tematu. Podziwiam Twoje testy. Ja w tej budzie chyba bym się nie odważył na 260 km/h :-D Łapcie wymieniałeś ?
gmiter wrote:To auto nie ma 283KM? Grzebałeś cos dodatkowo w silniku?
Była wcześniej mowa bodajże o kompletnie nowym wydechu pod ten projekt.

Pzdr