Page 19 of 22

Re: [IS200] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Posted: 17 Jun 2014, o 16:20
by Yarecki
owczar wrote:Lubryfikacja na źle wystrojoną instalację nie pomoże. Nic nie zastąpi porządnie wystrojonej instalacji w open loop. Zamiast tej lubryfikacjj lepsze będzie strojenie po AFR.
Owczar jak widać nie dociera i nie dotrze, bo przecież najlepszy gazownik z jego okolicy tak powiedział i niech tak zostanie, sobie ludzie zarobią przynajmniej na tym "glucie" :biggrin2:

Re: [IS200] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Posted: 18 Jun 2014, o 00:16
by TmK18
No dobra a ktoś jest wstanie jakoś to technicznie wytłumaczyć ? lub czy do 1G-FE jest ewentualnie potrzebne takie smarowanie ?
O jakim strojeniu mowa ? Gdyż gaz IV generacji i mój VSI Prins z 2006 roku nie ma map itp

Co do brudnego dolotu to niestety prawda, u mnie to aż się przepływ powietrza zmniejszył :P

Re: [IS200] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Posted: 18 Jun 2014, o 09:55
by Yarecki
TmK18 wrote:No dobra a ktoś jest wstanie jakoś to technicznie wytłumaczyć ? lub czy do 1G-FE jest ewentualnie potrzebne takie smarowanie ?
O jakim strojeniu mowa ? Gdyż gaz IV generacji i mój VSI Prins z 2006 roku nie ma map itp

Co do brudnego dolotu to niestety prawda, u mnie to aż się przepływ powietrza zmniejszył :P
Prins to inna bajka, jeśli chodzi o strojenie bo jest on nieco ubogi jeśli chodzi o możliwości.
Instalcja ta bazuje na bardzo dobrym reduktorze i wtryskach, sterownik jest zrobiony pod te elementy i oprogramowany - producent dokładnie zna ich wydajności w funkcjach temperatury, czasu (zużycia) i jeszcze wiele innych parametrów i ma zaszyte wewnętrzne korekty ( fabryczne).
Pozostała większość "składaków" rządzi się innymi prawami gdyż pracują z wieloma różnymi elementami wykonawczymi które należy dobrze dobrać i wystroić, dlatego mają większe do tego możliwości.
Co do lubryfikacji to już coś wcześniej pisałem o co mniej więcej chodzi.
Miało to być lekarstwem na druciarskie montaże a nie jest. Przypomnę że jeśłi byśmy źle wystroili sterownik benzynowy, bądź sprawili, że auto będzie pracowało na niewłaściwej mieszance paliwowo-powietrznej to też nam wypali zawory i ugotuje głowicę, nie ma siły.
Gaz jest takim samym a nawet lepszym paliwem od noPB wszystko zależy od jego podania ( w jaki sposób dotrze do komory spalania ) i jeśli instalacja jest źle dobrana, nieserwisowana co jakiś czas celem sprawdzenia nastaw wymiany zużytych elementów to skutki są jakie są.
Dobry sprzęt, dobrze wystrojony nie sprawia problemów i nie ma potrzeby stosowania zbędnych dodatków.
Ludzie zakładają największą kupę na rynku ( no bo LPG ma byc tanie ) i oczekują, że to będzie jeździć poprawnie.
Najgorzej jak kierowca ma auto odporne na wszelką głupotę nie pali checka jedzie nie prychając to on nawet przeglądów nie robi bo przecież auto " jedzie".
Dopiero jak już prawie staje na drodze postanawia coś z tym zrobić i wtedy już często jest zawodach.

Re: [IS200] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Posted: 18 Jun 2014, o 10:16
by jankess
Yarecki wrote: Prins to inna bajka, jeśli chodzi o strojenie bo jest on nieco ubogi jeśli chodzi o możliwości.
Instalcja ta bazuje na bardzo dobrym reduktorze i wtryskach, sterownik jest zrobiony pod te elementy i oprogramowany - producent dokładnie zna ich wydajności w funkcjach temperatury, czasu (zużycia) i jeszcze wiele innych parametrów i ma zaszyte wewnętrzne korekty ( fabryczne).
Pozostała większość "składaków" rządzi się innymi prawami gdyż pracują z wieloma różnymi elementami wykonawczymi które należy dobrze dobrać i wystroić, dlatego mają większe do tego możliwości.
Co do lubryfikacji to już coś wcześniej pisałem o co mniej więcej chodzi.
Miało to być lekarstwem na druciarskie montaże a nie jest. Przypomnę że jeśłi byśmy źle wystroili sterownik benzynowy, bądź sprawili, że auto będzie pracowało na niewłaściwej mieszance paliwowo-powietrznej to też nam wypali zawory i ugotuje głowicę, nie ma siły.
Gaz jest takim samym a nawet lepszym paliwem od noPB wszystko zależy od jego podania ( w jaki sposób dotrze do komory spalania ) i jeśli instalacja jest źle dobrana, nieserwisowana co jakiś czas celem sprawdzenia nastaw wymiany zużytych elementów to skutki są jakie są.
Dobry sprzęt, dobrze wystrojony nie sprawia problemów i nie ma potrzeby stosowania zbędnych dodatków.
Ludzie zakładają największą kupę na rynku ( no bo LPG ma byc tanie ) i oczekują, że to będzie jeździć poprawnie.
Najgorzej jak kierowca ma auto odporne na wszelką głupotę nie pali checka jedzie nie prychając to on nawet przeglądów nie robi bo przecież auto " jedzie".
Dopiero jak już prawie staje na drodze postanawia coś z tym zrobić i wtedy już często jest zawodach.
Proponuję dać tą wypowiedź na pierwszą stronę tego tematu.
cala prawda o lpg.

Re: [IS200] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Posted: 17 Dec 2014, o 14:05
by duth

Re: [IS200] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Posted: 17 Dec 2014, o 15:56
by dommell
Hmm, parownik nie za wysoko? Nie jestem spec, ale nie powinien być poniżej poziomu zbiornika cieczy chłodzącej?
Węże z przodu prowadzone też chyba nieporozumienie, przynajmniej te wyglądają jakby miały zaraz się wkręcić w paski :)
I dobrze widzę sterownik przytwierdzony do obudowy kompa?? Chyba bym tego co to robił udusił :) :) :)
Ja tylko tak wizualnie :) co do komponentów to nie widze dokładnie co tam jest. Jak kolektor był robiony, nawierty itd. Listwy daleko, dałoby sie to upchnąć bliżej. I generalni to fajnie to wygląda do filmu SF, jak ten stwór z "Wojny światów" :) :) :)

Jest naprawde tyle fajnych zdjęć dobrych instalek, prowadzenia przewodów elektrycznych, rurek, węży itd pod maską Lexa IS200, że ja to nie wiem, co monter to inna teoria i inna pajęczyna.

Re: [IS200] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Posted: 17 Dec 2014, o 18:20
by duth
Dzięki. Chce zasięgnąć języka bo mam problem z tą instalacją... a instalatorzy chyba się już na mnie wypinają przy siódmej poprawce.

Re: [IS200] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Posted: 18 Dec 2014, o 11:43
by owczar
Jaki masz konkretnie problem?

Przydałyby się zdjęcia bez pokrywy silnika.
Te wtryskiwacze bardzo słabe. Tak jak powinno być to na nich raczej nie będzie, ale powiedzmy, że może być poprawnie.

Re: [IS200] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Posted: 18 Dec 2014, o 17:23
by Yarecki
Sorry ale monter nie myślący to mało powiedziane.
Dał golda droższego od nawet silvera czy tura które opędzą to auto pędzącym truchtem a zaoszczędzoną kasę mogli dorzucić na wtryski sensowne.
Cenowo wyszłoby ich tak samo ale jakościowo było znacznie lepiej.
Co tu mówić o jakości jak wszystko zrobione na łatwiznę.
Generalnie IS200 mimo iż wkoło silnika jest sporo miejsca to na silniku właściwie go nie ma i trzeba sporo pracy, potu by to sensownie ułożyć i zmieścić pod filtrem aby nic nie podnosiło pokrywy bo wtedy wiadomo nieszczelność na przepustnicy murowana.
"Takiego druta ostatnio ukręciłem" dla porównania, fota w trakcie jeszcze ale już niemal koniec.
Kolektora nie zdjął bankowo, przy is200 z AT , które jest na zdjęciu upierdliwy jest bagnet skrzyni, który skutecznie nie pozwala spokojnie pracować :biggrin2:

Re: [IS200] FOTY INSTALEK , PODPOWIEDZI I CIEKAWE ROZWIĄZANI

Posted: 24 Aug 2015, o 18:44
by sp7vtq
Ja wrzucę swoje trzy grosze. Instalacja Landi Renzo OMEGAS wydaje mi się że makaroniarze dobrze pomyśleli jak ją zamontować.
lpg00.jpg
(105.08 KiB) Downloaded 274 times
lpg04.jpg
(109.63 KiB) Downloaded 274 times
lpg03.jpg
(99.61 KiB) Downloaded 274 times