Page 3 of 5

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Posted: 25 Dec 2015, o 14:30
by rafi440
infidel wrote:Obstawiam termostat,przerabiałem temat dwa tygodnie temu.Wymieniłem termostat,przy okazji płyn chłodniczy i wszystko wróciło do normy.
Dzięki za odpowiedź. A orientujesz się jakie obroty powinien trzymać na zimnym i rozgrzanym silniku?

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Posted: 25 Dec 2015, o 16:04
by czech4
Coś nie jestem przekonany że to wina termostatu.U mnie obroty po odpaleniu też wysokie ok.2000 .

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Posted: 25 Dec 2015, o 22:37
by blue
Obroty na poziomie 2000 obr./min. zaraz po odpaleniu są prawidłowe. Powinny spaść po kilkudziesięciu sekundach do jakichś 1500 obr./min. (im chłodniej, tym dłużej będą sięwysoko utrzymywały).
Jeśli po rozgrzaniu obroty utrzymują się na 650 obr./min. i nie falują, to wszystko jest w porządku.

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Posted: 25 Dec 2015, o 23:27
by czech4
U mnie po czyszczeniu przepustnicy są takie objawy jeśli tak ma być to jestem spokojny.

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Posted: 26 Dec 2015, o 07:25
by rafi440
U mnie na rozgrzanym jest około 1.0 RPM na jalowym. Chyba że wbije np. Drive to obroty opadaja do trzeciej kreski :mda: ( nie wiem ile to jest dokladnie)

Silnik zimny = wysokie obroty

Posted: 26 Dec 2015, o 10:25
by ArtIS
U mnie zaraz po starcie jest podobnie. Tak już chyba ma być..:)

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Posted: 26 Dec 2015, o 12:32
by Yarecki
Wysokie obroty po zimnym starcie mają być wysokie - w okolicy 1500-2000 bo jest to realizacji strategii szybkiego rozgrzania katalizatora.
Oczywiście im cieplej tym rpm troche niższe.

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Posted: 29 Dec 2015, o 20:43
by blue

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Posted: 29 Dec 2015, o 21:03
by czech4
U mnie identycznie tak samo

Re: Silnik zimny = wysokie obroty

Posted: 30 Dec 2015, o 09:52
by rafi440
No dobra, to w is 200 może i tak jest ok ... Do tego dochodzi fakt iż przy takich obrotach i malualnej skrzyni biegów, przeniesienie napędu regulujesz sobie sprzeglem. Mi osobiście chodziło o odpowiednie trzymanie obrotów w is 300 + automat