Page 3 of 5

Re: Odpalanie z pilota

Posted: 13 Oct 2015, o 23:19
by owczar
To system aktywny, nie pasywny. Taki myk nie przejdzie.

Re: Odpalanie z pilota

Posted: 14 Oct 2015, o 09:11
by kale
Do webasta drugi aku bezwzględnie.
nie mogę sobie pozwolić na rozładowanie baterii
Mało które auto wyposażone w webasto posiada drugi akumulator. Webasto kontroluje napięcie na akumulatorze i jeśli jest poniżej określonej wartości nie włączy się bądź wyłączy jeśli granica została przekroczona w trakcie pracy. Możliwości żebyś nie odpalił raczej nie ma.

Re: Odpalanie z pilota

Posted: 14 Oct 2015, o 09:21
by owczar
Może i mało które, ale trzeba rozróżnić dogrzewacze i ogrzewania postojowe. Przykładowo wszystkie Mazdy wyposażone w to drugie miały dedykowany akumulator. Jeśli chcesz w pełni korzystać z dobrodziejstw tego urządzenia to niestety musisz mieć osobny akumulator. Te limity napięcia w thermo top c są bardzo niskie. Przykładowo w moim jest 10,8 V. Odpalić auto przy takim napięciu podczas mrozów jest niemożliwe, nawet lekko tozgrzane. Temat przerabialem i współdzielenie akumulatora go zabija. Miałem o 20Ah wiekszy niż dedykowany. Jako nówka pierwszą zimę dawał radę. Drugą auto ze 3 razy nie odpalilo. Włączam na 15-25min na postoju. Akumulator trafił na gwarancję, bo utracił okolo 30% pojemności. Roszczenia zostały odrzucone - opad masy czynnej. Zgodnie z instrukcją nie można go cyklicznie rozladowywac nawet o 10% pojemności. Jak mam 74Ah, to zimą do dyspozycji mam jakieś 45. Jak webasto wciągnie 10Ah, to już 20% pojemności. I tak dwuletnia Yuasa zakończyła żywot, a żonę musiałem 3 razy odpalać z kabli. Po 3 razie wpadł drugi akumulator.

Można użyć jednego aku, ale pod warunkiem że jest przystosowany do pracy cyklicznej - niektóre agm i żelowe. Jednak jego życie można z góry policzyć. Po kalkulacji wychodzi taniej dodatkowy mały akumulator, nawet gdybyś miał go zmieniać co 2 lata.

Re: Odpalanie z pilota

Posted: 14 Oct 2015, o 09:23
by maniek_ls400
kale wrote:
Do webasta drugi aku bezwzględnie.
Możliwości żebyś nie odpalił raczej nie ma.
Jeśli jest dobrze zintegrowane/dedykowane. Kilka razy mój LS400 ledwie, ledwie się podniósł po używaniu webasto przy dużych mrozach.

Re: Odpalanie z pilota

Posted: 14 Oct 2015, o 11:23
by endrju1
Zacznijmy od tego, że prawdziwe webasto nie jest elektryczne, a na paliwo... Wg mnie przy prawdziwych mrozach żaden elektryczny podgrzewacz nie jest w stanie ogrzać wnętrza auta, do tego trzeba by było dmuchawę ok 1kW, a taka na akumulatorze 20Ah pochodzi przy dobrym wietrze kilka minut i ledwo lekko ogrzeje wnętrze, nie mówiąc nic o silniku.
Ale jako że auto tak jak piszesz stoi na prywatnym terenie, to najmniej problematycznie (i co najważniejsze bezingerencyjnie) i najtaniej było by wieczorem pociągnąć przedłużacz z domu i w aucie wstawić farelkę czy inny grzejnik elektryczny, a potem w domu z rana podłączyć do gniazdka.

Re: Odpalanie z pilota

Posted: 14 Oct 2015, o 11:54
by owczar
A kto tutaj pisał o elektrycznych podgrzewaczach? :)

Re: Odpalanie z pilota

Posted: 14 Oct 2015, o 12:05
by endrju1
To skąd takie pobory prądu, że trzeba drugi aku? Pompka + wentylator aż tyle prądu nie biorą.

Re: Odpalanie z pilota

Posted: 14 Oct 2015, o 12:56
by owczar
Hmm, no to byś się zdziwił :)

Pompka wody, pompa powietrza (która naprawdę ostro się kręci), pompka paliwa, grzałka w fazie rozruchu ssie prąd jak glupia. I na deser dmuchawa, która w zależności od obrotów wciągnie sama więcej niż webasto. Jak masz climatronic to dodatkowo zasilasz układ sterowania z tyrystorem albo robisz uklad zasilania z redukcją napięcia żeby ograniczyć obroty dmuchawy.

I ostatnia kwestia. Przy -20 masz do dyspozycji 60% procent pojemności. Jak weźmiemy pod uwagę ze z każdym cyklem pojemność spada to okazuje się, że masz może 40-45 % pojemności nowego w temp 20 stopni.

Re: Odpalanie z pilota

Posted: 14 Oct 2015, o 14:38
by kale
owczar 3 lata temu zakładałem w swojej corolli ThermoTop C (analogowe, pełne ogrzewanie nie dogrzewacz) bez drugiego akumulatora. Przez 3 zimy ani razu nie miałem problemów z odpaleniem auta. W zimie bardzo często bywam w górach.Miałem kilka razy sytuację, że webasto nie ruszyło z powodu słabego akumulatora ale po jeździe i ponownym włączeniu ruszyło. Być może ktoś wielokrotnie odpalał auto i jeździł na krótkich dystansach uprzednio włączając Webasto.

Re: Odpalanie z pilota

Posted: 14 Oct 2015, o 14:52
by owczar
U mnie webasto zawsze ruszyło ale rozrusznik juz nie. Wszystko zależy od progu ustawionego w piecu. U mnie jest 10,8. Niskie - ale może właśnie pochodzi z auta gdzie było dedykowane aku. Auto jest uzytkowane na odcinku 25km - czas jazdy 30 - 40 min. Webasto jest odpalane za każdym razem. Może gdyby był próg 11,6 jak w niektórych piecach to nie byłoby problemu z odpaleniem auta - ale nie mógłbym go używać 2 razy dziennie przed i po pracy. Ale cóż za pożytek z webasta jak nie mogę go odpalić bo jest za niskie napięcie... Wszystko zależy od warunków użytkowania. Moje jest używane intensywnie. :)

Wczoraj pisałem z kolegą - pytałem czy jego aku jeszcze żyje. Odpisał ze tak, się webasto nie odpala na postoju przez spadek napięcia. Moje odpali nawet na 11v.