Page 3 of 5
nierówna praca na N oraz błędy
Posted: 24 Oct 2015, o 19:30
by muzz
Przegrzanie?
Re: nierówna praca na N oraz błędy
Posted: 24 Oct 2015, o 20:00
by carsik
dobrze idzie, która i dlaczego?
nierówna praca na N oraz błędy
Posted: 24 Oct 2015, o 20:19
by muzz
Ciemna. Dlaczego nie wiem. Aż tak dobrze jeszcze 3uz nie znam.

Re: nierówna praca na N oraz błędy
Posted: 24 Oct 2015, o 20:49
by carsik
ej, no dobrze Ci idzie. To proste, kiedy olej ciemnieje wiadomo, bo został przegrzany. A wysoka temperatura bierze się z wysokiego AFR. Za mało paliwa było. Stąd na tej stronie podparte zawory wydechowe w większości i wypadanie zapłonów na cylindrach.
Nie ma znaczenia jaki to silnik, w każdym dzieją się podobne zjawiska.
nierówna praca na N oraz błędy
Posted: 24 Oct 2015, o 20:58
by muzz
No w sumie tak. Każda inna przyczyna zrobiła by podobne spustoszenie w obu głowicach.
Re: nierówna praca na N oraz błędy
Posted: 24 Oct 2015, o 21:59
by owczar
A co było przyczyną różnego AFR?
Re: nierówna praca na N oraz błędy
Posted: 24 Oct 2015, o 22:06
by Yarecki
owczar wrote:A co było przyczyną różnego AFR?
Złe zasilenie w LPG jednej ze stron.
Trochę to dziwne bo to auto w normalnym użytkowaniu lata w CL właściwie zawsze więc sobie coś skoryguje, natomiast korzystanie OL świadczy iż było dobrze upalane.
Jeśli nie było to znaczy że ma przebieg x 2 o czym świadczył jego stan i cena w Niemczech.
Re: nierówna praca na N oraz błędy
Posted: 24 Oct 2015, o 22:09
by owczar
U mnie na PB tez były różne kolory. Luzy zaworowe były identyczne. Ciemniejsza była ta od strony gdzie wprowadzona jest odma.
Re: nierówna praca na N oraz błędy
Posted: 25 Oct 2015, o 10:18
by carsik
obecność odmy w pokrywie nie ma nic wspólnego z barwą oleju a już szczególnie z asfaltem, który ten olej zostawia na głowicy i pokrywie. Co do faktycznych przyczyn trzeba będzie poszperać jak uruchomię silnik. Na razie czekamy na trochę drobiazgów z ASO i po poskładaniu będziemy się martwić, silnik ma pracować należycie i bez błędów. Być może to wina Sondy a może coś nie tak z LPG, valteki to raczej mało dokładne wtryskiwacze, a widać że listwy są różne więc coś było już kombinowane
Re: nierówna praca na N oraz błędy
Posted: 25 Oct 2015, o 10:30
by owczar
Ok, ale jak wytłumaczyć różnicę kolorów, jeśli auto jeździło tylko na PB, a korekty ltft na obu bankach były niemal identyczne? Gdyby rzeczywiście na jednym było za ubogo to korekty byłyby o wiele niższe od drugiego. Poogladalem trochę zdjęć z usa i wiele wałków rozrządu wygląda tam jak tutaj ten ciemniejszy.