[Is200] dziwne dźwięki za schowkiem

Problemy dotyczące modelu IS
User avatar
Damian87
Lex Driver
Posts: 674
Joined: 11 Jul 2011, o 14:53
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: łódzkie
Contact:

Re: [Is200] dziwne dźwięki za schowkiem

Post by Damian87 »

już nie pierwszy raz przeglądam ten filmik i nie widzę aby cokolwiek gościu tam czyścił :blush:
pewnie jak rozbiorę to będzie widać co trzeba zrobić :)
jes
Lex user
Posts: 124
Joined: 30 Oct 2010, o 20:44
Model Lexusa: GS 450H
Skąd:: Skoczów
Contact:

Re: [Is200] dziwne dźwięki za schowkiem

Post by jes »

Film jak film - szczególnie podoba mi się moment jak pokazuje w jaki sposób i czym odkręcał/przykręcał śruby :doh:

Chcąc odkręcić śrubę za rurkami trzeba się zaopatrzyć w "giętki" śrubokręt lub zrobić sobie coś takiego jak na zdjęciu.
Po rozmontowaniu nie ma dojścia do ścieżek (w servach z Anglików jest bo są odwrotne :dance3: ) więc trzeba sobie zrobić otwór technologiczny przez który będziemy czyścić ścieżki potencjometru. Kręć kółkiem i przesuwaj wacik po promieniu, często wymieniaj, aż będzie prawie czyste. Całkiem czyste nie będzie bo zciera się węgiel ze ścieżek.
Wacik nasączaj IPA. Później koncerwacja - ja użyłem płynu jak na zdjęciu, ale może być cokolwiek do konserwacji styków elektrycznych. Nasącz wacik i rozprowaź po całej powierzchni.
Na koniec zalep taśmą otwór, zamontuj, wodzik i ramie współpracujące nasmaruj białym smarem.
I tyle :ok:
Attachments
kluczyk.jpg
kluczyk.jpg (28.15 KiB) Viewed 1853 times
servo1.jpg
servo1.jpg (38.93 KiB) Viewed 1853 times
Servo konserwacja.jpg
Servo konserwacja.jpg (48.56 KiB) Viewed 1853 times
User avatar
brat_z
Lex user
Posts: 263
Joined: 26 Feb 2015, o 15:56
Model Lexusa: is200
Skąd:: Warszawa
Contact:

Re:

Post by brat_z »

Damian87 wrote:Brat_z czyli ta zębatka ba silniku ma iść bardziej s stronę silnika czy w przeciwna stronę?

Mam jeszcze pytanie do tych co już wykręcił to serwo, jak odkręcić śróbe za rurkami od nagrzewnicy? Trzeba je odgiąć czy jak? Bo nie ma dojścia a nie chce niczego połamać...

Jak już pisałem wcześniej masz dwie opcje ponieważ zębatka silnika będzie i tak zazębiona ze ślimacznicą. Ja podłożyłem i przykleiłem kawałek płaskiego plastiku w miejscu "A" na zdjęciu:

Image

Możesz też przesunąć metalową mosiężną (blaszkę, dystans na drugim zdjęciu "B") w lewo i podkleić jakimś superglutem:) W ten czy inny sposób skasujesz luz i powinno być ok;)
Post Reply

Return to “IS”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests