Page 3 of 3

Re: [Is200] dziwne dźwięki za schowkiem

Posted: 10 Jan 2016, o 14:43
by Damian87
już nie pierwszy raz przeglądam ten filmik i nie widzę aby cokolwiek gościu tam czyścił :blush:
pewnie jak rozbiorę to będzie widać co trzeba zrobić :)

Re: [Is200] dziwne dźwięki za schowkiem

Posted: 10 Jan 2016, o 15:47
by jes
Film jak film - szczególnie podoba mi się moment jak pokazuje w jaki sposób i czym odkręcał/przykręcał śruby :doh:

Chcąc odkręcić śrubę za rurkami trzeba się zaopatrzyć w "giętki" śrubokręt lub zrobić sobie coś takiego jak na zdjęciu.
Po rozmontowaniu nie ma dojścia do ścieżek (w servach z Anglików jest bo są odwrotne :dance3: ) więc trzeba sobie zrobić otwór technologiczny przez który będziemy czyścić ścieżki potencjometru. Kręć kółkiem i przesuwaj wacik po promieniu, często wymieniaj, aż będzie prawie czyste. Całkiem czyste nie będzie bo zciera się węgiel ze ścieżek.
Wacik nasączaj IPA. Później koncerwacja - ja użyłem płynu jak na zdjęciu, ale może być cokolwiek do konserwacji styków elektrycznych. Nasącz wacik i rozprowaź po całej powierzchni.
Na koniec zalep taśmą otwór, zamontuj, wodzik i ramie współpracujące nasmaruj białym smarem.
I tyle :ok:

Re:

Posted: 11 Jan 2016, o 10:07
by brat_z
Damian87 wrote:Brat_z czyli ta zębatka ba silniku ma iść bardziej s stronę silnika czy w przeciwna stronę?

Mam jeszcze pytanie do tych co już wykręcił to serwo, jak odkręcić śróbe za rurkami od nagrzewnicy? Trzeba je odgiąć czy jak? Bo nie ma dojścia a nie chce niczego połamać...

Jak już pisałem wcześniej masz dwie opcje ponieważ zębatka silnika będzie i tak zazębiona ze ślimacznicą. Ja podłożyłem i przykleiłem kawałek płaskiego plastiku w miejscu "A" na zdjęciu:

Image

Możesz też przesunąć metalową mosiężną (blaszkę, dystans na drugim zdjęciu "B") w lewo i podkleić jakimś superglutem:) W ten czy inny sposób skasujesz luz i powinno być ok;)