Page 3 of 4

Re: Interfejs do chiptuningu , dpf off , egr off itd

Posted: 10 Apr 2016, o 13:53
by ledziu
Panowie ale cały czas przy dłubaniu w ECU n/a mówi się o czarodziejskiej mocy a co z resztą?
I co ciekawe z kim nie rozmawiam to jak proszę o dowody pomyślnie przeprowadzonych modów jedyne co jest to dupo hamownia albo kolega jeździł ferrari i wydaje mu się że w moi civicu 1,4 jest potencjał :doh:
Jak na tą chwilę jedyne co wydaje mi się realne bez ponoszenia konkretnych kosztów i w miarę mierzalne były tuny e36 2,8 chociaż nie sprawdzałem tego po swojemu :biggrin2:

Więc jeżeli nie ruszycie Nm nie zadbacie o jego przebieg ale w/g Waszych wymagań a nie ECU to zabawy w przyrosty pałera w n/a bez $$$ są nic nie warte.

Re: Interfejs do chiptuningu , dpf off , egr off itd

Posted: 10 Apr 2016, o 15:01
by Miłosz
RL przed i po i myślę sprawa będzie mniej więcej wyjaśniona czy jest jakiś efekt , bo co hamowania to inny wynik. Jakby co to wiem kto na pomorzu i wawie ma. A tutaj macie pomiary różnych ciekawych aut głównie naszych krajowych ;)

https://www.facebook.com/pomiaryRaceLogic/?fref=ts

Ja się bawiłem racedroid na androida bo jakoś zawsze mnie omijał wyjazd do borska i wychodziło mi 7,6s 0-100 czyli stawiam że na RL 8s by pokazało więc auto serie trzymało ;)

Re: Interfejs do chiptuningu , dpf off , egr off itd

Posted: 10 Apr 2016, o 15:54
by ledziu
Miłosz wrote:RL przed i po i myślę sprawa będzie mniej więcej wyjaśniona czy jest jakiś efekt , bo co hamowania to inny wynik. Jakby co to wiem kto na pomorzu i wawie ma. A tutaj macie pomiary różnych ciekawych aut głównie naszych krajowych ;)

https://www.facebook.com/pomiaryRaceLogic/?fref=ts
RL wyjaśnia dużo ale na 100% nie wyjaśni Ci tego czy auto n/a po modach jest fajniejsze do jazdy i czy różnica jest tylko w ułamkowych cyferkach stopera.
I pół bidy jakby mody dały konkretne zejście z czasami na RL ale jak będą to mierne różnice to znowu jest fikcja...

Generalnie z własnego doświadczenia (robiłem próby) wiem że moc nie jest wyznacznikiem szybkości auta, wiem też że RL jest bliski wyznaczenia tego co jest szybsze ale dalej obracamy się tylko w przypuszczeniach więc do momentu zebrania tej wiedzy w jednym miejscu możemy sobie tylko teoretyzować.

Najlepiej byłoby mieć wykresy z jednej hamki seria vs mod, wynik z RLa robiony w jednym czasie no i ustawka z kreską+rolką co i tak dalej zostawia w dużej nie wiadomej frajdę z jazdy...

A zapewniam Cię że dobry wynik na hamce albo na RL nie oznacza fajnych odczuć już nie wspominając o tym że zazwyczaj porównanie aut fejs tu fejs wywraca poglądy kierowników do góry nogami.

Więc jak teraz robię mody trochę mocniejsze (swojego auta) to możesz uwierzyć lub nie ale ani razu nie zapytałem szpenia o moc docelową... i sprzedam Ci ciekawostkę mój brat włożył w silnik grube $$$ a moc nie wzrosła więcej niż 5% :biggrin2: za to jazda zmieniła się o 100%... więc to jest jeden z powodów przez który śmieszą mnie rozmowy o mocy czy coś ma 200km czy 219,1km przy 8k.rpm. :sarcastic:
A następna ciekawostką może być to że mój obecny set-up słabszy od brata set-up-u 2015r o mniej więcej 50km zakładam że będzie fajniejszy w odczuciach i tak samo szybki więc :biggrin2: :?:

p.s

Chociaż fuckt fucktem że w kategorii szybkości RL jest najbliższe prawdy :ok:

Re: Interfejs do chiptuningu , dpf off , egr off itd

Posted: 10 Apr 2016, o 16:13
by Miłosz
Ledziu zgadzam się ze wszystkim , dodam jeszcze jedno popularne sformułowanie - kreski nie jadą. Aczkolwiek cyferki każdy lubi , ja też :D
A co do szybkości auta to niestety ale masa również zabija osiągi , teraz mam o 7 koni więcej , o momencie to już nawet nie wspominam, a żółw masakryczny jest w porównaniu do byłego auta. I najgorsze co mnie boli to że nie czuć tak tego przyspieszenia w lexie :/ Do jazdy na wprost dużo nie potrzeba , ale jak się np założy niskoprofilowe 18 , do tego zrobi całe zawieszenie wszystkie gumy, wrzuci kit weiteca to w zakrętach jest poezja ;)

Re: Interfejs do chiptuningu , dpf off , egr off itd

Posted: 10 Apr 2016, o 16:24
by carsik
ledziu wrote:Panowie ale cały czas przy dłubaniu w ECU n/a mówi się o czarodziejskiej mocy a co z resztą?
I co ciekawe z kim nie rozmawiam to jak proszę o dowody pomyślnie przeprowadzonych modów jedyne co jest to dupo hamownia albo kolega jeździł ferrari i wydaje mu się że w moi civicu 1,4 jest potencjał :doh:
Jak na tą chwilę jedyne co wydaje mi się realne bez ponoszenia konkretnych kosztów i w miarę mierzalne były tuny e36 2,8 chociaż nie sprawdzałem tego po swojemu :biggrin2:

Więc jeżeli nie ruszycie Nm nie zadbacie o jego przebieg ale w/g Waszych wymagań a nie ECU to zabawy w przyrosty pałera w n/a bez $$$ są nic nie warte.
tłumaczę to wielokrotnie, ale może jakiś słabo przekonywujący jestem.

Re: Interfejs do chiptuningu , dpf off , egr off itd

Posted: 11 Apr 2016, o 09:25
by owczar
Miłosz wrote:Ledziu zgadzam się ze wszystkim , dodam jeszcze jedno popularne sformułowanie - kreski nie jadą. Aczkolwiek cyferki każdy lubi , ja też :D
A co do szybkości auta to niestety ale masa również zabija osiągi , teraz mam o 7 koni więcej , o momencie to już nawet nie wspominam, a żółw masakryczny jest w porównaniu do byłego auta. I najgorsze co mnie boli to że nie czuć tak tego przyspieszenia w lexie :/ Do jazdy na wprost dużo nie potrzeba , ale jak się np założy niskoprofilowe 18 , do tego zrobi całe zawieszenie wszystkie gumy, wrzuci kit weiteca to w zakrętach jest poezja ;)

Miłosz, wybrałeś jeden z najmniej udanych silników w lexie...

Re: Interfejs do chiptuningu , dpf off , egr off itd

Posted: 11 Apr 2016, o 10:16
by Miłosz
owczar wiem , ale motor był wymieniany w 2013r w lexie w aso , a że chciałem mieć diesla to i wyszło takie coś ;) Szukałem głównie jakiegoś e90/91 ale bardzo słabo z tym na rynku , większość to zamęczona życiem po przygodach. Dlatego uznałem że może spróbować znaleźć jakiś substytut bmw. A z drugiej strony auto to nie tylko silnik ale w tego nie będę nic wkładał , poza pierdołami eksploatacyjnymi.

Re: Interfejs do chiptuningu , dpf off , egr off itd

Posted: 18 May 2016, o 21:49
by Miłosz
Dostałem parę fotek raz użytego sprzętu na własne potrzeby , jakby ktoś chciał to mogę kontakt podrzucić , cena jak pamiętam 700 funtów pewnie do negocjacji.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Re: Interfejs do chiptuningu , dpf off , egr off itd

Posted: 18 May 2016, o 23:13
by carsik
:biggrin2: raczej kiepski żart, to coś zgrubsza przypomina to co jest w K-tagu ma tylko jeden brak, bo nie ma wpinki na kabel ENA. Poza tym jest całe mnóstwo płyt w sterownikach i sporo wersji oprogramowania. Dzisiaj robiłem HILUXA i tylko tutaj jest kilkanaście możliwości wyboru.

Re: Interfejs do chiptuningu , dpf off , egr off itd

Posted: 18 May 2016, o 23:28
by Miłosz
carsik nie znam się na tym sprzęcie dlatego podrzuciłem więcej fotek jakie dostałem :pijak: Czytając po interntach ponoć działa to rozwiązanie. Ja to tylko miałem styczność z mppsem i przeróbką kdcan pod galletto :D