Page 3 of 4

Re: Łożysko / tarcze tył - jakie? - GS 430 MK3

Posted: 18 Jan 2017, o 10:20
by owczar
Ja założyłem TRW u siebie z tyłu. Pylą niemiłosiernie. Kiedy na felgach z przodu nie ma prawie pyłu, to tylne są czarne. Dodatkowo ostatnio zauważyłem, że coś było w klocku i zrobiło mi dość głębokie nacięcie na tarczy.

Re: Łożysko / tarcze tył - jakie? - GS 430 MK3

Posted: 18 Jan 2017, o 10:53
by piotrek_camry
Zawsze jak miałem kontakt z TRW to pyliły i piszczały :down:

Re: Łożysko / tarcze tył - jakie? - GS 430 MK3

Posted: 18 Jan 2017, o 10:58
by lexgs
Hej,
Od siebie moge dodac, ze jakies 3 miesiace temu (~10kkm) wymienialem u siebie przod tarcze i klocki - wszystko ATE. Hamuja bardzo dobrze, niespecjalnie pyla, nie piszcza.
W poprzednim aucie mialem zestaw ATE tarcze + klocki textar i tez bardzo dobrze to dzialalo (na jednych klockach zrobilem wtedy ok 150kkm...)

Pzdr.

Re: Łożysko / tarcze tył - jakie? - GS 430 MK3

Posted: 18 Jan 2017, o 11:01
by owczar
150kkm? U mnie klocki textar wytrzymały ok 25kkm.

Re: Łożysko / tarcze tył - jakie? - GS 430 MK3

Posted: 18 Jan 2017, o 11:51
by michalllw
Wiem że TRW pylą dlatego zrezygnowałem z chromów i kupiłem takie fele na których śladu pyłu nie będzie, chodzi mi tylko o piszczenie. Często jest tak że gdy jest twardy klocek to nie pyli ale piszczy a ja wolę chyba pylenie od piszczenia, zastanawiało mnie tylko czy ktoś miał podobny problem dlatego że to dziwne że w trzech autach miałem podobny przypadek

Re: Łożysko / tarcze tył - jakie? - GS 430 MK3

Posted: 18 Jan 2017, o 11:53
by lexgs
owczar wrote:150kkm? U mnie klocki textar wytrzymały ok 25kkm.
Tez bylem zdziwiony... fakt, glownie trasa i raczej lekkie auto (choc szybkie ;) ), tym niemniej jak czytam, ze ludzie wymieniaja wlasnie po ~25kkm, to sam nie wiem..., na pewno sposob jazdy i waga auta ma znaczenie.
Jestem ciekaw ile obecny zestaw wytrzyma z tym autem, duzo jezdze, wiec moze niedlugo sie dowiemy.

Pzdr.

Re: Łożysko / tarcze tył - jakie? - GS 430 MK3

Posted: 18 Jan 2017, o 12:01
by owczar
Ferodo premier nie piszczą, nie pylą i hamują rewelacyjnie. TRW na tylnej osi co prawda też nie piszczą, ale tak jak pisałem - pylą niemiłosiernie. Tym bardziej, że to tylko tylna oś.

Masz pełen komplet blaszek antywibracyjnych?

http://japancars.ru/index.php?route=cat ... lk_id=4705

W klockach ferodo są blachy z coś ala gumowaną warstwą. Dość ciekawe rozwiązanie.

Re: Łożysko / tarcze tył - jakie? - GS 430 MK3

Posted: 18 Jan 2017, o 16:02
by LinkPL
Z klockami wiąże się jedna bardzo ważna sprawa ... jak się na prawdę zasuwa, no wiadomo jest czym ... to po 2-3 ostrzejszych hamowaniach na gównianych klockach, rozgrzanych do granic możliwości nie dało się zahamować po raz 4-5 ... zwęglona warstwa cierna i gorąca tarcza po prostu ślizgają się po sobie. Dobry klocek tej przypadłości nie ma i tak ... miałem u siebie, jakieś bosh, ate, trw i dopiero jak kupiłem ori w ASO to auto hamowało bez względu na to ile razy hamowałem i w jakiej temperaturze ... tak jak to któryś wrzucił klocki od is220 w oryginalnych pudełkach są klocki Textar i takie później kupowałem. U mnie zestaw na przód to 20-25k km, tył nie więcej jak 50k km ...

Blaszki konieczne, ponieważ bez nich każdy klocek będzie piszczał. Ja u siebie domawiałem, bo mi kiedyś majster wyjął, bo liczył na te gumki, czy taśmy klejące po zewnętrznej stronie klocka ... do GS-a komplet na przód 120 PLN ... jakoś tak chyba ...
michalllw wrote:
LinkPL wrote:
michalllw wrote:NTY też jest spoko, mój mechanik montował takie nie raz i ponoć ma bardzo dobre opinie a w tej cenie możesz sobie spokojnie dwa kupić
Ciekawe czy Twój mechanik jeździł tym co zrobił ...

Pozdrawiam
Link
Tak, jakaś Mazda suvowata zrobila na tym 80k a na Oyodo ile zrobiło?
Oyodo na razie zrobiło nie dużo ... jakieś 20-30 na pewno ... na razie jest ok. Z tym huczeniem winne były opony ... :D


Pozdrawiam
Link

Re: Łożysko / tarcze tył - jakie? - GS 430 MK3

Posted: 18 Jan 2017, o 16:21
by owczar
U mnie obie blaszki antywbiracyjne nie weszły z klockami ferodo. Zamiast dwóch dałem 1. Sporo już przejechałem i jest cisza.

OEM klocki w LS430 wcale nie były takie dobre. Na goracych tarczach hamowanie było zauważalnie gorsze.

Tak czy inaczej te blaszki warto sprawdzić.

Re: Łożysko / tarcze tył - jakie? - GS 430 MK3

Posted: 18 Jan 2017, o 20:28
by superkb
tez mam ten problem po wymianie wlasnie na TRW. Problemem byli amatorzy z Norauto. Namieszali tak w tej prostej czynnosci że masakra. Oddałem potem drugi raz auto do serwisu autoryzowanego i cos tam pogrzebali. Jest lepiej, auto tylko czasem piszczy na starcie, jak dłuzej postoi (wczesniej piszczało niemal w dowolnym momencie) . Wiec tak to u mnie wyglada