Page 3 of 11
Re: [IS 200] Spalanie /Benzyna /LPG
Posted: 15 Feb 2011, o 12:52
by krakus25
Benzyna
trasa 8-9 l/100
miasto 12-13,5 l/100 (dużo świateł po drodze do pracy, i ruszanie ze świateł nie jest w żółwim tempie)
Re: [IS 200] Spalanie /Benzyna /LPG
Posted: 6 Mar 2011, o 20:38
by Travis
IS200
Pb95/98 Miasto 15-16L, mieszana jazda - 13L, trasa 10L. Spalanie wysokie bo jak to było w pewnym polskim filmie: "bo lubie zapier%al#ć"
Powiedzcie mi tankuje ktoś z was 100 oktanowe paliwo? np Shell V-Power? Jest jakaś różnica między 98 a 100 albo 95 a 100? Bo wczoraj jak tankowałem to zastanawiałem się czy nie zalać V-powera tylko nie wiedziałem czy można lać takie paliwo do is'a
Re: [IS 200] Spalanie /Benzyna /LPG
Posted: 6 Mar 2011, o 21:18
by carinus
Travis-możesz lać wszystko tylko nic Ci to nie da.Im wiekszy oktan tym więcej płacisz za drogie dodatki w paliwie a dostajesz mniej samego paliwa.Jezeli Twój silnik nie wymaga paliwa wysokooktanowego to poszukaj sprawdzonej stacji z dobrą Pb95 i nie marnuj kasy na zbędne oktany.
Re: [IS 200] Spalanie /Benzyna /LPG
Posted: 6 Mar 2011, o 22:04
by Travis
carinus wrote:Travis-możesz lać wszystko tylko nic Ci to nie da.Im wiekszy oktan tym więcej płacisz za drogie dodatki w paliwie a dostajesz mniej samego paliwa.Jezeli Twój silnik nie wymaga paliwa wysokooktanowego to poszukaj sprawdzonej stacji z dobrą Pb95 i nie marnuj kasy na zbędne oktany.
i takiej odpowiedzi oczekiwałem... wcześniej jak jeździłem dieslem i tankowałem teoretycznie lepsze paliwo nie widziałem żadnej różnicy. Tak że nie warto przepłacać... a paliwko coraz droższe... wczoraj jak tankowałem to było 4,89 za PB95 a dzisiaj już na Lotos widziałem 5,09

a za V-power 5,25

Re: [IS 200] Spalanie /Benzyna /LPG
Posted: 7 Mar 2011, o 12:46
by konik_80
Kiedyś na próbę wlałem zamiast 95 to cały bak V-Power Racing 99+ to lepiej się fura zbierała na tym paliwie. Na zwykłym V-Power w stosunku do 95 nie widziałem żadnej różnicy ani w dynamice ani w spalaniu - tak samo 95 a zwykła 98 a jak nie widać różnicy to nie ma sensu przepłacać.
Re: [IS 200] Spalanie /Benzyna /LPG
Posted: 7 Mar 2011, o 13:32
by tomione
japońskie silniki lubią wysokooktanowe zupki , teoretycznie spalanie spadnie ze względu na większą sprawność paliwa , przy tej samej technice jazdy ...
u mnie jest wręcz odwrotnie , silnik żywszy i nie muli tak bardzo poniżej 3500

zachęca do kręcenia
Re: [IS 200] Spalanie /Benzyna /LPG
Posted: 7 Mar 2011, o 13:52
by po_bandzie
tomione wrote:japońskie silniki lubią wysokooktanowe zupki , teoretycznie spalanie spadnie ze względu na większą sprawność paliwa , przy tej samej technice jazdy ...
u mnie jest wręcz odwrotnie , silnik żywszy i nie muli tak bardzo poniżej 3500

zachęca do kręcenia
a ja ci powiem, ze jak sie ma auto z usa, to slyszalem pogloski, ze komp jest tak ustawiony, ze i na 91 oktanowce śmiga, więc ja do siebie tylko raz spróbowałem 98 i stwierdziłem, że to bez sensu.
Re: [IS 200] Spalanie /Benzyna /LPG
Posted: 7 Mar 2011, o 16:28
by tomekb
nie ma sensu lac 98 jesli auto jest na 95 i tyle chyba ze ktos ma za duzo kasy. ogólnie na 95 prawidlowo chodzi to poc wyzócac pieniadze i tak tyle samo spali na 95 co 98
Re: [IS 200] Spalanie /Benzyna /LPG
Posted: 7 Mar 2011, o 21:09
by carinus
Panowie,problem liczby oktanowej paliwa to temat rzeka i mozna o tym pisać dużo.Japonia była (a może jest) jedynym krajem w którym jest dostepne na stacjach paliwo chyba ok 108okt.Wszystko zaczyna sie od technologi wykonania i wysilenia silnika.Im wyższy stopień sprężania tym musi być większa odporność paliwa na spalanie wskutek wzrostu ciśnienia i temperatury.nasze silniki wymagają min.95 i tyle wystarcza.Jezeli w naszym silniku splanujemy głowicę to będziemy musieli stosować paliwo o większej liczbie oktanowej.Porównując różne paliwa mówimy o paliwach zgodnych z normami,wystarczy pojechać do Niemiec i zatankować 95 i porównać z naszą 95.Lejąc 98 okt.spalanie powinno wzrosnąć gdyż paliwo ma mniejsza kaloryczność w związku z większą zawartością dodatków przeciwstukowych.Ktoś tutaj pisał o jakiejs większej sprawności paliwa 98 ale jest wręcz odwrotnie.Niektórym osobom trzeba moze dac przykład alkoholu:bierzemy 100%alkohol i to jest 95okt. potem robimy wódkę gatunkową 98 i dodajemy wyciągi,soki i dodatki np.10%.Mamy w 1l 100% alkoholu tylko 900ml tego specyfiku a reszta to dodatki.
Jeżeli koniecznie uprzemy się i chcemy lac 98 bo mamy przeważnie lepszej jakości benzynkę bez dodatku rozpuszczalników i ciężkich frakcji gazowych,to powinniśmy przyspieszyć kąt wyprzedzenia zapłonu aby wysokooktanowe paliwo zdażyło się całkowicie spalić zanim bedzie wywalone w wydech.Dotyczy to jazdy na LPG gdzie w zależności od składu mieszanki propan-butan l.o. moze sięgac 116okt.Dlatego aby wykorzystać wszystkie zalety tego paliwa należy zwiększyć stopień spręzania i odpowiednio skorygować zapłon.
Re: [IS 200] Spalanie /Benzyna /LPG
Posted: 11 Sep 2011, o 03:40
by michalm320
Mnie średnie spalanie w IS200 waha się od 8 do 10 litrów. Tras jakiś tam wielkich nie robię. Owszem są co dwa tygodnie ale to jest taka trasa że często się hamuje, a to wyprzedza, czasem stoi na światłach. Od full zatankowania do zapalenia żyda robię 650-700km.