Page 3 of 3

Re: WYMIANA PODKŁADEK REGULACYJNYCH LUZ ZAWORÓW

Posted: 15 Jul 2017, o 12:19
by kubaty3
miejmy nadzieje że to to oczywiście już rozebrane do wałków . dzięki za informacje .zbyt duża pewność siebie z mojej strony.pasek nie przeskoczył na kółkach o zęby też nie przesunąłem ale niemogłem włożyć tej sruby 6mm więc to pewnie te kasatory .

Re: WYMIANA PODKŁADEK REGULACYJNYCH LUZ ZAWORÓW

Posted: 19 Feb 2021, o 23:01
by marcin001984
Nie chcę zakładać nowego tematu to odgrzeję starego kotleta.
Jak to w końcu jest z tą regulacją zaworów w GS300?
Wiadomo, że na LPG bardziej dostają po dupie, ale póki co jeżdżę na benzynie i mam przebieg 212 tys. Trzeba się tym zainteresować przy takim przebiegu? Na czym dokładnie polega regulacja?

Re: WYMIANA PODKŁADEK REGULACYJNYCH LUZ ZAWORÓW

Posted: 19 Feb 2021, o 23:52
by skyglobe
Witam.
To nie jest regulacja choć potocznie można tę operację tak określić. Pomiędzy wałkiem rozrządu a resztą mechanizmu popychania zaworu powinien być pewien odstęp. To na wypadek gdyby silnik nieopatrznie się nagrzał. Odstęp ten jest ściśle określony. Ustawia się go przy pomocy metalowych płytek (w naszym przypadku oczywiście). Dokonuje się najpierw pomiaru a następnie wstawia właściwej grubości płytkę. To tak w bardzo dużym skrócie.
Przy 212 kkm warto sprawdzić luzy.
I na koniec : "Wiadomo, że na LPG bardziej dostają po dupie"
To jest Szanowny Kolego mit. Prawidłowo wyregulowana instalacja LPG nie czyni szkody silnikowi. Jeżeli mieszanka paliwa z powietrzem nie będzie stechiometryczna to nie ma znaczenia czy to będzie benzyna, LPG, ropa czy żelki to każda z nich będzie dewastowała gniazda zaworowe, zawory itp itd.
Pozdrawiam