Page 3 of 5
Re: [lexus]NOS by legato97
Posted: 17 Oct 2010, o 15:36
by janasek
Nic tym złego, nawet dodaje smaczku...

. Ale jest to ważna rzecz. Poszperam troszkę w przepisach bodajżę drogowych i jak znajde to rzucę.
Pozdro
Re: NOS by legato97
Posted: 17 Oct 2010, o 19:35
by maxkow
Lex wrote:
BeeMix możesz ten tem rozwinąć bo ja nie kumam tych pojęć co to jest piggybackiem ? tem jest strasznie ciekawy dla posiadaczy 2JZ-GE
Lex taki krótki opisc co to jest Piggy-back tzw swinka
"komputer stosowany jednocześnie z fabrycznym ECU, wpinany pomiędzy czujniki a ecu, modyfikuje sygnały i "oszukuje" ecu prowokując go do niestandardowych zachowań, np opóźnienie/przyspieszenie zapłonu czy zwiększenie dawki paliwa. Zmiany te nie są ustalane na stałe ale zmieniają się z obciążeniem i obrotami.
W zależności od modelu, świnki mogą posiadać inne możliwości:
* modyfikacja sygnału sondy lambda
* sterowanie ciśnieniem doładowania za pomocą EBC
* uruchamianie dodatkowych urządzeń w pewnych warunkach
* rejestrowanie parametrów i tworzenie historii pracy silnika
* szacowanie mocy
Sterowanie odbywa się przez oprogramowanie na podłaczonym laptopie (smtX, ecumaster) lub przez wbudowany ekranik i przyciski (apexi).
Najpopularniejsze świnki to: smt6, smt7, ecumaster, apexi "
Re: [lexus]NOS by legato97
Posted: 17 Oct 2010, o 19:50
by legato97
Temat ciekawszy dla posiadaczy 2jzgte

, lub wszystkich posiadaczy silnikow z turbo, czy to na rope czy benzyne, niestety w silnikach non turbo nie zmienisz za wiele

Re: [lexus]NOS by legato97
Posted: 17 Oct 2010, o 21:39
by Ralfx
Szczerze powiedziawszy jak bym miał turbo nie bawiłbym sie w podtlenki azotu. Lepiej sobie załatwić EBC, dobre ECU i ustawić przełączanie pod przyciskiem na desce rozdzielczej. Jak trzeba to się zmienia i nie trzeba sie bawić w żadne instalacje i butle. Przykładowo można jeździć sobie na 0,6 bara na co dzień a jak trzeba ładować 1bara
Re: [lexus]NOS by legato97
Posted: 17 Oct 2010, o 21:45
by legato97
Mimo wszystko rozbija sie o kase, zestaw z bajerkami bedzie lekko 4 razy drozszy od butelki
Re: [lexus]NOS by legato97
Posted: 18 Oct 2010, o 14:24
by klexus
legato97 wrote:Mimo wszystko rozbija sie o kase, zestaw z bajerkami bedzie lekko 4 razy drozszy od butelki
za powiedzmy dobry zestaw turbo do 2jz trzeba liczyc około 18 tyś zł na gotowo wynik 400 - 450KM
teraz pytanie czy jest sens?? gdzie bede tego używał w zimę na pewno nie:) latem owszem tylko gdzie na koleinach, coraz wiecej foto i wideoradarów, tak więc wydaje mi sie bardzo rozsądnym zestawem na wzrost natychmiastowy mocy jest zestaw NO2, w miare tani i dajacy duzo frajdy jak 5.0 nie daje rady 3.0

Znam przypadek jak w A8 4.2 załozyli NO2, rozerwało silnik, ale na wstecznym bo koleś powiedzial swojemu koledze ze to A8 jest szybsze na wstecznym niz twój VW golf3 do przodu i poszedł jak burza, za długo trzymał ten magiczny dzyndzel NO2 przegrzał i rozwalił silnik.
10 s dla podtlenku to jest bardzo długo, a zarazem bezpieczny czas dla silnika.
330 konne auto o masie 1700kg ile potrzebuje sekund do 100?? 6s mysle ze wystarczy, czyli jak odpalimy w automacie przy 2-3 biegu to spokojnie dojdziemy to prawie 200km/h jak dla mnie to w zupełności wystarczy

Re: [lexus]NOS by legato97
Posted: 18 Oct 2010, o 17:08
by Ralfx
ja tam pisałem odnośnie tego co napisał legato. Oczywiste że no2 tańsze niż turbo ale jesli już to turbo ktoś ma to ja juz nie widze potrzeby dmuchania no2.
Re: [lexus]NOS by legato97
Posted: 18 Oct 2010, o 17:34
by legato97
Tylko mi tam chodzilo o swinie

Re: [lexus]NOS by legato97
Posted: 18 Oct 2010, o 17:54
by janasek
Gdzieś wyczytałem że:
Art. 60. 1. Kodeksu Drogowego: Zabrania sie:
1) używania pojazdu w sposób zagrażajacy bezpieczenstwu osoby znajdujacej sie w pojeździe lub poza
nim;
2. Zabrania sie kierujacemu:
2) używania pojazdu w sposób powodujacy uciażliwosci zwiazane z nadmierna emisja spalin do
srodowiska lub nadmiernym hałasem;
Art. 66. 1. Pojazd uczestniczacy w ruchu ma byc tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby
korzystanie z niego:
1) nie zagrażało bezpieczenstwu osób nim jadacych lub innych uczestników ruchu, nie naruszało
porzadku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkode;
(Przepisy Ruchu Drogowego??): Podobno w aucie nie wolno przewozić niezabezpieczonych butli podciśnieniowych, chyba że mają atest (np taki jak przy zbiorniku na LPG). Nie wiem czy ktoś takie z atestem wkłada w ogóle do aut jak sie bawi w taki tunning...
To by było tyle. Myślę że nawet policjanci nie stosują tych przepisów na drodze, co innego jak jest jakiś poważniejszy problem...
Więcej nic nie znalazłem.
Pozdro
Re: [lexus]NOS by legato97
Posted: 18 Oct 2010, o 18:56
by klexus
butla na podtlenek musi mieć atest inaczej nikt by Ci jej nie nabił,
co to spalin to niech sobie daruja bo jak widze te jelcze stary i autobusy to mnie krew zalewa.
że też Ci sie chciało szukać, no ale dzieki za dotrzymanie słowa:)
pozdr