Page 3 of 6
Re: RX330 wysokie spalanie
Posted: 4 Nov 2018, o 00:03
by klinikalpg.pl
marchewa195 wrote: Do sondy "tlen" dostarcza rura wydechowa wraz ze spalinami... .
Dla durakow pawtarjaju
https://youtu.be/Fl3aD1qJrEg?t=134
Re: RX330 wysokie spalanie
Posted: 4 Nov 2018, o 00:29
by marchewa195

Najważniejsze, żeby sonda lambda nie wiedziała że ma lutowaną wtyczkę... Wtedy będzie myślała że jest "zaciśnięta tulejką" i molekuły powietrza będą dochodzić przewodami... Moje lambdy (zlutowane) właśnie tak myślą i dlatego działają bez problemów (zarówno w LS430 jak i RX330, GS ma wciąż fabryczne)
Zakończmy temat bo forum nie po to żeby sobie udowadniać że nie jest się wielbłądem... tylko żeby pomóc bliźniemu. Ja mam zlutowane i działa. Penie wielu ma na tulejkach i też działa - a w gruncie rzeczy o to chodzi.
RX330 wysokie spalanie
Posted: 7 Nov 2018, o 21:25
by LEPSI RX
W poradach chodzi o to aby były profesjonalne.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Re: RX330 wysokie spalanie
Posted: 13 Nov 2018, o 15:54
by kiniu
Bylem na kompie wszystko mi gosc sprawdzil wyszly sondy za katem. Mam zalozone takie 89465-0E010 i 89465-08040 jakie z denso by pasowaly dodam ze chcialbym gotowe z wtyczkami zakupic ta z drugiego banku ma dosc dlugi przewod
Re: RX330 wysokie spalanie
Posted: 13 Nov 2018, o 22:10
by lukas78
kiniu wrote:Bylem na kompie wszystko mi gosc sprawdzil wyszly sondy za katem.
Z tego co wiem, to uszkodzone sondy za katem nie powinny mieć wpływu na wysokie spalanie.
Re: RX330 wysokie spalanie
Posted: 14 Nov 2018, o 08:08
by marchewa195
Z tego co "bardzo dobrze wiesz"

przed katem - regulacyjne
za katem - diagnostyczne
(Tylne sprawdzają czy kat działa)
Re: RX330 wysokie spalanie
Posted: 14 Nov 2018, o 08:41
by gmiter
marchewa195 wrote:Z tego co "bardzo dobrze wiesz"

przed katem - regulacyjne
za katem - diagnostyczne
(Tylne sprawdzają czy kat działa)
Dokłądnie, sprawdzają jego efektywnośc w penwym wąskim zakresie.
Często jest tak, że sonda za katem wyrzuca błąd efektywności katalizatora a mechanicy ja od razu wymieniają, z tym że często problemem jest pierwsza sonda która źle reguluje zakres mieszanki bo jest wypalona lub zaklejona smołą ze złej mieszanki.
Sprawa nigdy nie jest 0-1 i naprawdę trzeba popatrzeć na wiele parametrów żeby odgadnąć co jest problemem.
No i potwierdzę - sonda za katem nie wpływa na mieszankę = spalanie = osiągi, ona tylko sprawdza czy mieszanka wyregulowana przez pierwszą sondę + działanie katalizatora prowadzi do zakładanego wyniku.
Re: RX330 wysokie spalanie
Posted: 14 Nov 2018, o 11:29
by kiniu
Sam juz nie wiem co w takim razie robic mialem emulatoru zalozone wyciagnalem je i po kilkudziesieciu km p420 p430
Re: RX330 wysokie spalanie
Posted: 14 Nov 2018, o 11:46
by gmiter
Niech Ci ktoś sprawdzi korekty długoterminowe na obu bankach, napisałeś wcześniej że sondy przed katami - regulacyjne Ci stoją na jednej wartości i tam jest coś mocno nie tak bo musza skakać od 0 do 5V!!!
Jak one nie pracują to nie dziwne że Ci tylne też wywalają błędy.
Jak wywala Ci błędy po wyrzuceniu tulejki to albo masz katalizator do wymiany albo pierwsze sondy Ci szaleją i Ci zalewa silnik..
Re: RX330 wysokie spalanie
Posted: 14 Nov 2018, o 12:14
by marchewa195
Sondy regulacyjne O1B1 i O1B2 pokazują zmienne wartości, może nie jest to sinusoida ale tak jak napisał przedmówca napięcie na nich cały czas waha się. Sondy diagnostyczne O2B1 i O2B2 powinny mieć znacznie mniejsze odchylenia "sinusoida" powinna być bardzo płaska.
(O1B1 = Oxygen Sensor 1 Bank 1)