Page 3 of 34
Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+
Posted: 25 Jul 2023, o 10:37
by settlerk
Tesla to software - znam wiele osób, które jeżdżą tymi pudełkami ze względu na oprogramowanie, które jest ciągle rozwijane.
Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+
Posted: 25 Jul 2023, o 14:57
by Marslo
Test RX 450h+ rozpoczety.
Odebralem auto przy przebiegu nieco ponad 5800 km , srednie zuzycie benzyny 5,3l , pradu 27,4 kWh. Auto pokazywalo 24 km zasiegu na pradzie. Zrobilem 23 km , zostalo 4 km . Srednie zuzycie na tym krotkim dystansie spadlo do 25,4 kWh, co oznacza, ze wczesniej auto jezdzilo bardzo ostro. Ja jechalem normalnie tj do 110 km przy wyprzedzaniu.
Teraz auto laduje i juto sprawdze ,czy pradu wystarczy na moje codzinne przebiegi, ktore wynosza 50-60 km . W NX 450h+ latem wystarcza bez problemu, zima przy ujemnych temperaturach ledwo-ledwo.
Na plus wyciszenie i jakosc audio Mark Levinson , ktore brzmi lepiej od dobrego ML w moim z F Sport 2016 . Zmienilem troche ustawienia dzwieku, bo byly efekciarsko podbite zarowne wysokie jak i basy, niewiele ( +2 i +1 odpowiednio ), ale ustawienie fabryczne brzmi lepiej mz.
NIe moglem niestetety skorzystac z Tidala w moim telefonie ,ale za to byly dostepne radia cyfrowe DAB , ktore zagraly bardzo odobrze. Rozciagniecie pasma, nasycenie i rownowaga tonalna bez zarzutu jak na audio w samochodzie. Z Trojki sluchalem Bruce'a Springsteena, z Dwojki Dolly Parton , a na Jedynce trafilem na piatke Beethovena i tego sluchalem najdluzej. Z przyjemnoscia. Dobre wyciszenie plus dobre audio i czlowiek automatycznie jedzie mniej agresywnie ,delektujac sie komfortem i piekna muzyka.
Sluchalem na tyle glosno, ze nie slyszalem ostrzezen o przekroczeniu predkosci - trzy sygnaly za kazdym razem ,jak mamy predkosc wyzsza, niz na mijanym znaku drogowym.Da sie to wylaczyc, ale trzeba to robic za kazdym uruchomieniem auta. Tempomat z radarem dziala dokladnie tak jak w NX450h+ .
Testuje wersje Omotenashi z opcja przedluzanego siedziska, ale raczej nie beda korzystal z jego przedluzenia, wystarczy normalny rozmiar. Dla zainteresowanych - siedzisko wydluza sei ok 8 cm , osoby o wzroscie powyzej 190 cm moga byc zainteresowane. Co ciekawe po zmierzeniu okazalo sie, ze dlugosc i szerokosc dolnego siedziska kierowcy i pasazera sa w nowym RX dokladnie takie same , jak w NX 2 gen. Przy czym w NX ich uformowanie bardziej mi odpowiada. Dziwna decyzja producenta, chyba podyktowana przez ksiegowego.
Siedzenie sa komfortowe, ale dosc twarde, trzymanie na boki slabsze, niz w moim F Sport , to na minus.
Jakosc wykonczenia i uzytych materialow doskonala , szczegolnie boki drzwi , gdzie jest logo audio ML.
Jesli jutro auto bez problemu zrobi na pradzie 55-60 km to bedzie chyba moj nastepny RX.
Sadze ,ze nalezy sie spodziewac spalania/zuzycia pradu o 10 % wyzszego niz w NX 450 h+ tj ok 3,8-4 l plus ok 25 kWh na 100 km przy 2/3 jazd na pradzie.
Moj obecny RX F Sport z 2016 ma srednie spalanie 8,7 l/100km na dystansie ponad 127 tys km , ale teraz lokalne jazdy po drogach krajowych i miescie wymagaja tylko 7-7,2 l / 100km. Zima ok 10-15% wiecej.
Zawieszenie nowego RX jest dosc sprezyste i na dziurawych drogach przenosi nieco nierownosci do wnetrza, ale bez przykrych odglosow. Wiem, ze testowany RX ma zawieszenie adaptacyjne ,ale nie wiem jak sie zmienia jego ustawienia. W obecnym swoim aucie czesto korzystam z utwardzonego zawieszenia ,kiedy jezdze po kretych drogach, auto prowadzi sie duzo pewniej i mniej wychyla w zakretach.
Slowem jedyna rzecza jaka wzialbym z mojego dotychczasowego auta jest boczne trzymanie przednich foteli, reszta w nowym naprawde mi sie podoba.
Trzeba tez pamietac - podobnie jak w NX 450 h+ - ze jesli wybierzemy opcje jazdy wylacznie na pradzie mamy do dyspozycji duzo mniejsza moc ( ztcp ok 180 kM ) i trzeba o tym pamietac przy wyprzedzaniu, bo mozna sie nieprzyjemnie zdziwic. Jesli planujemy ostrzejsza jazde warto ustawic selektor na tryb auto , wtedy przy kick downie jesli zabraknie mocy na pradzie automatycznie dolaczy sie jednostka spalinowa i bedziemy mieli do dyspozycji ok 300 kM mocy lacznej.
Auto nie ma niestety kola zapasowego,w ktore wyposazony jest z kolei moj RX 4 gen.
Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+
Posted: 29 Jul 2023, o 21:38
by Ghotti
Marslo wrote: ↑25 Jul 2023, o 14:57
Test RX 450h+ rozpoczety.
Odebralem auto przy przebiegu nieco ponad 5800 km , srednie zuzycie benzyny 5,3l , pradu 27,4 kWh. Auto pokazywalo 24 km zasiegu na pradzie. Zrobilem 23 km , zostalo 4 km . Srednie zuzycie na tym krotkim dystansie spadlo do 25,4 kWh, co oznacza, ze wczesniej auto jezdzilo bardzo ostro. Ja jechalem normalnie tj do 110 km przy wyprzedzaniu.
Teraz auto laduje i juto sprawdze ,czy pradu wystarczy na moje codzinne przebiegi, ktore wynosza 50-60 km . W NX 450h+ latem wystarcza bez problemu, zima przy ujemnych temperaturach ledwo-ledwo.
Na plus wyciszenie i jakosc audio Mark Levinson , ktore brzmi lepiej od dobrego ML w moim z F Sport 2016 . Zmienilem troche ustawienia dzwieku, bo byly efekciarsko podbite zarowne wysokie jak i basy, niewiele ( +2 i +1 odpowiednio ), ale ustawienie fabryczne brzmi lepiej mz.
NIe moglem niestetety skorzystac z Tidala w moim telefonie ,ale za to byly dostepne radia cyfrowe DAB , ktore zagraly bardzo odobrze. Rozciagniecie pasma, nasycenie i rownowaga tonalna bez zarzutu jak na audio w samochodzie. Z Trojki sluchalem Bruce'a Springsteena, z Dwojki Dolly Parton , a na Jedynce trafilem na piatke Beethovena i tego sluchalem najdluzej. Z przyjemnoscia. Dobre wyciszenie plus dobre audio i czlowiek automatycznie jedzie mniej agresywnie ,delektujac sie komfortem i piekna muzyka.
Sluchalem na tyle glosno, ze nie slyszalem ostrzezen o przekroczeniu predkosci - trzy sygnaly za kazdym razem ,jak mamy predkosc wyzsza, niz na mijanym znaku drogowym.Da sie to wylaczyc, ale trzeba to robic za kazdym uruchomieniem auta. Tempomat z radarem dziala dokladnie tak jak w NX450h+ .
Testuje wersje Omotenashi z opcja przedluzanego siedziska, ale raczej nie beda korzystal z jego przedluzenia, wystarczy normalny rozmiar. Dla zainteresowanych - siedzisko wydluza sei ok 8 cm , osoby o wzroscie powyzej 190 cm moga byc zainteresowane. Co ciekawe po zmierzeniu okazalo sie, ze dlugosc i szerokosc dolnego siedziska kierowcy i pasazera sa w nowym RX dokladnie takie same , jak w NX 2 gen. Przy czym w NX ich uformowanie bardziej mi odpowiada. Dziwna decyzja producenta, chyba podyktowana przez ksiegowego.
Siedzenie sa komfortowe, ale dosc twarde, trzymanie na boki slabsze, niz w moim F Sport , to na minus.
Jakosc wykonczenia i uzytych materialow doskonala , szczegolnie boki drzwi , gdzie jest logo audio ML.
Jesli jutro auto bez problemu zrobi na pradzie 55-60 km to bedzie chyba moj nastepny RX.
Sadze ,ze nalezy sie spodziewac spalania/zuzycia pradu o 10 % wyzszego niz w NX 450 h+ tj ok 3,8-4 l plus ok 25 kWh na 100 km przy 2/3 jazd na pradzie.
Moj obecny RX F Sport z 2016 ma srednie spalanie 8,7 l/100km na dystansie ponad 127 tys km , ale teraz lokalne jazdy po drogach krajowych i miescie wymagaja tylko 7-7,2 l / 100km. Zima ok 10-15% wiecej.
Zawieszenie nowego RX jest dosc sprezyste i na dziurawych drogach przenosi nieco nierownosci do wnetrza, ale bez przykrych odglosow. Wiem, ze testowany RX ma zawieszenie adaptacyjne ,ale nie wiem jak sie zmienia jego ustawienia. W obecnym swoim aucie czesto korzystam z utwardzonego zawieszenia ,kiedy jezdze po kretych drogach, auto prowadzi sie duzo pewniej i mniej wychyla w zakretach.
Slowem jedyna rzecza jaka wzialbym z mojego dotychczasowego auta jest boczne trzymanie przednich foteli, reszta w nowym naprawde mi sie podoba.
Trzeba tez pamietac - podobnie jak w NX 450 h+ - ze jesli wybierzemy opcje jazdy wylacznie na pradzie mamy do dyspozycji duzo mniejsza moc ( ztcp ok 180 kM ) i trzeba o tym pamietac przy wyprzedzaniu, bo mozna sie nieprzyjemnie zdziwic. Jesli planujemy ostrzejsza jazde warto ustawic selektor na tryb auto , wtedy przy kick downie jesli zabraknie mocy na pradzie automatycznie dolaczy sie jednostka spalinowa i bedziemy mieli do dyspozycji ok 300 kM mocy lacznej.
Auto nie ma niestety kola zapasowego,w ktore wyposazony jest z kolei moj RX 4 gen.
Czyli jak mi średnio odpowiada twardość siedziska NX II (szczególnie w trasie 3h+) Omo tak nie ma co sobie tyłka zawracać RX reasumując. Szkoda bo poza siedziskiem jest naprawdę Ok dla mnie NX
Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+
Posted: 30 Jul 2023, o 07:35
by Marslo
Mi tak naprawde przeszkadza w nowym RX slabe trzymanie boczne oparcia, bo dolne siedzisko jest z kolei bardziej wygodne , niz w moim F Sport 4 gen. Czy bedzie Ci bardziej pasowac od NXII to juz trzeba samemu sprawdzic.
Gdybym mogl wzialbym oparcie fotela z Fsport 4 gen - przy moim wzroscie idealne( 180cm), a dol fotela moglby zostac z nowego RX. Plusem jest opcjonalna mozliwosc przedluzania dolnej czesci , dla wysokich osob to moze byc powazny atut.
Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+
Posted: 30 Jul 2023, o 11:55
by Ghotti
Wyglada jakby boczki w wersji z przedłużeniem Omo były jeszcze wyższe niż w zwykłej wersji.
Ja mam 193cm i dla mnie są dosyć twarde po prostu po 3h jazdy czuje już dyskomfort czego nie miałem w 10 letnim reno. Długość przeboleję, ale ta twardość tak sobie, w NX 1gen były idealne
Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+
Posted: 31 Jul 2023, o 17:04
by Ghotti
Byłem dziś w salonie bo akurat przejeżdżałem. Siedziska dla mnie takie same, w Omo nawet bym powiedział ze jeszcze twardsze …
Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+
Posted: 1 Aug 2023, o 10:41
by Marslo
Duza promocja na RX 350h i 500h, 450h+ trzyma cene.
Wlasnie zamowilem swojego kolejnego, czwartego juz RX , tym razem PHEV. Jezdze RX od 2007r , kiedy kupilem 400h 2 gen.
Chyba sie zaopatrzenie poprawilo , pewno popyt rowniez nieco nizszy od spodziewanego, bo termin dostawy mam na przelomie roku.
No to mam spokoj do ok 2030, a potem to juz bede +70:)
Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+
Posted: 1 Aug 2023, o 10:45
by Klaudiusz
Gratki

co ze starym? rX450h+?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+
Posted: 1 Aug 2023, o 10:47
by Marslo
Dzieki:), tak to 450h+. Omo + panorama.
Moj 2016 450h F Sport idzie w rozliczeniu.
Re: Zakup nowego lexusa RX 450 h+
Posted: 1 Aug 2023, o 12:05
by Marslo
Bardzo ciekawy test halasu silnika w 5 i 4 generacji RX.
Oczywiscie kiedy jedzie na pradzie RX jest jeszcze cichszy.
Wyniki potwierdzaja moje odczucia z jazdy probnej RX 5 gen.
Podsumowanie od ok 6 min 40 sek.
https://www.youtube.com/watch?v=Th6Cj5JkyBM