Re: RX330 pekniete obie glowice
Posted: 14 Jan 2023, o 10:31
Gdzieś czytałem ze on zaciąga płyn wtedy, kiedy chodnica jest w połowie opróżniona. Mogę się mylić oczywiście.
Forum użytkowników samochodów marki Lexus
http://www.lexus-forum.pl/
Ten zakład to porażka. Kolega który opisuje w innym poście swoją historię to mój znajomy z którym się spotkałem i porozmawialiśmy sobie o tej naprawie. Zakład który robił remont to tylko zwykły warsztat do zdemontowania głowicy a całą resztę robi inny specjalista. Równie dobrze można to zrobić we własnym zakresie i wysłać głowice do naprawy. Nie posiadam adresu wykonawcy remontu/spawania, kontaktowałem się jedynie z Top-Mar, który tam zleca naprawy i od nich dostałem wszystkie informacje. Sam mam już od 5lat zalany układ chłodzenia preparatem K-seal i nie narzekam. Są czasem pewne małe przecieki z uszkodzonej głowicy, ale samochód normalnie funkcjonuje i robię nim wyjazdy do Belgii bez najmniejszych problemów. Nie wiem czy kompleksowa naprawa tych głowic ma sens ekonomiczny.Karol12390 wrote: ↑12 Jan 2023, o 12:18 Mogl byś podać namiar na zakład w którym to robiłeś ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kolego, ma to sens, ale jeżeli silnik spalinowy pracuje. Jeśli silnik jest rozgrzany i przechodzi w napęd elektryczny, to ani silnik nie pracuje i nie ma obiegu płynu chłodzącego w silniku. To tak jakbyś zgasił silnik i jechał na neutralu z górki i masz wtedy chłodzenie powietrzem. Gdy pracują napędy elektryczne, to od ich chłodzenia jest osobny układ, który cały czas pracuje i chłodzi baterie.carinus wrote: ↑15 Jan 2023, o 23:21Ten zakład to porażka. Kolega który opisuje w innym poście swoją historię to mój znajomy z którym się spotkałem i porozmawialiśmy sobie o tej naprawie. Zakład który robił remont to tylko zwykły warsztat do zdemontowania głowicy a całą resztę robi inny specjalista. Równie dobrze można to zrobić we własnym zakresie i wysłać głowice do naprawy. Nie posiadam adresu wykonawcy remontu/spawania, kontaktowałem się jedynie z Top-Mar, który tam zleca naprawy i od nich dostałem wszystkie informacje. Sam mam już od 5lat zalany układ chłodzenia preparatem K-seal i nie narzekam. Są czasem pewne małe przecieki z uszkodzonej głowicy, ale samochód normalnie funkcjonuje i robię nim wyjazdy do Belgii bez najmniejszych problemów. Nie wiem czy kompleksowa naprawa tych głowic ma sens ekonomiczny.Karol12390 wrote: ↑12 Jan 2023, o 12:18 Mogl byś podać namiar na zakład w którym to robiłeś ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kiedyś była dyskusja o tym problemie i jedna z sensowniejszych rzecz do zrobienia w tym silniku, to wymuszenie obiegu płynu poprzez dodatkową elektryczną pompę wody. Gdy jest rozgrzany silnik a sterownik przechodzi na napęd czysto elektryczny, płyn chłodniczy nie odbiera ciepła z głowic, obieg nie istnieje. W połączeniu z wadliwą konstrukcją samych głowic, mamy takie kwiatki jak tu opisujecie.