Page 3 of 3

Re: Dystanse

Posted: 30 Oct 2010, o 19:14
by Ralfx
Ciężki temat :)

Raczej nie żartuje bo siedze i rozkminiam to i nie widzę powodu dla którego miałby to w jakiś sposób wpłynąć na trakcje. Twierdzisz że dystanse z przodu powodują utraty trakcji przdniej osi podczas skrętu? Oczywistą oczywistością jest że przy wszelkich zmianach zawieszenia i felg o różnych ET należałoby pojechać na ustawienie geometrii.
"Dodatni promień zataczania może powodować niebezpieczne zachowanie samochodu przy hamowaniu na nawierzchni o różnej przyczepności po obu stronach samochodu, gdyż siła hamowania skręca i samochód i koło w stronę o większej przyczepności."
Nie wiem ile w tym prawdy w tym stwierdzeniu ale wiem że tyczy się aut bez systemów wspomagających i w naszych autach to miejsca nie bedzie miało. Mamy ABS a co poniektórzy system wspomagajcy hamowanie który rozdziela siłę hamowania na wszystkie koła tak aby każde mogło hamować w miarę swoich możliwości. Na samym ABS już auto nie powinno złapać poślizgu w wyżej opisanym przypadku.

Jeśli chodzi o resztę tekstu to niestety nie do końca go rozumiem :P

Re: Dystanse

Posted: 30 Oct 2010, o 19:45
by tomekb
teoria teorią a praktyka praktyka zauważalnie na szybkich zakretach duzoe lepiej jeździ sie autem w którym felgi sa osadzone o 20 mm szeżej doświadczyłem to na własniej skórze moze byly to subiektywne odczucia ale liczniek nie kłamie