Page 3 of 10

Re: [is200] Koło dwumasowe :) szarpanie .

Posted: 11 Sep 2012, o 20:57
by CICHY
carsik wrote:czy ktoś próbował zmiany na zwykłe koło zamachowe ze sprzęgłem z tłumikami drgań w tarczy sprzęgła?
To jest tarcza oryginał z tłumnikami

Re: [is200] Koło dwumasowe :) szarpanie .

Posted: 11 Sep 2012, o 21:27
by carsik
michalm320 wrote:Mnie ciekawi czy da się założyć zamach + sprzęgło od IS-a po lifcie?
dlaczego miałoby sie nie dać? Docisk ten sam, różnica jest tylko w tarczy sprzęgła.

Re: [is200] Koło dwumasowe :) szarpanie .

Posted: 11 Sep 2012, o 22:31
by michalm320
Chętnie bym zmienił na sztywny zamach, można by wtedy trochę się zabawić tym autem a tak to strach....

Re: [is200] Koło dwumasowe :) szarpanie .

Posted: 11 Sep 2012, o 22:40
by carsik
lekkie koła czekają :biggrin2: tylko pytanie jak tarcza sprzegła będzie się lubiła ze sztywnym kołem, czy może tarczę też trzeba by podmienić na cos innego.

Odp: [is200] Koło dwumasowe :) szarpanie .

Posted: 12 Sep 2012, o 11:51
by kolunio
Panowie a czy to jest sprawdzona i potwierdzona informacja ze isy po lifcie nie miały już dwumasu?

Re: [is200] Koło dwumasowe :) szarpanie .

Posted: 12 Sep 2012, o 12:24
by Marchol
Też mnie to pytanie interesuje :)

Re: [is200] Koło dwumasowe :) szarpanie .

Posted: 12 Sep 2012, o 13:02
by dS
w poliftach również występowały dwumasy

Re: [is200] Koło dwumasowe :) szarpanie .

Posted: 12 Sep 2012, o 13:39
by carsik
no to zdecydowanie bardziej wolę lite koło z normalnym sprzęgłem. Trochę tylko drogi jet taki lekki zamach do GXE ale przynajmniej spokój na zawsze i moment z silnika będzie obojętny.

Re: [is200] Koło dwumasowe :) szarpanie .

Posted: 12 Sep 2012, o 18:21
by CICHY
carsik wrote:no to zdecydowanie bardziej wolę lite koło z normalnym sprzęgłem. Trochę tylko drogi jet taki lekki zamach do GXE ale przynajmniej spokój na zawsze i moment z silnika będzie obojętny.
OK lite koło ale pytanie ?Jak się będzie sprawować skrzynia biegów, za niezawodne nie uchodzą .

Re: [is200] Koło dwumasowe :) szarpanie .

Posted: 12 Sep 2012, o 18:49
by LinkPL
Witam

Pomysł jest ogólnie całkiem spoko. Skrzynia powinna dać radę, to tylko 155 koni a nie 300, moment jest i tak dużo łagodniejszy od diesla z turbiną, więc jak tam wytrzymuje to tutaj uwierz mi nie będzie żadnego problemu. Do tego jeszcze dochodzi silnik sześciocylindrowy a nie 4 jak to jest w ciągnikach. Jeśli ktoś zna zasadę działania koła dwumasowego to wie o czym mówię ... Szarpnięcia przy pracy tłoków są duże mniejsze ponieważ rozkładają się na każdy cylinder z którego jest dużo mniej mocy niż z cylindra silnika R4. Jeśli wziąć pod uwagę, że szły normalne koła zamachowe, to jest to tylko potwierdzenie, że wytrzyma ... ;)

Jutro zadzwonię do serwisu i zobaczę co oni powiedzą na temat koła dwumasowego i is200.

Mój model jest poliftowy i mam zrobione 270 kkm, więc jak by miało paść, to pewnie by już padło. Na tą chwilę planuję tylko wymianę tarczy, docisku. Sprawdzałem to w na toyodiy i w dziale sprzęgła i docisku nie ma nic na temat koła dwumasowego w moim numerze vin.

I tak pobawiłem się trochę:

13450‑70010 (01/1999 - 02/2002) - dwumas
13450‑70011 (03/2002 - 07/2002) - dwumas
13450‑0W030 (08/2002 - 06/2005 ) - prawdopodobnie normalne koło zamachowe - jedynym potwierdzeniem tego są ceny części, dwumas kosztuje 1475 $ a to drugie coś 1175 $

Czyli wersja koła zamachowego/dwumasowego nie implikuje się z faceliftem, ponieważ facelift szedł od 06/2001 do 06/2005
Także następnym razem, warto poszukać i wiedzieć ;)

Pozdrawiam
Link