Page 3 of 5
Re: [IS200] biały dym z rury wydechowej, nie trzymanie obrot
Posted: 20 Nov 2010, o 12:20
by IgoR_KilleR
tomekb wrote:lukas78 wrote:tomekb wrote:lukasz mam propozycje bo igor z bydgoszczy moze bys zobaczyl co jet na twoje oko i graty mozna by popodmieniac by dowiedizec sie co jest grane
Sorki - bardzo chętnie bym pomógł, ale z wolnym czasem u mnie bardzo kiepsko i narazie mogę służyć jedynie w/w poradami. Tak na marginesie jak znajdę jakiś dzień wolny to chętnie podjadę do Bydgoszczy, ale to pewnie po nowym roku.
Lukasz a to przepraszam nie wiedziałem

takie głośne myślenie
Niemniej szkoda, fajnie byłoby to obejrzeć z kimś kto od dłuższego czasu jest użytkownikiem.
A świece? Czy to może być także za ich przyczyną?
BTW
Jako, że to elektroniczne sterowanie przepustnicą mnie najbardziej zastanowiło, to może by ktoś się podzielił wiedzą jak to zbadać i naprawić?
Re: [IS200] biały dym z rury wydechowej, nie trzymanie obrot
Posted: 20 Nov 2010, o 13:12
by lukas78
tomekb wrote:
Lukasz a to przepraszam nie wiedziałem

takie głośne myślenie
Spoko Tomek nie ma żadnego problemu

- a z Igorem tak jak już pisałem przymierzam się w krótce spotkać, bo chętnie odwiedzę Bydgoszcz.
Igor przejżyj najpierw to co pisaliśmy z kolegami - od słuczki świecę też razej nie wysiadły, ale również na sam koniec możesz na nie zerknąć.
Re: [IS200] biały dym z rury wydechowej, nie trzymanie obrot
Posted: 20 Nov 2010, o 14:04
by konik_80
IgoR_KilleR wrote:
A świece? Czy to może być także za ich przyczyną?
BTW
Jako, że to elektroniczne sterowanie przepustnicą mnie najbardziej zastanowiło, to może by ktoś się podzielił wiedzą jak to zbadać i naprawić?
Wątpliwe aby to był problem ze świecami.
Co do przepustnicy to za drugim razem pisałem abyś sprawdził wszystkie bezpieczniki i ewentualnie przekaźniki czy są na miejscu. Jeśli będzie wszystko ok to przeleć wzrokowo wszystkie przewody - do przepustnicy idą 2 wiązki.
Jedno pytanie - czy jak przekręcasz kluczyk w pozycję kontrolek to zapala się kontrolka check engine? (a po odpaleniu gaśnie?)
Re: [IS200] biały dym z rury wydechowej, nie trzymanie obrot
Posted: 20 Nov 2010, o 14:33
by IgoR_KilleR
jak już pisałem: Check Engine cały czas się pali.
Re: [IS200] biały dym z rury wydechowej, nie trzymanie obrot
Posted: 20 Nov 2010, o 14:36
by tomekb
a pracuje na 6 cylindrow czy nie bardzo
Re: [IS200] biały dym z rury wydechowej, nie trzymanie obrot
Posted: 20 Nov 2010, o 17:17
by konik_80
IgoR_KilleR wrote:jak już pisałem: Check Engine cały czas się pali.
To znak, że ECU działa - oby prawidłowo.
Sprawdź przy pomocy drugiej osoby czy przepustnica w ogóle reaguje - tzn ściągnij obudowę filtra pow i zerknij czy przy odpalaniu będzie się ruszała (bez dotykania gazu).
Dalszy problem to dym z wydechu - brak sterowania przepustnicą za bardzo go nie tłumaczy - chyba, że zalał się silnik i po odpaleniu paliwo wypala się w wydechu...
W przypadku problemów z uszczelką często czuć spaliny w układzie chłodzenia - niech ktoś zakręci silnikiem a ty w tym czasie powąchaj czy ze zbiorniczka wyrównawczego nie czuć spalinami.
Jeśli posiadasz manometr lub masz od kogo pożyczyć to sprawdź ciśnienie w cylindrach - wtedy wykluczysz/potwierdzisz problem uszczelki.
Dawaj znać co sprawdziłeś.
Re: [IS200] biały dym z rury wydechowej, nie trzymanie obrot
Posted: 20 Nov 2010, o 20:07
by IgoR_KilleR
tomekb wrote:a pracuje na 6 cylindrow czy nie bardzo
Nie wiem, jutro, ale raczej po jutrze sprawdzę te cewki. Wydaje mi się jednak, że nie działa, ponieważ silnik pracuje nierówno.
Re: [IS200] biały dym z rury wydechowej, nie trzymanie obrot
Posted: 21 Nov 2010, o 22:48
by dommell
hmm...moge się wypowiedzieć co do cewek i świec... wymieniałem jakiś czas temu świece a potem dwie cewki bo padły.
Pierwsze co to na pewno bys miał błąd w komputerze. Na początku nie pali się na stałe kontrolka Check Engine, w momencie występowania błędu (chyba 200 wystąpień) miga, jeżeli błąd (czyli np,. zgubienie iskry) wystąpi 1000,razy to check engine sie zapala na stałe. Błędy są z serii 1300 lub 300 (u mnie z 300 - Misfire detected, np 304 wskazuje 4 cylinder). Poza tym było widać po cewkach, że np gumka popękana, biały nalot, plastik wewnątrz cewki (tam gdzie sprężynka) był trafiany iskrą. Podobnie na świecach, widać, że są popalone. Poza tym jeździ się z tym normalnie, czuć lekki spadek mocy, ale nie ma objawów w postaci białego dymu...
Myślę co może byc przyczyną... miałem też sondę lambda zepsutą, biały dym nie leciał, problem był z obrotami, więc to też raczej nie. Co do przepustnic, filtru powietrza, termometru we wlocie powietrza, przewodów itd... to mogłoby dawać efekt nierównej pracy silnika ale nie dym. A może rzeczywiście ten dym to tylko cos się tam jeszcze wypala i to zniknie. Bo jak nie to nie mam pomysłu...
Re: [IS200] biały dym z rury wydechowej, nie trzymanie obrot
Posted: 21 Nov 2010, o 23:15
by IgoR_KilleR
Dzięki za wszystkie wypowiedzi tutaj. Ufam, że okażą się pomocne w rozwiązaniu tego problemu. Z tego co piszecie, to chyba faktycznie nie jest wina cewek, niemniej sprawdzę i to. Najbardziej mnie martwi to sterowanie przepustnicą. Słuchajcie, jak ja ją znajdę? Jak wygląda ta część? Co tam mogło się zepsuć? bezpiecznik? jakiś przekaźnik?
Re: [IS200] biały dym z rury wydechowej, nie trzymanie obrot
Posted: 21 Nov 2010, o 23:22
by dommell
Strona:
http://bahamutcars.free.fr/workshop/IS_98-05/index.html
Repair Manual\Electronic Fuel Injection\Throttle Body
Tam masz wszystko rozrysowane, śrubka po śrubce. Nawet masz jak to przetestować mechanicznie, elektrycznie itd.