Trzeba zarezerwować sobie na spokojnie 2 godz. czasu. Jest sporo odkręcania.
Potrzebne narzędzia:
- klucz oczkowy 10
- klucz nasadowy (z małą przedłużką) 12
- klucz nasadowy 10
- śrubokręt płaski (po podważenia pokrywy)
- benzyna ekstrakcyjna
- opcjonalnie szczypce tapicerskie do rozłączania mocowań kostek
Odkręcamy obudowę filtra i osłony:

Odkręcamy cewki, mocowania punktów masowych na pokrywie, mocowania wiązki (w tym mocowanie koło pompy wody) oraz wyjmujemy zawór VVTi. Dobrze też odpiąć wtyczki od 3 przednich wtryskiwaczy, żeby mocniej odsunąć wiązkę znad pokrywy:

Najbardziej problematyczna śruba znajduje się z tyłu pokrywy - trzeba mieć zginany klucz oczkowy lub lepiej małą zginaną przedłużkę do nasadki.
Po odkręceniu zdejmujemy uszczelkę, odtłuszczamy miejsca gdzie będzie się znajdowała nowa benzyną ekstrakcyjną, zakładamy nową uszczelkę i skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Nie ma potrzeby smarowania czegokolwiek silikonem. Oryginalna uszczelka jest bardzo szczelna (pod warunkiem dobrego oczyszczenia powierzchni przylegających).
Jeśli nie dysponujemy kluczem dynamometrycznym (oryginalnie powinno się dokręcać pokrywę momentem 15Nm), dokręcamy wszystkie śruby pokrywy "z wyczuciem" - nie wolno dociągać na siłę. Pokrywa ma przylegać równo we wszystkich miejscach, więc po przykręceniu wszystkich śrub należy jeszcze raz sprawdzić, czy poprzednio dokręcone się nie poluzowały.
TIP: dobrze jest sortować sobie śrubki z różnych miejsc podczas odkręcania - przyśpiesza to późniejsze składanie, bo nie trzeba się zastanawiać jaka długość gdzie pasuje.