Page 3 of 10
Re: Myszkowanie IS-a
Posted: 27 Jan 2013, o 21:11
by Yarecki
michalm320 wrote:Nie no IS jest stabilny. Widać to szczególnie jak się mijasz z TIR-em. Jak miałem Civic'ka, czy nawet teraz mam do roboty Primerę i mijam się z TIR-em to bujnie a IS'a nie buja.
Masa robi swoje.
Re: Myszkowanie IS-a
Posted: 28 Jan 2013, o 15:46
by Travis
odkąd zmieniłem na węższe gumy (wcześniej miałem 225 teraz mam 205) na feldze 18' jazda powyżej 120-130km/h to walka z kierownica żeby jechać prosto. Efekty są jak przy lekkim podmuchu wiatru. Opony są na lekkim naciągu. Przyznam szczerze że strasznie mnie to wkur*%a i trzeba będzie pomyśleć na kolejnej zmianie opon mimo że te mają niewiele przejechane

z przodu musi być minimum 215 a z tyłu pasuje 225 przy szerokości 8cali.
Re: Myszkowanie IS-a
Posted: 29 Jan 2013, o 10:19
by michalm320
Travis wrote:odkąd zmieniłem na węższe gumy (wcześniej miałem 225 teraz mam 205) na feldze 18' jazda powyżej 120-130km/h to walka z kierownica żeby jechać prosto. Efekty są jak przy lekkim podmuchu wiatru. Opony są na lekkim naciągu. Przyznam szczerze że strasznie mnie to wkur*%a i trzeba będzie pomyśleć na kolejnej zmianie opon mimo że te mają niewiele przejechane

z przodu musi być minimum 215 a z tyłu pasuje 225 przy szerokości 8cali.
eeee chyba przesadzasz. Ja cały czas jeżdżę na 205/55/16 i nie walczę z kierownicą nawet przy 220km/h. Auto mi jedzie jak po szynach.
Re: Myszkowanie IS-a
Posted: 29 Jan 2013, o 10:55
by ledziu
Travis wrote:odkąd zmieniłem na węższe gumy (wcześniej miałem 225 teraz mam 205) na feldze 18' jazda powyżej 120-130km/h to walka z kierownica żeby jechać prosto. Efekty są jak przy lekkim podmuchu wiatru. Opony są na lekkim naciągu. Przyznam szczerze że strasznie mnie to wkur*%a i trzeba będzie pomyśleć na kolejnej zmianie opon mimo że te mają niewiele przejechane

z przodu musi być minimum 215 a z tyłu pasuje 225 przy szerokości 8cali.
Twoje myszkowanie nie było powiazane z jednym tylko parametrem opony czyli szerokością ale też mogło zależeć od profilu, szerokością felgi, ET felgi, rodzaju opony.
Z tego co opisujesz to źle dobrałeś szerokośc opony do szerokości felgi i guma nie stykała się z podłożem tak jak powinna. Jak wcisnąłbyś na swoją fele 8' oponę 265 to też byłby problem. Do szeerokości 8' powinieneś zastosować oponki min 215 i max 235 ewentualnie sa jeszcze np Toyo r888 które nawet 245 wejdą na 8' ale nie sa to opony do "pracy".
Re: Myszkowanie IS-a
Posted: 29 Jan 2013, o 12:47
by Travis
Michal tylko bierz pod uwage że ja mam opone 205/40 r18 na feldze 8 calowej. Tak jak pisze ledziu rozmiar jest źle dobrany ale celowo żeby osiągnąć fajny naciąg opony na feldze. Zastosowanie tylko i wyłącznie estetyczne no i przy gwincie i duzym obniżeniu rant felgi jest na rowno z krawędzią nadkola a opona się chowa do środka przy et35. Znajomy namawiał mnie nawet na 195 ale nie chciałem już przesadzać. Wszystko fajnie ale nikt mi wtedy nie powiedział że się tak chu#@wo jeździ. Najlepsze jest to że na zakrętach czuć jak opona faluje i chce się zsunąć z felgi. Wcześniej mialem felgi 17szerokość 8 cali et35 z oponami 225/45 17r i mozna było popierdzielać nakrętach a na prostych nie myszkował ale przy przeglądach dopieprzali się że opona wystaje poza obrys auta. Cóż człowiek uczy się na błędach

Tak to wygląda opona nie jest równo z rantem tylko po lekkim skosie idzie w stronę środka:

Naciąg zależy też od opony. Z przodu mam Yokohama Sdrive a z tyłu accelera alpha i te drugie zdecydowanie bardziej się naciągnęły. Niektórzy pytali czy to felga 10cali!

Re: Myszkowanie IS-a
Posted: 29 Jan 2013, o 13:18
by maniek_ls400
To co zrobiłeś Travis raczej nie poprawia bezpieczeństwa. Wystaczy duże obciążenie boczne i zrobisz koziołka - opona Ci spadnie z felgi. Mój kolega w ten sposób dachował w camry - opona (u niego akurat niedopompowana) zsunęła się z osi napędowej i poleciał dachem w przystanek.
Takie obuwie można zakładać na pokazy, ale nie do jazdy.
Re: Myszkowanie IS-a
Posted: 29 Jan 2013, o 15:59
by Travis
maniek_ls400 wrote:To co zrobiłeś Travis raczej nie poprawia bezpieczeństwa. Wystaczy duże obciążenie boczne i zrobisz koziołka - opona Ci spadnie z felgi. Mój kolega w ten sposób dachował w camry - opona (u niego akurat niedopompowana) zsunęła się z osi napędowej i poleciał dachem w przystanek.
Takie obuwie można zakładać na pokazy, ale nie do jazdy.
zdaję sobie z tego sprawę
Re: Myszkowanie IS-a
Posted: 30 Jan 2013, o 14:33
by dead_beat
u mnie tez deko myszkował, ale przyczyna była zupełnie inna:

Re: Myszkowanie IS-a
Posted: 30 Jan 2013, o 19:18
by Travis
dead_beat wrote:u mnie tez deko myszkował, ale przyczyna była zupełnie inna:

Problem z hamplami? Ciężko mi zajarzyć po tym zdjęciu o co "cho".
Odp: Myszkowanie IS-a
Posted: 30 Jan 2013, o 19:28
by dead_beat
Spadlem do rowu przy zawracaniu na mostku - był odsniezony tylko jego koniec... Zawiesilem się tym lewym kołem. LSD w akcji i wyjechalem, ale w to kolo nabilo mi się strasznie dużo śniegu to zdjęcie już po oczyszczeniu i problem znikl.
Wysłane przez MOTOBLUR™ za pomocą Tapatalk 2